Toon posts:

Foto's op weblog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb sinds kort een weblog aangemaakt. Een gratis log welteverstaan.(www.web-log.nl) Het ding is dat ik elke dag wel foto's wil plaatsen op de site, per bericht steeds rond de 15. Via bepaalde gratis imageuploading sites kan ik steed wat foto's uploaden, en dan zo bewerken dat het bruikbaar is voor mijn log. Dus thumbnails met een directe link naar de foto. Omdat de meeste imagehosts die ik ken niet direct de thumbnail naar de image linken maar naar een pagina met veel reclame moet ik dus de links steeds veranderen.

Dat laatste kost per keer veel tijd en die heb ik meestal niet. Zijn er misschien bepaalde oplossingen om dit proces te versnellen?

de code die bij dit gratis log gebruikt kan worden is
[URL=link naar de foto][IMG]link van de thumbnail[/IMG][/URL]

(edit:) Verder is het ook dat ik geen beschikking heb over een host met ruimte waar ik zelf mijn foto's kan uploaden. Programma's die automatische webgallery's maken met html kan ik niet gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 15:19 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
[google=image batch]

Batchen dus.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20
Ikzelf heb gewoon een PHP scriptje gemaakt, selecteer een aantal fotos, druk op uploaden en hij zet de originele, grote en kleine afbeeldingen op mijn server. Vervolgens krijg ik een text-area met ubb code die ik kan copy pasten.

Maarja, dan moet je dus wel een eigen server hebben... en in jou geval zoek je waarschijnlijk iets zodat je die plaatjes op gratis imagehosting provider kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er misschien software die het kan batchen en die de mogelijk geeft voor het hosten van de images?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

In je startpost zeg je niet welk blogsysteem je gebruikt, als het wordpress is kun je eens kijken naar Lazyest Gallery Ik heb het vanaf het begin op mijn blog en werkt perfect :)

In principe upload je je foto's in een bepaalde map en daarna wordt er vanzelf een thumbnail voor je gemaakt en een mooie gallery :)

[ Voor 24% gewijzigd door domi235 op 14-05-2006 15:12 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
De gratis host die ik gebruik is www.web-log.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 01:02

André

Analytics dude

Move van WEB naar CSA :)
Pagina: 1