[WLAN] Slechte performance met D-Link DGL-4300

Pagina: 1
Acties:

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort een D-link DGL-4300. De wireless prestaties vallen jammer genoeg tegen in samenwerking met mijn laptop, waarin een intel 2200BG kaartje zit ingebouwd. Wanneer de router in dezelfde kamer staat als de laptop is de verbinding goed.

Wanneer ik uit de kamer ga en een verdieping lager ga zitten, valt de verbinding af en toe weg en wanneer ik op de beganegrond ga zitten is er met veel moeite (g)een verbinding mogelijk, die dan om de haverklap wegvalt.

Voor de duidelijkheid: ik zit op zolder.. maar als ik de router op de beganegrond (of de eerste verdieping) zet en het zaakje omdraai is het precies hetzelfde. Zodra ik de huiskamer uit ben beginnen de problemen al...

Je zou denken: het ligt aan het wireless kaartje van de laptop. Maar, er staat hier in huis af en toe een ander wireless routertje aan en daarmee heb ik door het gehele huis ontvangst, zonder problemen.

Heb zelf al aardig wat geprobeerd.. laatste intel drivers voor de wlan, de firmware van de d-link is geupdate naar de laatste versie (1.6) en ik heb alle instellingen doorgespit: verschillende kanalen geprobeerd... encrypties (als het wat uitmaakt) turbo mode aan/uit. etc. Het blijft drie keer niets..

Iemand enig idee of ervaring met deze router?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Je hebt vervelende problemen zo te horen. Ik ben ook van plan een DGL4300 aan te schaffen en heb zelf oa ook een Intel 2200BG wireless netwerkadapter in mijn laptop zitten die erop moet werken.

Na enig speurwerk in reviews en vooral userreviews op internet werd er gezegd dat Dlink vooral perfect werkt met eigen merk adapters. Als ik jou was zou ik dus proberen een adapter van Dlink te gebruiken, want zo te lezen heb je dat nog niet geprobeerd :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

In hoeverre heeft je laptop antennes in het scherm, of heb je gewoon dat kaartje erin geprakt zonder enige vorm van antenne?

Probeer je channel eens op automatisch te zetten en je antenne wat preciezer te richten :)

• objectief2
  • Laatst online: 12-01 14:22
Die 2200BG Intel is ingebouwd in het scherm van de laptop er valt dus niks te richten. Los daarvan werkt het zonder Dlink wel goed dus dat kan geen oorzaak zijn naar mijn idee. Heb hier zelf ook altijd een uitstekende verbinding met een WRT54G van Linksys ;)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Die 2200 kaartjes zijn ook gewoon los als MiniPCI kaartjes beschikbaar, vandaar.

• lithiumangel
  • Laatst online: 09-04 14:06

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik heb een week geleden een D-link 4300 router aangeschaft omdat mijn Linksys WRT 54 G gewoon niet de prestaties bood die ik nodig had , maar daar ga ik het niet over hebben .

Van de 7 tal apperaten die ik heb in mijn netwerk zijn 3 ervan verbonden met Wi-Fi .
De PSP ( B ) Laptop met 2200 adapter ( B ) en een PC met een linksys ( G ) wif-fi kaart .

Ik heb geen last van trage of slecht bereik van het netwerk gebeuren what-so ever en dit in een "mixed" netwerk van B & G kwa afstand maakt het niet uit , nou heb ik geen meerdere verdieping huis maar er zitten wel een paar betonnen muren tussen hier en daar .
Laptop met 2200 kaart heeft de nieuwste intel drivers en de standaard settings .
Settings op de 4300 zijn , nieuwste firmware , visible , transmission rate best(automatic) 802.11 mode Mixed , super G mode : Super G with dynamic turbo ( a.k.a schakelt Super G in wanneer nodig is )
Security mode huidig op none , maar gebruik wel een mac filter , dit omdat ik nog wou kijken wat het effect van snelheid is op de laptop en PSP ( B ) met en zonder WEP encryptie kwa snelheid maar nog de tijd niet voor gehad hebt .

Ik zou zeggen probeer bovenstaande settings , anders zou ik het ook niet weten .

[ Voor 6% gewijzigd door lithiumangel op 19-05-2006 01:59 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een late reactie....

ik heb inderdaad ook gelezen dat D-link wireless kaarten het beste met D-link apparatuur werkt. Het vervelende is dat mijn laptop een expresscard slot heeft en hiervoor zijn, met uitzondering van een prijzig ander merk kaart in de pricewatch, geen kaarten voor te vinden. Een USB varient wil ik niet, want dat vind ik de mobiliteit schaden.

Anyway, ik heb de verbinding maar teruggezet naar 802.11b 11mbit en nu werkt het wel door het gehele huis en daarbuiten. Wel jammer, maar het is niet anders... het wil echt niet werken op 54mbit. Wellicht is er in dit huizenblok straling waar ik geen invloed op heb. Ik heb mijn eigen apparatuur al nagekeken en zonodig uitgeschakeld, maar het blijft niks.
Pagina: 1