Toon posts:

probleem met game controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude soundblaster 64 opgegraven samen met een even oude joystick (15 pins predator xk100) die ik wil gebruiken in plaats van de muis door middel van een programmaatje dat joystick signalen omzet in muis signalen.

Alleen nu wil de computer de gameport van creative niet installeren. Ik krijg de foutmelding dat alle resources in gebruik zijn. De gameport geeft mij de mogelijkheid om te installeren op 201-207, 208-20f, 210-217 en 218-21f. Deze zijn volgens device manager (resources by connection) onbezet:ik zie IDE channel op 1f0-1f7 en dan isap op 274-277. Daar tussen in zit helemaal niks, toch wil hij niet op die standaard adressen.

Ik gebruik windows 2000, in principe zou deze joystick het zonder problemen moeten doen.

Heeft iemand een idee hoe deze joystick geinstalleerd kan worden?

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Waarschijnlijk heb je ook een onboard geluidskaart daar zit ook een gamepoort op.
Dus schakel die uit en dan zou jet er van af moeten zijn.
Als dat niet werkt kun je kijken of je de gameport uit kan zetten in de BIOS

Verwijderd

Topicstarter
die kan ik wel uitschakelen maar dat helpt niet. Hij heeft als adres 201 of 209 als alternate, beide werken wel goed, alleen geen van de mogelijkheden voor de creative controller doet het.

Verwijderd

Heb ik ook gehad maar dan onder windows 98, ik kreeg ook de melding dat alle resources in gebruik waren. ik heb toen in appartatenbeheer de printerpoort uitgeschakeld, toen kon ik hem wel installeren. Gewoon een aantal ongebruikte poorten uitschakelen, serieel, printer etc.