Moederbord blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Er is een probleem: het moederbord blijft rebooten. Dit gebeurt als ik windows probeer te installeren. Harde schijf indelen en bestanden kopieren werkt, maar na de reboot loopt hij steeds vast in het windows xp scherm, hij reboot dan. Ook heb ik knoppix geprobeerd, deze loopt ook steeds vast. Heel af en toe kom ik in KDE, maar zodra ik de muis pak reboot hij :? (andere muis geprobeerd ;)) Een hardware probleem lijkt me dus.

Specs:
• MS6199VA moederbord slot1, met p3 450 katmai processor (ondersteunt geen coppermine ivm spanning).
• 2 videokaarten getest: een voodoo 3 8mb en een pci 4mb (weet zo gauw niet welke :)), met de pci kaart kom ik zo nu en dan in KDE, met de voodoo niet gelukt.
• 2x64mb pc100 mem

Geprobeerd:
• IDE: Meerdere cd drives en ide kabels geprobeerd, werkte allemaal niet. Verschillende harde schijven geprobeerd, ook zonder harddisk voor knoppix. Cd drive op zowel primaire als secundaire ide controller geprobeerd. Met en zonder floppydrive geprobeerd.
• CPU: Met een andere cpu (p2 350 of p2 233 (66fsb)) doet het mobo helemaal niks.
• RAM: Verschillende ram reepjes geprobeerd, ook memtest geeft geen fouten. Met memtest loopt de computer niet vast, 2 uur getest.
• Voeding: 2 verschillende voedingen getest, beide hetzelfde resultaat (200 en 235W)

Bij knoppix en windows loopt de pc dus steeds op hetzelfde punt vast, bij knoppix óf direct na boot, óf direct als KDE is geladen, bij windows precies wanneer het windows xp logo in beeld verschijnt.

Heeft iemand nog suggesties wat ik hier zou kunnen proberen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
Ik denk toch dat je moederbord de boosdoener is. Als ik het zo nalees, heb je alle onderedelen vervangen behalve het moederbord. Dus die is het.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:47

JdM

Humbled

Bios reset? Bios update?
Geheugenbankje eruit en maar op 1 bankje proberen?
Staat met die andere processors je FSB instelling wel goed op je mobo?

• stefan001
Bios is laatste versie, vergeten te vermelden :).
Net bios reset geprobeerd, werkte niet. Duurde even voordat ik hem weer aan de praat kreeg ook, verschillende reboots en mem op verschillende plekken gehad :| . Nu heb ik dezelfde problemen met verschillende mem bankjes op verschillende plekken, met slechts 1 mem bankje geinstalleerd.
FSB gaat automatisch. In de handleiding staat dat je dan 2 jumpers op bepaalde plekken moet hebben, en die staan er ook. In het overclock utility heb ik de fsb ook al handmatig omlaag gezet (lager dan stock dus), geen effect.

[ Voor 26% gewijzigd door stefan001 op 14-05-2006 18:21 ]

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05 22:29
Probeer eens in windows het volgende.
Rechtermuisknop "Deze Computer"
"Eigenschappen" Tabblad "Geavanceerd"
Opstart en herstellinstellingen daar op instellingen drukken.
Vervolgens het vinkje weghalen bij "Computer automatisch opnieuw opstarten"

Dan krijg je een BSOD wanneer de pc vastloopt. En met die code kunnen we verder borduren.

Wanneer dit niet lukt kun je kijken of er eventueel USB of andere randapparatuur stoort. Door deze lost te koppelen.

[ Voor 21% gewijzigd door winux op 15-05-2006 10:42 ]

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Hij komt niet eens verder in de windows installatie dus..............
Dikke kans dat je mobo brak is.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:11

d_star

Maharadja of the Year :-/

winux schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:41:
Probeer eens in windows het volgende.
Rechtermuisknop "Deze Computer"
"Eigenschappen" Tabblad "Geavanceerd"
Opstart en herstellinstellingen daar op instellingen drukken.
Vervolgens het vinkje weghalen bij "Computer automatisch opnieuw opstarten"

Dan krijg je een BSOD wanneer de pc vastloopt. En met die code kunnen we verder borduren.
Als ie niet in windows kan komen wordt dat natuurlijk lastig...
Werkt veilige modus wel?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 07:36
yep , heb het zelf meegemaakt op een deddy server , mobo kaput

• stefan001
Ik kom inderdaad niet eens door de installatie. Het is na het kopieren van bestanden, dan reboot, en dan loopt hij vast in het xp scherm. Het lijkt me sterk dat er dan al een veilige modus is, maar misschien wel :? Randapparatuur stoort iig niet, ik installeer zo kaal mogelijk. Kan ik eventueel wel al een log vinden op de installatieschijf? Dan sluit ik hem even extern aan op mijn andere pc.

Ik hoopte dat ik gewoon wat over het hoofd zag, maar het mobo lijkt idd dood. Jammer, ik heb onderdelen zat om 2-3 computers in elkaar te steken, alleen heb ik geen mobo's :/ .

[ Voor 12% gewijzigd door stefan001 op 15-05-2006 11:19 ]

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Grote kans dat je moederbord kapot is ja...
2de inzet zou het geheugen zijn maar probeer eerst dat moederbord maar eens.

Tja en waar je dat nog kan krijgen zou ik zo ook niet weten, die CPU insteekkaarten zijn ook al zo oud :z
Misschien een marktplaats ofzo

• stefan001
Sorry voor de late kick, maar ik ben erachter wat de oorzaak is: bruine condensatoren. Mobo kapot dus.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik heb ook dit probleem gehad met een socket 7 moederbord, viel neit mee om 1 te vinden die onboard video en sound had, sdram, socket 7 voor een lage prijs(ja boven de 15 euro in overvloed, maar voor een ouwe pc zoveel geld eraan hangen :'( ) uiteindelijk eentje gevonden voor 10 euro...na eerst een miskoop te doen met DIMMsloten, als je wil mag je die hebben(indien jou cpu uiteraard socket 7 is)

on topic: Zelfde symptomen als van ik, hoogstwaarschijnlijk je mobo kapot.

http://specs.tweak.to/16567

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Toevallig geen lekkende condensators te vinden op het moederbord?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

skelleniels schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:24:
Ik heb ook dit probleem gehad met een socket 7 moederbord, viel neit mee om 1 te vinden die onboard video en sound had, sdram, socket 7 voor een lage prijs(ja boven de 15 euro in overvloed, maar voor een ouwe pc zoveel geld eraan hangen :'( ) uiteindelijk eentje gevonden voor 10 euro...na eerst een miskoop te doen met DIMMsloten, als je wil mag je die hebben(indien jou cpu uiteraard socket 7 is)

on topic: Zelfde symptomen als van ik, hoogstwaarschijnlijk je mobo kapot.
Hij heeft een slot 1, is dus geen socket 7..

• stefan001
stefan001 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:06:
Sorry voor de late kick, maar ik ben erachter wat de oorzaak is: bruine condensatoren. Mobo kapot dus.
survivor schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:36:
Toevallig geen lekkende condensators te vinden op het moederbord?
Maar toch bedankt voor de tip B)

:P
Pagina: 1