Toon posts:

Upgraden, Compaq Deskpro Pentium II

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
geheugen upgraden

Is op slot gegaan, dus dit is mijn herkansing.

Ik heb nu de faqs doorgelezen (wat duurde dat lang) en weet nu al wat meer, maar nog niet alles dus ik hoop dat jullie vriendelijk blijven ondanks mijn blonde acties.

Gegevens:

Compaq Deskpro Pentium II

Gegevens bij Tabblad Prestaties:

Fysiek geheugen (kB):
Totaal: 261684
Beschikbaar: 590060 (wisselt een beetje)
Systeemcache: 88192

Geheugengebruik (kB)
Totaal: 297700
Limiet: 632636
Piek: 335692

Kernelgeheugen
Totaal: 27996
In wisselbestand 19028
Niet in wisselbestand 8968

Harde schijf: 4 gigabyte

Videokaart 3D Prophet 4000XT tv out

Willen jullie het moederbord ook weten? dan haal ik me pc uit elkaar (kan wel ff duren)

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19

bonetone

2B Silver Sonic

Maar wat weet je nu dan al?
Want de FAQ doorlezen is leuk maar daar is verder niets van in je post te vinden.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:53
Wat is de vraag? Wat wil je weten?

Verwijderd

wat gaat er fout en wat is je vraag? volgens mij heb je op de pentium 2 => pentium III na alles (mogelijk je videokaart ook niet)...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het upgraden naar dit

System Standard System Recommended System
CPU PentiumIII 800MHZ PentiumIII 1G
RAM 128MB 256MB
VGA Geforce 2mx 200 Geforce 3 Ti 200

Ik weet zelf dat me videokaart beter moet maar rest weet ik niet daarom vroeg ik het aan jullie.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het valt niet altijd mee om iets met het merk Compaq erop te wijzigen/versnellen, doordat er veel 'custom made' componenten in zitten. Be warned :/

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19

bonetone

2B Silver Sonic

Nou, dan moet je nakijken of je een PIII op je moederbord kan prikken. Geheugen en video is gewoon een kwestie van erbij/andere kaart erin lijkt me.

Verwijderd

Kijk naar welk socket je processor heeft (is het een insteekkaart bijv. of een op het moederbord met koeler er op?)

Ga naar balusc zijn site (even zoeken met google) kijk of voor het socket dat jou processor heeft ook een pentium 3 beschikaar is.

Geheugen heb je volgens mij genoeg om aan de minimum specs te voldoen, echter meer kan geen kwaad

videokaart kan ik nog steeds niet beoordelen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 15:57 ]

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Volgens de eerste hit bij Google is de chip op jouw videokaart vergelijkbaar met een Geforce2MX. Je zit met de videokaart dus op het minimum. Je zou een goedkoop AGP kaartje kunnen kopen maar echt nodig is dat niet.

Processor moet je, zoals hierboven gezegd, wel upgraden.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Een Intel Pentium II is geen Intel Pentium II (om het zo maar te zeggen). Er staan verschillende modellen van. Het is belangrijk om te weten wat voor moederbord er in het systeem zit. Denk hierbij ook aan de chipset. Vermeld ook wat voor geheugen erin zit. (Type, groottes, merken, e.d.).

Je hebt nu iets overgetypt van Windows (o.i.d.) maar daarmee komen we niet veel verder. Als iemand zegt dat 'ie 256MB heeft dan luidt mijn vraag: Wat voor configuratie?
Heeft 'ie dan 2x128MB DDR-SDRAM, heeft 'ie dan 1x256MB SDR-SDRAM ? En dan nog, wat voor snelheid ?

Afijn, zoals dion_b vermeldde in dat andere topic. Probeer uit te zoeken wat voor hardware je exact hebt. Ga daarbij niet zoeken naar één of ander diagnose programma maar kijk zelf op de hardware :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zie de sluitpost van dion_b dion_b in "geheugen upgraden"

Dit is niet de manier om een topic te openen op GoT, bij gebrek aan een goede topicstart eigen inzet (wat heb je ontdekt door het lezen van de FAQ :? ) en een duidelijke vraagstelling gaat je topic op slot :)

De manier waarop je je topics start zijn sowieso erg onder de maat, check je mail...

[ Voor 13% gewijzigd door Turkish op 14-05-2006 16:16 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.