Toon posts:

[XBOX360] Van verticaal naar horizontaal slecht voor HD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu staat mijn 360 al een maand of 3 verticaal op de kast, dus de hardeschijf ligt nu gewoon plat. Alleen komt het nu beter uit dat hij gewoon horizontaal ligt, dus de hardeschijf zal dan op zn kant liggen. Ik heb ergens eens gehoord dat het niet goed is voor hardeschijven (resulterend in slechte clusters) om ze na een tijd draaien van positie te veranderen (dus bv. van horizontaal naar verticaal).
Is dat ook hierbij van toepassing of moet ik me bij deze HDs niet veel zorgen meer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook wel eens wat over lagerbelasting gehoord enzo, maar na 3 maanden zou ik me echt geen zorgen maken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Nee. Een harde schijf mag zowel horizontaal als verticaal gemonteerd worden, maar niet op z'n kop of schuin :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rone op 14-05-2006 16:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:28
volgens mij zijn de meeste schijven tegenwoordig vloeistof gelagerd, wat zou moeten betekenen dan de positie van de schijf niet uit zou moeten maken (geen "inslijten" van de lagers).
Maar idd na 3 maanden zou ik me zowiezo geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 23:11
Zolang je hem eerst uitzet is er niets aan de hand hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig. Ik had deze 360 van een maat van me gekocht, hij heeft er nooit problemen mee gehad (geen tijd meer om te spelen, vrachtwagenchauffeur geworden ;) ), alleen enkele vastlopers. Hij heeft hem al de tijd rechtop laten staan.
Dus ik had hem bij mij ook maar rechtopgezet, alleen liep die toen steeds vast, in het spel zelf maar ook al bij het xboxlogo in het begin (daarna kreeg ik 3 rode lichtjes, na resetten deed die het weer). Verder niks rode lichtjes of foutcodes, gewoon een vastloper waarna hij het weer doet na opnieuw opstarten. Dus toen heb ik hem horizontaal gezet maar dit maakte niet echt veel uit. Nog steeds loopt hij om de 5 min vast, beeld blijft staan en er gebeurd niks meer. Soms hoor ik een piepje waarna alles vast blijft staan. Bij gewone filmdvds liep die trouwens ook vast. Dus dat wordt maar eens de servicelijn bellen om hem op te halen. :(
Pagina: 1