Toon posts:

3000+ Venice komt niet verder dan 2150MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD Athlon 64 3000+ (Venice)
2x512MB Kingston HyperX (in Dual Channel opgesteld)

Met m'n Winnie kwam ik makkelijk rond de 2300MHz.. Venice komt niet verder dan FSB 238. Kan het komen door m'n nieuwe Sata schijf die ik tegelijkertijd met de Venice heb aangeschaft komen..? Zo niet, wat zou het dan kunnen zijn..?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat bedoel je met 'komt niet verder'? Wat gebeurt er dan? Freezes/BSOD's/foutmeldingen?
Draait je geheugen 1:1 en dus op 238MHz?

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 14-05-2006 17:30 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

1) de cpu kan gewoon niet verder
2) je doet iets verkeerd

Eerst zien hoever de cpu zelf kan, door geheugen een héél pak lager te zetten en HT mulitplier op 3X.

Verwijderd

Kingston is niet echt goed overclockgeheugen mij dunkt

Verwijderd

Topicstarter
Nee, vergeten te vermelden =P geheugen draait op 192 en kom windows niet in als FSB hoger dan 238 ingesteld staat..

Verwijderd

Stel je divider(geheugen op een lagere snelheid laten werken) En zet je HTM op 3 keer. eens in en zet het volgende keer in het goede sub forum.

edit: Mijn posting skills zijn niet zo snel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 17:33 ]

Verwijderd

Vcore en chipset voltage al verhoogd geprobeerd?

Is PCI-E gelocked?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 17:39 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Helaas zijn de meeste tweakers niet helderziend, dus weten we ook niet waar het aan ligt.

- Welke fsb snelheden haalde je met je "Winnie" dan?
- heb je al gelet op de HT multiplier? Als die nog op 5x staat werkt dat inderdaad niet lekker.
- heb je al getest of het niet aan het geheugen ligt?
- heb je de vcore al wat hoger gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 14-05-2006 17:36 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geheugen op laagst zet, HT op 3x komt hij boven FSB 238 (zelfs met verhoogde Vcore) niet in Windows

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:35:
Helaas zijn de meeste tweakers niet helderziend, dus weten we ook niet waar het aan ligt.

- Welke fsb snelheden haalde je met je "Winnie" dan?
- heb je al gelet op de HT multiplier? Als die nog op 5x staat werkt dat inderdaad niet lekker.
- heb je al getest of het niet aan het geheugen ligt?
- heb je de vcore al wat hoger gezet?
- 255
- staat op 9x
- geheugen zou geen probleem moeten zijn als 't op 166mhz draait..
- ja, heeft geen effect, na 238 fsb komt hij na: ''Verifying DMI Pooldata........ Update Succes'' niet meer in windows.

Het kan toch niet dat een Venice niet hoger komt dan 2150mhz, terwijl mijn winnie 2300mhz makkelijk haalde (2350 ging ook nog)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Dat is je CPU-multiplier. De HT-multiplier kan je instellen van 1x-5x. Dat bedoelde MadMarky.
Het kan toch niet dat een Venice niet hoger komt dan 2150mhz, terwijl mijn winnie 2300mhz makkelijk haalde (2350 ging ook nog)
Dat heeft er helemaal niks mee te maken. Je kan toevallig net een goeie core hebben. Check bijvoorbeeld eens AMDgeeks.net. Genoeg Winchesters die een Venice eruit lopen. Met overclocken is het gewoon een kwestie van geluk hebben. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:58:
[...]

- 255
- staat op 9x
- geheugen zou geen probleem moeten zijn als 't op 166mhz draait..
- ja, heeft geen effect, na 238 fsb komt hij na: ''Verifying DMI Pooldata........ Update Succes'' niet meer in windows.

Tuurlijk kan dat wel.
Denk je dat elke cpu een overklokwonder is?
Wake up and smell the coffee. :)
Bij cpu's moet je "geluk" hebben dat je een goede koopt of er speciaal naar vragen, dus weeknr en batchnr....

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
ik had ongeveer het zelfde probleem met men amd 3000 + venice, op men msi neo2 bordje , nadat ik men timings van het geheugen inplaats van op auto , handmatig had ingestelt kon ik um door klokken naar 2700ghz :), terwel ik met geheugentimings op auto niet verder kwam dan 2250.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd geluk :P 't probleem was dat m'n Sata schijf op de 1e aansluiting op mobo zat, toen ik hem in de 4e heb gedaan was alles goed. M'n Venice komt in ieder geval op 2600mhz, ben nog niet hoger gegaan. Achteraf een beetje onnodig dat ik dit topic ben gestart, mijn excuses daarvoor..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 18:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt in principe geen probleem met de werking van de CPU op zich, maar met het overklokken van de CPU. Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen dus :) Verder heb ik ook maar een vreemde smiley uit de topictitel gesloopt.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

ikbengoofy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:12:
ik had ongeveer het zelfde probleem met men amd 3000 + venice, op men msi neo2 bordje , nadat ik men timings van het geheugen inplaats van op auto , handmatig had ingestelt kon ik um door klokken naar 2700ghz :), terwel ik met geheugentimings op auto niet verder kwam dan 2250.
zozo, 2700Ghz 8)7

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Pagina: 1