[XP] Nieuwe validatie

Pagina: 1
Acties:
  • 4.950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
Haal ik op mijn 2e pc (helaas geen geldige Windows XP-licentie) de laatste updates binnen, komt er ook een WGA update.

Als ik nu de pc opstart krijg ik een melding dat mijn Windows versie niet legaal is, dan moet je 5 seconden wachten en kan je verder starten. Ook in de taakbalk is nu een handig hulpje gekomen die mij herinnert aan de ongeldige productcode.

Hebben jullie hem ook al meegemaakt? Ik vind het een creative manier zo'n "nag-scherm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik zou zeggen: Zorg dat je een legale licentie krijgt, ben je van het genag af...
Makkelijk zat...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik snap niet wat het voor nut heeft om hier te verkondigen dat je een illegale licentie van windows hebt :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

Ricardo87 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:22:
Haal ik op mijn 2e pc (helaas geen geldige Windows XP-licentie) de laatste updates binnen, komt er ook een WGA update.

Als ik nu de pc opstart krijg ik een melding dat mijn Windows versie niet legaal is, dan moet je 5 seconden wachten en kan je verder starten. Ook in de taakbalk is nu een handig hulpje gekomen die mij herinnert aan de ongeldige productcode.

Hebben jullie hem ook al meegemaakt? Ik vind het een creative manier zo'n "nag-scherm".
voor 50 euro een legale licentie op surfspot.nl indien je student bent.. dan ben je er mooi vanaf.. ook ook gedaan.. ( heb er niets aan :p ben 95% van me tijd bezig met linux en mac os x )

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
BredeP schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:23:
Ik zou zeggen: Zorg dat je een legale licentie krijgt, ben je van het genag af...
Makkelijk zat...
Ik heb ook een licentie (stikker zit achterop de pc) alleen die is al 3x geactiveerd en dus onbruikbaar :/.
Metal schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:24:
Ik snap niet wat het voor nut heeft om hier te verkondigen dat je een illegale licentie van windows hebt :? :)
Ik probeer eigenlijk een discussie aan te slingeren over het feit dat Microsoft steeds creatievere manieren verzint om mensen te buggen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Spixo op 14-05-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

tip 1: kijk altijd welke update je wel, en welke je NIET downloadt ;)

Officiele tip: regel een legale key
minder officiele tip: backup je meuk en doe een herinstall
gokje: wellicht kan je die backup er nog af keilen als je hotfixes laat zien in je configscherm? zal wel niet, maar goed.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ricardo87 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:26:
[...]

Ik heb ook een licentie (stikker zit achterop de pc) alleen die is al 3x geactiveerd en dus onbruikbaar :/.
[...]

Ik probeer eigenlijk een discussie aan te slingeren over het feit dat Microsoft steeds creatievere manieren verzint om mensen te buggen ;)
Volgens mij heeft dit niks met buggen te maken van MS , ze willen gewoon dat je betaald voor een product , niks meer dan normaal toch ??

[ Voor 28% gewijzigd door Ghostface op 14-05-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

[...]

[...]

Ow dus je windows is niet illegaal? je hebt alleen een vaak geactiveerde key? Dan gewoon MS bellen en ze te verstaan geven dat ze het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
kamstra schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Ow dus je windows is niet illegaal? je hebt alleen een vaak geactiveerde key? Dan gewoon MS bellen en ze te verstaan geven dat ze het fixen.
Dat staat ook op de planning voor de volgende reinstall. Het gaat ook niet om het wel of niet legaal zijn van mijn installatie. Het was slechts ter illustratie om een (kleine) discussie aan te zwengelen over Microsofts WGA.

Het begon met het alleen verstrekken van bepaalde software aan legale licenties, maar momenteel begint men zelfs de Windows installatie te verbouwen met nag screens. Wat is de volgende stap? Een soort self-destruction van de installatie? Max resolutie @ 640x480? Etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Ghostface schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:29:
[...]

Volgens mij heeft dit niks met buggen te maken van MS , ze willen gewoon dat je betaald voor een product , niks meer dan normaal toch ??
Tot zekere hoogt ben ik het met je eens, alleen gezien de ultieme hoofdprijs die voor de licentie moet betalen, omdat je anders niet de mogelijkheid hebt tot het openen van Microsoft documentjes enzo. Kan ik me wel iets voorstellen bij het gebruik van niet legale keys.

Verder denk ik dat we deze discuissie niet elke keer opnieuw moeten optakelen, maar gewoon inhoudelijk moeten reageren op waarom er nu in de taakbalk een melding van een niet legale key staat.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Wat meer informatie over de update:

- Als je het proces WgaTray.exe killt via taakbeheer (veroorzaakt dat trayicoontje) start het progje direct opnieuw op en krijg je een mooie balloontip :P
- De fix staat wel tussen Software in het Configuratiescherm maar het uninstall knopje is verdwenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ricardo87 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:39:
Wat meer informatie over de update:

- Als je het proces WgaTray.exe killt via taakbeheer (veroorzaakt dat trayicoontje) start het progje direct opnieuw op en krijg je een mooie balloontip :P
- De fix staat wel tussen Software in het Configuratiescherm maar het uninstall knopje is verdwenen ;)
Nja, mafiapraktijken als je t mij vraagt, maar goed. Gewoon selectief updates downloaden dan heb je nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
in deze log meer hier over.
je kan die WGA notificatie makkelijk uitschakelen.

of Systeemherstel doen en Automatische Updates uitzetten en goed opletten welke Updates je handmatig installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
kamstra schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:45:
[...]

Nja, mafiapraktijken als je t mij vraagt, maar goed. Gewoon selectief updates downloaden dan heb je nergens last van :)
Ik vind het draaien van illegale software meer mafia-gerelateerd, dan het slechts erop attenderen dat er een illegale sleutel gebruikt wordt.
Zoals bovenstaand genoemd kunnen ze ook op de meer extreme maatregelen overgaan, dwz Windows functionaliteit volledig blokkeren, resolutie laag, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Na deze update gedraait te hebben wil Media Center Edition 2005 opeens de TVgids niet meer updaten en klaagt over gebrek an schijfruimte terwijl dit niet het geval is. Zou dit ook een van de leuke bijwerkingen zijn van deze nieuwe WGA patch?

Modbreak:Dit kan echt niet - controleer je mail even :/

[ Voor 25% gewijzigd door elevator op 15-05-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ricardo87 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:33:
[...]
Het begon met het alleen verstrekken van bepaalde software aan legale licenties, maar momenteel begint men zelfs de Windows installatie te verbouwen met nag screens. Wat is de volgende stap? Een soort self-destruction van de installatie? Max resolutie @ 640x480? Etc ;)
Wat is jouw mening hierover dan?
Dat Microsoft dat maar moet toestaan, en de betalende gebruikers alleen enkele extraatjes mag bieden?
Dat dergelijke nagscreens verboden moeten worden?
Ik vind dat Microsoft er netjes mee omgaat. Je kunt al die keurige waarschuwingen wel negeren of omzeilen, maar dan vind ik ook dat je straks niet moet mekkeren als je daadwerkelijk gedupeerd wordt en 'opeens' wel verplicht wordt om een licentie te kopen om normale functionaliteit te behouden.

Ik schrijf wel overal "je" maar het is niet persoonlijk bedoeld, meer in het algemeen gericht op mensen die over de huidige maatregelen zeuren

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

[...]

Na 3x kun je hem gewoon nog activeren hoor. Even bellen met microsoft en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:06:
[...]
Na 3x kun je hem gewoon nog activeren hoor. Even bellen met microsoft en je probleem is opgelost.
Klopt, maar daar gaat de discussie volgens de topicstarter niet over :)
Toch vind ik ook dat het wel relevant is. Het komt zo vaak voor dat er negatief over maatregelen van Microsoft wordt gesproken, terwijl ze aan de andere kant juist ook weer heel soepel zijn in bijvoorbeeld het verstrekken van activatiekeys. Aan de telefoon krijg je vrijwel altijd het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Canaria schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:59:
[...]

Wat is jouw mening hierover dan?
Dat Microsoft dat maar moet toestaan, en de betalende gebruikers alleen enkele extraatjes mag bieden?
Dat dergelijke nagscreens verboden moeten worden?
Ik vind dat Microsoft er netjes mee omgaat. Je kunt al die keurige waarschuwingen wel negeren of omzeilen, maar dan vind ik ook dat je straks niet moet mekkeren als je daadwerkelijk gedupeerd wordt en 'opeens' wel verplicht wordt om een licentie te kopen om normale functionaliteit te behouden.

Ik schrijf wel overal "je" maar het is niet persoonlijk bedoeld, meer in het algemeen gericht op mensen die over de huidige maatregelen zeuren
Dat vind ik niet, je vergeet namelijk dat Microsoft groot is geworden door de illegale gebruikers. Als iedereen destijds een ander OS had gebruikt, was Microsoft nooit zo groot geweest. En als er meer mensen een hekel gaan krijgen van popups e.d. van Microsoft, dan zullen ze alternatieven zoeken, en heeft Microsoft daar extra winst mee? Mensen die nu niet een legale Windows er op hebben zullen nu heus niet naar de winkel gaan rennen om er één te kopen. Die zullen eerder of een reinstall gaan doen of een ander alternatief OS gaan kopen/downloaden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
heh, nou ik heb net (2 uur geleden) een zeer lang gesprek gehad... Ik dacht dat ik de officiële sticker met product key had weg gegooid. Dat zorgde dus voor een hoop gedoe. Gelukkig kon ik na lang zoeken het mapje waar de windows cd in zat terug vinden anders had ik dus gewoon een waardeloze winxp cd hier thuis liggen. Het ging de dame van het helpcentre trouwens om de barcode die op de sticker staat. Het was voor mij de eerste keer dat er daar om gevraagd werd, terwijl ik al eerder heb moeten activeren via de telefoon.
kortom het lijkt erop dat ze toch ietse strenger zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

FnF schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:12:
[...]

Dat vind ik niet, je vergeet namelijk dat Microsoft groot is geworden door de illegale gebruikers. Als iedereen destijds een ander OS had gebruikt, was Microsoft nooit zo groot geweest.
Dat vergeet ik zeker niet, maar blijkbaar hebben die illegale gebruikers wel massaal voor Windows gekozen. Voordat het zo groot werd, was het argument dat iedereen het gebruikt en dat het dus wel een noodzakelije keuze was niet van toepassing.
Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat ze het om de reden die je noemt verplicht zijn om hun producten altijd 'gratis' beschikbaar te blijven stellen.
Dat men illegale versies altijd zonder problemen heeft kunnen gebruiken met alle functionaliteit heeft geen enkel verworven recht tot gevolg.
En als er meer mensen een hekel gaan krijgen van popups e.d. van Microsoft, dan zullen ze alternatieven zoeken, en heeft Microsoft daar extra winst mee? Mensen die nu niet een legale Windows er op hebben zullen nu heus niet naar de winkel gaan rennen om er één te kopen. Die zullen eerder of een reinstall gaan doen of een ander alternatief OS gaan kopen/downloaden.
Microsoft verbiedt gebruikers toch ook niet om een ander OS te gaan gebruiken?

Waar de maatregelen overigens (volgens Microsoft) voor bedoeld zijn is het bewustzijn van de gebruikers die niet weten dat ze een illegale versie hebben, of niet eens weten dat je voor Windows moet betalen.

Dat er altijd illegale versies in omloop zullen blijven en dat elke bestaande en nieuwe editie zal worden gekraakt, weten ze zelf ook wel. Als ze het de gebruikers van illegale versies echt vervelend hadden willen maken of er echt veel meer winst uit hadden willen slaan, zouden ze dat allang op veel ingrijpendere en vervelendere manieren hebben kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 15-05-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe toch vindt ik het wel even intressant om te horen wat windows nou eigenlijk doet, 9/10 keer kan je die met een dag weer omzeilen maar nooit een keer een complete systeem lock ofzo. Laten ze dan van windows een trial maken van 30 dagen en dan een sysetem lock die je dit keer echt niet kan omzeilen.

Wat is er nou makkelijker om een waarschuwing 3x te versturen naar de user, die weg te klikken is en vervolgens je windows gewoon kan gebruiken. Microsoft heeft toch een monopoly positie dus waarom zullen ze bang zijn als ze er 3 miljoen klanten kwijt raken.. maargoed wat is het probleem die 3 miljoen hier in Nederland alleen runt op 80% een illegale versie :s En niemand is zo gek om met Mac OS en Linux aan de slag te gaan aangezien het niet bepaald gebruiksvriendelijk is of te moeilijk.

Microsoft moet gewoon een patch uitvoeren met een waarschuwing die niet weg te klikken is die voor de MBR je Windows versleulteld of gewoon locked... dan gaan mensen automatisch wel dingen kopen.

Zelfs mijn buurman (tuinman notebene) , die weet niets van computers en kan amper zijn email openen maar heeft wel een gebrande Windows cd met paar van die patches zodat Windows Update zijn Windows als orgineel ziet. Iedereen installeert het bij iedereen, dan moet je toch gewoon kijken naar een radicaler alternatief aangezien het wel gewoon een product is wat iemand eigenlijk gewoon steelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

En als het allemaal wat beter betaalbaar zou zijn zouden ook meer mensen het kopen..
Geef mij een windowsXP voor max. 50 euro en ik doe niet moeilijk meer.
Maar die prijzen die ze er voor vragen zijn gewoon asociaal.

Ze blijken niet te begrijpen dat als je een product gewoon een stuk goedkoper maakt dat er meer mensen zullen zijn die het kopen en dat dat uiteindelijk meer winst oplevert dan er een duur product van te maken.

Microsoft interesseert zich gewoon niet voor de thuisgebruiker. Microsoft is gefocurt op het bedrijfsleven en die kopen over het algemeen hun licenties gewoon.

edit: En waarom kunnen andere bedrijven wel een gratis OS op de markt zetten?
Linux en BSD zijn al jaren gratis, en als alle windows software er goed op zou draaien dan zou microsoft windows allang kapot zijn.

het probleem is de software die er op draait.
Alles is op windows gebaseerd en er zijn voor maar zeer weinig applicaties echt goede alternatieven.

[ Voor 25% gewijzigd door xzenor op 15-05-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

possamai schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:32:
En als het allemaal wat beter betaalbaar zou zijn zouden ook meer mensen het kopen..
Geef mij een windowsXP voor max. 50 euro en ik doe niet moeilijk meer.
Maar die prijzen die ze er voor vragen zijn gewoon asociaal.

Ze blijken niet te begrijpen dat als je een product gewoon een stuk goedkoper maakt dat er meer mensen zullen zijn die het kopen en dat dat uiteindelijk meer winst oplevert dan er een duur product van te maken.

Microsoft interesseert zich gewoon niet voor de thuisgebruiker. Microsoft is gefocurt op het bedrijfsleven en die kopen over het algemeen hun licenties gewoon.
Dat is nou eenmaal het lot van de Tweaker die zelf z'n systeem wil samenstellen. Als je een compleet systeem koopt, zit daar bijna altijd een licentie bij. En dan betaal je echt niet zoveel voor de licentie. Zeker gezien de bodemprijzen waarvoor complete systemen tegenwoordig te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:35

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

tjah en een besturingssysteem is nu niet bepaald hetzelfde als een computerspelletje.

Een simpele game kost al gauw 50€, die je vaak maar 1x uitspeelt.
Windows daarentegen gebruik je vrijwel dagelijks, dan vind ik de prijs nog wel meevallen daar komt bij dat tegenwoordig een windows licentie al standaard bij de prijs zit inbegrepen bij de aanschaf van een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Schweino schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:49:
Na deze update gedraait te hebben wil Media Center Edition 2005 opeens de TVgids niet meer updaten en klaagt over gebrek an schijfruimte terwijl dit niet het geval is. Zou dit ook een van de leuke bijwerkingen zijn van deze nieuwe WGA patch?

Modbreak:Dit kan echt niet - controleer je mail even :/
Hmmm, ik vraag waar ik een losse MCE2005 kan verkrijgen (lees kopen) en krijg gelijk een waarschuwing?

Wat ik bedoelde is dat ik mijn MCE2005 wil activeren, maar er blijkbaar geen losse licenties verkocht worden bij de computerboer (alleen bij een HT systeem). Aangezien ik zelf een HT systeem heb gebouwd vroeg ik me af of je een MCE2005 licentie ergens los kan kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Schweino op 15-05-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

nsa1984 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:34:
[...]

Tot zekere hoogt ben ik het met je eens, alleen gezien de ultieme hoofdprijs die voor de licentie moet betalen, omdat je anders niet de mogelijkheid hebt tot het openen van Microsoft documentjes enzo.
Hoofdprijs? Valt toch best mee? Als je een arme student bent dan kost het al helemaal geen drol. Vergelijk het maar eens met andere software.

Daarnaast zijn er legio gratis mogelijkheden om op een legale manier die documentjes gratis te openen. Open Office werkt ook gewoon onder linux ;)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ricardo87 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:22:

ALs je hebt uitgevonden hoe je hem moet killen(is niet zo heel moeilijk en staat geloof ik zlefs in het nieuwsbericht op de front page) . Dan moet ik je helaas mededelen dat je hem opnieuw geinstaleerd krijgt als je opnieuw update draait.

Maar ik denk dat de doelgroep vooral bedrijven zijn. DIe kunnen het zich een stuk minder veroorloven dat op een pc die mogleijk ook voor derden zichtbaar is het stukje "nagware" zichtbaar wordt.

Mijn inziens toont dit stukje nagware aan dat activatie blijkbaar niet helemaal werkt. Als men kan aantonen dat een key niet goed is waarom is deze indertijd dan wel geactiveerd?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Janoz schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:56:
[...]
Daarnaast zijn er legio gratis mogelijkheden om op een legale manier die documentjes gratis te openen. Open Office werkt ook gewoon onder linux ;)..
Microsoft Word Viewer *gratis*
Microsoft PowerPoint Viewer *gratis*
Microsoft Excel Viewer *gratis*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:03:
[...]

Mijn inziens toont dit stukje nagware aan dat activatie blijkbaar niet helemaal werkt. Als men kan aantonen dat een key niet goed is waarom is deze indertijd dan wel geactiveerd?
Veel illegale versies van Windows XP zijn Volume License (a.k.a. corporate) versies die niet geactiveerd hoeven te worden. :)
Schweino schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:48:
[...]

Hmmm, ik vraag waar ik een losse MCE2005 kan verkrijgen (lees kopen) en krijg gelijk een waarschuwing?

Wat ik bedoelde is dat ik mijn MCE2005 wil activeren, maar er blijkbaar geen losse licenties verkocht worden bij de computerboer (alleen bij een HT systeem). Aangezien ik zelf een HT systeem heb gebouwd vroeg ik me af of je een MCE2005 licentie ergens los kan kopen.
Windows XP MCE is afaik alleen verkrijgbaar als OEM licentie en OEM licenties mogen niet los verkocht worden. Je kan dus nergens legaal een losse OEM licentie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 10:36
Joni schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:09:
[...]

Windows XP MCE is afaik alleen verkrijgbaar als OEM licentie en OEM licenties mogen niet los verkocht worden. Je kan dus nergens legaal een losse OEM licentie kopen.
klopt, maar op deze manier is het dus alleen mogelijk om MCE illegaal te krijgen op een zelfbouw PC. dus eigelijk is het hun eigen schuld als deze illigaal gebruikt wordt. fijn dat ze zo goed nadenken bij microsoft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

bartje321 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:17:
[...]

klopt, maar op deze manier is het dus alleen mogelijk om MCE illegaal te krijgen op een zelfbouw PC. dus eigelijk is het hun eigen schuld als deze illigaal gebruikt wordt. fijn dat ze zo goed nadenken bij microsoft |:(
Hoezo alleen illigaal verkrijgen?
je kan'm toch gewoon kopen?
Ik snap je probleem niet..
http://www.alternate.nl/h...t1=047&cat2=000&cat3=000&

Of je het er voor neer wilt leggen laat ik in het midden, dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.
Al had ik het persoonlijk duurder ingeschat. De goedkoopste versie is 99 Euro. Zal wel weer flink beperkt zijn ofzo...

[ Voor 67% gewijzigd door xzenor op 15-05-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
possamai schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:26:
[...]
Hoezo alleen illigaal verkrijgen?
je kan'm toch gewoon kopen?
Ik snap je probleem niet..
http://www.alternate.nl/h...t1=047&cat2=000&cat3=000&

Of je het er voor neer wilt leggen laat ik in het midden, dat mag iedereen voor zichzelf beslissen.
Al had ik het persoonlijk duurder ingeschat. De goedkoopste versie is 99 Euro. Zal wel weer flink beperkt zijn ofzo...
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=YOBMF7&
Deze software mag alleen verkocht worden in combinatie met een compleet Media Center systeem.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=YOBMF8&
Deze software mag alleen verkocht worden aan resellers.

[ Voor 11% gewijzigd door bartje321 op 15-05-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

okee... dat is echt krom...
Zo ver had ik nog niet gelezen, sorry...

Wat een achterlijke regeling zeg.. zo kan je inderdaad alleen maar illigaal MCE draaien..
Je zou de vraag bij microsoft neer kunnen leggen.......

[ Voor 19% gewijzigd door xzenor op 15-05-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:08
Je hebt dus een sticker op je kast zitten van een legale windows.
Als je die niet meer kunt gebruiken bel je gewoon naar microsoft en krijg je een nieuwe.
Heb ik zelf ook vaakzat gedaan.
Ik installeer me windows 4 keer per jaar ofzo dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

TS moet btw gewoon MS bellen om zijn activatie weer te activeren,waarschijnlijk gewoon 3x hardware install gedaan ofzo :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hetzelfde geldt voor de 64bits versie van Windows XP Professional.
Maar krom, tja, ik vind het minstens zo krom dat mensen menen dat ze het wel illegaal moeten draaien, dat is iets wat je zelf concludeert. Niemand verplicht je om het te gebruiken, er zijn genoeg alternatieven voor mediacenter software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon MS bellen. En dan krijg je een goede activatie key. Alleen als ze er achter komen dat het geen valide key is dan krijg je geen activatie. Maar heb dat nooit meegemaakt.

Snap overigens niet waarom Microsoft gewoon na, zeg hem 10 keer opstarten met een niet geactiveerde Windows gewoon Windows uitschakeld. Veel software doet dat ook tenslotte, dus waarom Windows niet.

Ergo, gewoon betalen voor je licentie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Omdat op de website staat dat het niet mag, betekend niet dat je de winkel niet mag bellen om te vragen of ze er jou eentje los verkopen?

Zijn meer dan genoeg winkels die OEM licenties/hardware verkopen. Volgens mij mag je van microsoft ook gewoon een oem licentie kopen en gebruiken (alleen niet overzetten naar een andere PC)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje321
Canaria schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:46:
Maar krom, tja, ik vind het minstens zo krom dat mensen menen dat ze het wel illegaal moeten draaien, dat is iets wat je zelf concludeert. Niemand verplicht je om het te gebruiken, er zijn genoeg alternatieven voor mediacenter software.
ik zeg ook niet dat je MCE illegaal Moet draaien, ik zei aleen dat als je MCE wil draaien dat alleen illegaal kan op een zelfbouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

OEM licenties zijn toch sinds kort gekoppeld aan één moederbord? Alleen bij het vervangen van een aantoonbaar defect moederbord mag je deze licentie ook op het nieuwe moederbord gebruiken. Tenminste, dat had ik begrepen.

Als je een OEM MCE licentie tegelijk met het moederbord koopt, dan is het probleem toch opgelost, of zie ik dat dan verkeerd?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:57:
OEM licenties zijn toch sinds kort gekoppeld aan één moederbord? Alleen bij het vervangen van een aantoonbaar defect moederbord mag je deze licentie ook op het nieuwe moederbord gebruiken.
Volgens mij was het zo dat als je je moederbord vervangt (buiten deffect om), dat het een nieuw systeem betreft aldus MS, en je licentie dus niet meer geldig is. Maar als dat ding stuk gaat, kan je bellen en ze gunnen je het voordeel van de twijfel, niks bewijzen gewoon geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb net een illegale Windows XP (in VMWare) geupdate via automatic updates (Windows update kan niet, want hij identificeert hem als illegaal). De update waardoor je die schermpjes en meldingen krijgt heb ik echter niet gehad.

Wat moet ik doen om die update binnen te krijgen? Ik wil natuurlijk wel zien waar mensen me binnenkort over gaan opbellen :D

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gerco schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:27:
...Wat moet ik doen om die update binnen te krijgen? Ik wil natuurlijk wel zien waar mensen me binnenkort over gaan opbellen :D
Ach, als mensen je gana bellen hadden ze maar een legale Windows moeten installeren. En jou het antwoord geven is je helpen met illegale software, dus mag dat niet hier : })

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet ze eens persoonlijk contacteren (dus geen webshop, maar je gewone pcboer), gegarandeerd dat ze je een OEM verkopen zonder dat ze er iets van maken.

Waar ik mijn gerief koop heb ik vaak onderdelen gehad (Logitech muizen/toetsenborden) die verpakt zaten in een plastic zakje met een plakkertje van logitech op dat ze enkel verkocht mochten worden bij een nieuwe computer. Als die persoon (pcwinkel) je kent als klant, dan maakt die daar totaal geen probleem van. Heb je altijd voor het goedkoop een webshop gebruikt, tjah, dan krijg je ook de service waarvoor je betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb nog van niemand om mij heen gehoord over problemen met een illegale XP versie na een windows update. Ze kunnen natuurlijk allemaal legale versies hebben :+, maar volgens mij heeft dus bijna niemand er last van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

wim-bart schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:36:
Ach, als mensen je gana bellen hadden ze maar een legale Windows moeten installeren. En jou het antwoord geven is je helpen met illegale software, dus mag dat niet hier : })
Als mijn vraag niet mag, kun je net zo goed 90% van de vragen in dit forum verwijderen (en zeker dit topic, aangezien het 100% zeker is dat de TS een illegale Windows heeft), je gelooft toch hopelijk niet dat iedereen netjes een legale Windows gekocht heeft voor zijn zelfbouw gamemonster he? :+

Ik wil gewoon graag het effect van deze update op een illegale Windows zien. Zelf gebruik ik niet eens Windows, dus ik denk niet dat ik problemen met illegale versies heb. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik niet mensen ga vertellen dat ze spyware hebben, terwijl het deze update is.

Is die update dus te forceren? Ergens los te downloaden misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 15-05-2006 19:18 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Ik heb net vandaag een Windows Update gedraait en kreeg de update binnen. Ik kreeg gelijk de melding rechtsonderin dat het een illegale versie is en dat ik hem kan 'legaliseren'. Nu was ik dat toch al een tijdje van plan, maar naar aanleiding van dit bericht op de frontpage en deze update heb ik dat nu gelijk gedaan. Een Windows XP Pro licentie voor 134 euro vind ik zo slecht eigenlijk niet. Volgend jaar koop ik toch een nieuw systeem met Vista OEM erbij, dan kan ik met deze PC met licentie wellicht nog iemand blij maken die (nog) niet op Vista zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even sidekick vraagje, nu ga ik eind van de maand een nieuwe setup kopen (mobo/cpu) en kan mij herinneren dat alleen al een moederbord 'recht' geeft op de OEM versie van WinXP. Vandaag even langs een lokale computerboer geweest, die hoog en laagt nog beweert je een hele PC moet kopen.

Kan ik dan gewoon niet de FC... key inkloppen en dit lekker via de windows site laten doen? (all in one OEM is 159 euro, terwijl dus de windows website versie 134 euro is).

(dit is dus voor mijn _2de_ pc, ik heb slechts 1 legale key).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

SinergyX schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:27:
Even sidekick vraagje, nu ga ik eind van de maand een nieuwe setup komen (mobo/cpu) en kan mij herinneren dat alleen al een moederbord 'recht' geeft op de OEM versie van WinXP. Vandaag even langs een lokale computerboer geweest, die hoog en laagt nog beweert je een hele PC moet kopen.

Kan ik dan gewoon niet de FC... key inkloppen en dit lekker via de windows site laten doen? (all in one OEM is 159 euro, terwijl dus de windows website versie 134 euro is).

(dit is dus voor mijn _2de_ pc, ik heb slechts 1 legale key).
Volgens mij kan dat inderdaad. Overigens is de goedkoopste OEM licentie in de PW 131 euro en bij de meeste webshops kun je al bij een floppy drive krijgen, dus dat is ook een optie :)

Edit:
Overigens is dit de melding die je rechtsonderin krijgt tijdens het booten, naast een melding midden in het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sprinsen/windowsillegals.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Entity op 15-05-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Grappig dat volgens Google de activation waarschuwing op zoveel verschillende manieren is uit te zetten dat je het idee krijgt dat Microsoft niet eens moeite hiervoor heeft gedaan. Maar misschien is het ook wel een soort tweede waarschuwing (na de eerste versie die eenmalig zei of je windows wel of niet legaal was).

Zou er ook nog een derde soort waarschuwing komen die wat extremer is :? Dat je Windows bijv niet meer kan opstarten zonder licentie oid?
Sander Prinsen schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:19:
Ik heb net vandaag een Windows Update gedraait en kreeg de update binnen. Ik kreeg gelijk de melding rechtsonderin dat het een illegale versie is en dat ik hem kan 'legaliseren'. Nu was ik dat toch al een tijdje van plan, maar naar aanleiding van dit bericht op de frontpage en deze update heb ik dat nu gelijk gedaan. Een Windows XP Pro licentie voor 134 euro vind ik zo slecht eigenlijk niet. Volgend jaar koop ik toch een nieuw systeem met Vista OEM erbij, dan kan ik met deze PC met licentie wellicht nog iemand blij maken die (nog) niet op Vista zit te wachten.
Tis maar net wat je goedkoop vindt. Binnenkort komt Vista en dan zit je met een oud product. Bovendien biedt XP pro bijna niks meer dan XP home (ja ik ken de verschillen), dus om voor niks nu 54 euro extra te betalen tov van een OEM licentie (die vast wel te regelen is) :D.

Voor studenten heb je natuurlijk al de budget licenties, maar voor informatica studenten is het helemaal mooi. Die kunnen voor iets van 30 euro per jaar alles van Microsoft downloaden wat los en vast zit, legaal :).

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 15-05-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Dus omdat vista uit komt, zit je met XP opeens met een oud product? Dus dan werkt het opeens minder goed? Ik volg die logica niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:23:
Dus omdat vista uit komt, zit je met XP opeens met een oud product? Dus dan werkt het opeens minder goed? Ik volg die logica niet.
Hij was niet zo lastig dacht ik zelf.

Vind je Windows 2000 nog een product wat 134 euro waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zullen de meeste illegale XP versies toch wel corp. versies zijn verwacht ik. Deze zijn toch niet zomaar naar legaal om te zetten via een gekochte key? Ik bedoel, een nieuwe XP installatie zal dan wel nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

wwillem schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:32:
[...]

Hij was niet zo lastig dacht ik zelf.

Vind je Windows 2000 nog een product wat 134 euro waard is?
Waarom niet? Okee, we hebben nu XP dus kan je beter voor hetzelfde geld XP kopen (langere kans op updates, w2k loopt al tegen het einde aan), maar het OS is er zelf niet minder om geworden. Voor die 134 euro heb ik een prima OS.

En nu hebben we nog geen vista, staat december/januari pas op de stoep. Je XP zal echt de komende X jaar nog alle updates krijgen en dus prima veilig en stabiel kunnen draaien. En als jij over (gok ik) 8 jaar geen XP updates meer krijgt, dan kan je altijd weer een overstap maken.

Nee idd niet zo lastig, als je maar verder kunt kijken dan "het nieuwste is het beste", wat zeker onzin is als het nieuwste er de komende 8 maanden nog niet eens beschikbaar is.
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:41:
Nu zullen de meeste illegale XP versies toch wel corp. versies zijn verwacht ik. Deze zijn toch niet zomaar naar legaal om te zetten via een gekochte key? Ik bedoel, een nieuwe XP installatie zal dan wel nodig zijn?
Ik dacht dat als je een corporate key veranderde naar een legale, dat de activatie dan gelijk weer naar boven kwam. Dacht het een keertje meegemaakt te hebben. :)

[ Voor 32% gewijzigd door We Are Borg op 15-05-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:53:
[...]
Waarom niet? Okee, we hebben nu XP dus kan je beter voor hetzelfde geld XP kopen (langere kans op updates, w2k loopt al tegen het einde aan), maar het OS is er zelf niet minder om geworden. Voor die 134 euro heb ik een prima OS.

En nu hebben we nog geen vista, staat december/januari pas op de stoep. Je XP zal echt de komende X jaar nog alle updates krijgen en dus prima veilig en stabiel kunnen draaien. En als jij over (gok ik) 8 jaar geen XP updates meer krijgt, dan kan je altijd weer een overstap maken.

Nee idd niet zo lastig, als je maar verder kunt kijken dan "het nieuwste is het beste", wat zeker onzin is als het nieuwste er de komende 8 maanden nog niet eens beschikbaar is.
Aha, dus nieuw is niet beter en alleen mensen die verder kunnen kijken weten alles? Dit moet dan haast wel betekenen dat jij nog met Windows 3.11 draait. Natuurlijk snap jij ook wel dat je met Vista nog veel langer nuttig zal zijn dan XP dat nog kan zijn. Bij een gelijke prijs is Vista dan interessanter. Dat was precies mijn punt. Je mag het van mij ook ontkennen, negeren of wat jij ook maar fijn vindt.

Afgezien daarvan: Ik schakel van XP x64 over op Vista x64 wanneer het uit is. Niet alleen omdat Vista mogelijk beter is, maar ook omdat ik nieuwsgierig ben en een nieuw OS wil uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

wwillem schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:17:
[...]

Aha, dus nieuw is niet beter en alleen mensen die verder kunnen kijken weten alles? Dit moet dan haast wel betekenen dat jij nog met Windows 3.11 draait. Natuurlijk snap jij ook wel dat je met Vista nog veel langer nuttig zal zijn dan XP dat nog kan zijn. Bij een gelijke prijs is Vista dan interessanter. Dat was precies mijn punt. Je mag het van mij ook ontkennen, negeren of wat jij ook maar fijn vindt.
Nee helemaal niet, 3.11 is verouderd. Maar waarom als er 1 nieuw OS uit komt, het voorlaatste dan gelijk zooi moet zijn? En waar staat dat vista hetzelfde gaat kosten, die aanname is gebasseerd op? En vista is er nog niet eens, pas over 8 maanden minimaal. Dus nu 134 euro investeren is onverstandig omdat er over 8 maanden wellicht een OS is met wellicht dezelfde prijs wat dan wellicht beter zou moeten werken in zijn situatie (software werkt natuurlijk gelijk op vista?). Klinkt verstandig :)
Afgezien daarvan: Ik schakel van XP x64 over op Vista x64 wanneer het uit is. Niet alleen omdat Vista mogelijk beter is, maar ook omdat ik nieuwsgierig ben en een nieuw OS wil uit proberen.
Ah, maar dat is wat anders. Zelf stap ik ook gelijk over, puur uit nieuwsgierig, maar niet omdat XP verouderd is.

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 15-05-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Helemaal vergeten, x64 versie :/ Eind van de maand een AMD X2, zal de support totaan Vista veel beter worden mbt de x64 versie?

Nu heb ik een key die met SP2 van afgelopen zaterdag zelfs nog werkt, dus nog niet denderend probleem :P
studenten hebben het maar makkelijk ;(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Echt waardeloos van microsoft om de automatische update functie voor dit te misbruiken en het dan nog als een critical update te verspreiden. Op deze manier zetten een hoop personen die automatische updates voortaan uit en zorgen ze ervoor dat straks een nieuwe worm of exploit straks vrij spel heeft. Op een site zag ik dat het de afgelopen maand al 5 keer is geupdated. Triest hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door luckyjan op 02-06-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Janoz schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:56:
Als je een arme student bent dan kost het al helemaal geen drol.
En als je geen arme student bent dan kan je dat geld dus wel makkelijk missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Microsoft zal nooit zover gaan denk ik hele PC's te gaan locken dan hoor. Mogen ze niet eens doen omdat ze jouw PC onbruikbaar maken...
maar ik heb al enige tijd geleden die Automatische Update ook uitgeschakeld toen er wel een dreiging was voor een nieuwe patch die Windows ook zou locken (wat een HOAX bleek te zijn :z :z )

Oh ja, en dit is wat MS zegt in hun KB :) :
How to uninstall Windows Genuine Advantage Notifications
You can use Add or Remove Programs to view Windows Genuine Advantage Notifications, but you cannot use Add or Remove Programs to remove the notifications.

You can temporarily disable Windows Genuine Advantage Notifications. To do this, right-click the Notifier icon in the notification area and select Change Notifications Settings. Then, follow the prompts. This will disable the Notification Prompts until a new release of the Notification Update is released.
[...]

[ Voor 73% gewijzigd door AW_Bos op 02-06-2006 14:10 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

oh my god.... Een heel topic stampvol er over, en er was nog niemand op het idee gekomen om rechts te klikken op dat icoontje?????
je kan hem dus zo uitzetten.....

[ Voor 31% gewijzigd door xzenor op 02-06-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
LOL, ik krijg die melding ook, maar als ik dan naar die pagina ga waar ik heen gestuurd word:
http://www.microsoft.com/genuine/notify/default.aspx
Opties voor Windows Genuine Advantage Notifications[0x80082201]

Configuratieproblemen vaststellen met Internet Explorer.

U bent per ongeluk op deze webpagina terechtgekomen. Deze webpagina is bedoeld voor gebruikers van Windows Genuine Advantage Notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

possamai schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:42:
[...]

En als je geen arme student bent dan kan je dat geld dus wel makkelijk missen?
Als je honderden euro's aan hardware kunt uitgeven dan kun je ook wel die minder dan honderd euro uitgeven aan software (mijn xp home was E90 oid).

Als je weigerd die 90 te betalen dan heb je ook geen poot om op te staan en moet je ook niet gaan lopen zeuren over een klein popupje en slechte support oid.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rond de 150 pleuro voor een XP Pro UK versie vind ik nogal wat, temeer omdat ik hier 4 PC's heb staan :(

Ik heb dan wel een aantal officieele oem licentie nummers van compaq pc's die ik zelfstandig verschrot heb, maar die zijn weer niet bruikbaar op andere pc's zonder de juiste oem cd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb hier nog een legale windows versie liggen. Kan ik niet gewoon op de een of andere manier mn key veranderen naar de legale zonder dat ik windows opnieuw hoef te installen?
Pagina: 1