[Office 2k3] Doelopmaak behouden als standaard bij plakken

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:14
In Office 2k3 zit een handige optie in Word. Dan kun je als je iets plakt de opmaak aanpassen aan het al bestaande document.

Als je iets plakt in een document krijg je een pictogrammetje van een klembord met drie opties. De eerste is bron opmaak behouden, de tweede aanpassen aan doel opmaak en de derde is alleen tekst. Nu wil ik graag dat i.p.v. de eerste optie, standaard de tweede optie wordt ingesteld.

Waar/hoe kan ik dat instellen?

Ik kan niets vinden met de search en bij google krijg ik helemaal gekke resultaten. Ik hoop dat iemand de oplossing heeft.

Alvast bedankt _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Hoedje
En een schopje, iemand moet dit toch weten :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
MS Helpdesk ?

• Hoedje
Hmm, beter laat dan nooit :7 . In Office 2k7 zit wel de optie. Neem bijv. Word:

ga naar "office icoontje" (linksbovenin) --> "word options" --> "advanced" --> dan onder "cut, copy and paste"

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Zou het ook niet te doen geweest zijn met een macro (gewoon via macro opnemen, de actie uitvoeren) en die macro koppelen aan de knop plakken en Ctrl+V bijvoorbeeld? Just a thought (alhoewel, macro's zijn rotte dingen als het aankomt op overal beschikbaar zijn: ofwel staat de veiligheid te sterk afgesteld en krijg je geen macro erdoor ofwel krijg je malafide macro-code binnen).

Trouwens, die optie zit volgens mij in Office 2003 en ouder ook gewoon bij Edit > Paste Special (Bewerken > Plakken speciaal), maar dan moet je wel steeds door dat dialoogvenstertje heen.

• Hoedje
ILUsion schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:36:
Zou het ook niet te doen geweest zijn met een macro (gewoon via macro opnemen, de actie uitvoeren) en die macro koppelen aan de knop plakken en Ctrl+V bijvoorbeeld? Just a thought (alhoewel, macro's zijn rotte dingen als het aankomt op overal beschikbaar zijn: ofwel staat de veiligheid te sterk afgesteld en krijg je geen macro erdoor ofwel krijg je malafide macro-code binnen).

Trouwens, die optie zit volgens mij in Office 2003 en ouder ook gewoon bij Edit > Paste Special (Bewerken > Plakken speciaal), maar dan moet je wel steeds door dat dialoogvenstertje heen.
Het probleem is dus dat ik gewoon ctrl+v wil doen, maar die macro vind ik wel een goed idee. Dat ga ik zeker even uitproberen. Aangezien Word 2k7 nog niet zo lekker werkt; tekst verdwijnt, problemen met printen, gebruik ik voor belangrijke dingen Office 2k3.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Visual Basic:
1
2
3
Sub EditPaste()
    Selection.PasteAndFormat (wdFormatPlainText)
End Sub

:Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1