Toon posts:

[C#/WindowsForm] Login en session als in ASP.NET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor het maken van een applicatie voor een schoolproject wil ik graag dat in elk form de gebruikersnaam van de ingelogde gebruiker te achterhalen valt. Net zoals dit gebeurt in ASP.NET met sessions of cookies enz.

Ik heb al wat gegoogled en hier op het forum gezocht, maar ik heb niets bruikbaars kunnen vinden.
Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Beetje smerig maar het werkt wel. Je kunt de constructor van je forms parameteriseren met een object met de gegevens die je wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Die oplossing had ik ook verzonnen, maar dat is idd een beetje smerig, liever niet dus :) maar iig bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Je bakt gewoon zelf cookies met een bestand met de gegevens die je wilt hebben?

Verwijderd

Gewoon in een static variabele zetten?

Of je eigen session class maken in de vorm van een singleton, dan kan je hier alle user instellingen in kwijt?

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat je daarvoor de Thread.CurrentPrincipal property hebt?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

In Windows forms heb je zoals hierboven al gezegd de beschikking over Thread.CurrentPrincipal via welke je de IIdentity kunt achterhalen van de actieve gebruiker.
De IIdentity bevat de naam van de actieve gebruiker. Als je met WinForms aan de slag gaat heb je praktisch altijd beschikking over de System.Security.Principal.WindowsIdentity klasse waarmee je nog veel meer details kunt achterhalen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Pagina: 1