[TVout/NVIDIA]S-VHS geeft zwart-wit

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 23:08
Ik wil graag een pc aan een beamer hangen via de tv out op de Geforce 4 460 die erin zit. Die beamer is niet van mij dus test ik het thuis op de tv. De tv heeft aan de zijkant een S-VHS en Composite ingang zitten. De pc draait Ubuntu 6.06 met kernel 2.6.16.16 en NVIDIA driver v8756.

Als ik hem op Composite zet met een composite kabel ertussen gaat alles goed. Om meer kwaliteit te krijgen wil ik echter S-VHS gebruiken. Hier gaat het fout. Als ik hem op S-VHS zet (zoals hieronder) met een S-VHS kabel ertussen is het beeld wel veel strakker, maar heb ik alleen zwart-wit beeld.
Section "Device"
Identifier "NVIDIA Corporation NV17 [GeForce4 MX 460]"
Driver "nvidia"
BusID "PCI:1:0:0"
Option "RenderAccel" "true"
Option "TwinView"
Option "SecondMonitorHorizSync" "30-50"
Option "SecondMonitorVertRefresh" "60"
Option "MetaModes" "1024x768, 1024x768; 800x600, 800x600; 640x480, 640x480;"
Option "TwinViewOrientation" "Clone"
Option "ConnectedMonitor" "CRT,TV"
Option "TVStandard" "PAL-G"
Option "TVOutFormat" "SVIDEO"
EndSection
Wat doe ik fout?

Infinitus est numerus stultorum

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54

Kortfragje

......

Of je kabel is te lang, of je beamer kan het gescheiden beeld / kleur signaal van de svideo kabel niet goed samenvoegen. Zeker als je via composite wel goed kleur krijgt denk ik dat het probleem heirin ligt.

[ Voor 81% gewijzigd door Kortfragje op 14-05-2006 14:24 . Reden: windows geblaat removed ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• Superboer12
Er hangt een behoorlijk dure kabel (E60) tussen van 1,3 meter lang. Hier mag hoop ik het probleem niet liggen.

Ik heb net de dvd-speler via S-VHS (zelfde kabel en tv-ingang) aangesloten en dan gaat het wel goed.

Via een SCART converter krijg ik trouwens hetzelfde resultaat.

Verwijderd

Superboer_12 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:17:
Ik wil graag een pc aan een beamer hangen via de tv out op de Geforce 4 460 die erin zit. Die beamer is niet van mij dus test ik het thuis op de tv. De tv heeft aan de zijkant een S-VHS en Composite ingang zitten. De pc draait Ubuntu 6.06 met kernel 2.6.16.16 en NVIDIA driver v8756.

Als ik hem op Composite zet met een composite kabel ertussen gaat alles goed. Om meer kwaliteit te krijgen wil ik echter S-VHS gebruiken. Hier gaat het fout. Als ik hem op S-VHS zet (zoals hieronder) met een S-VHS kabel ertussen is het beeld wel veel strakker, maar heb ik alleen zwart-wit beeld.

[...]

Wat doe ik fout?
Precies weet ik t niet meer maar volgens mij moest je dan een beetje rommelen aan de beamer tussen rgb en die andere kleurinstellingen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mierenneukmodus:

S-VHS is een videobandstandaard, het lijkt me sterk dat je tape in de zijkant van je beamer probeert te steken 8)7

Je bedoelt waarschijnlijk S-Video :z

On-topic:
Je zegt dat een DVD-speler wel op S-Video gekleurd beeld geeft op de TV. Wat gebeurt er als je je PC aan een ander apparaat (andere TV? Videorecorde oid?) hangt via S-Video. Gaat dat ook fout?

Er is nogal een wildgroei aan connectoren voor TV-Out, het zou ook zomaar kunnen dat de verloop van videokaart naar S-Video alleen de luminance en niet de chrominance doorzet :o

Oslik blyat! Oslik!

• Superboer12
oeps das inderdaad waar, S-Video ;)

De SVideo kabel gaat direct in de videokaart, hier is geen verloopje voor nodig.
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het ergens anders op te proberen.
Ik heb geprobeerd met m'n SCART converter de pc aan de video te hangen, maar het is zodanig fijn geconstrueerd dat de converter er niet in kan omdat ie net te breed is....

ff voor de duidelijkheid, ik heb hem dus nog niet aan de beamer hangen, maar aan een tv. de beamer is niet van mij, maar gaan we gebruiken met een eindexamen/WK bbq feestje

[ Voor 21% gewijzigd door Superboer12 op 14-05-2006 16:59 ]

• Superboer12
Ik sprak met een vriend van me op msn en vertelde m'n probleem. Hij is toen met z'n laptop met daarin een USB pctv variant hierheen gekomen. We hebben toen de pc via S-Video op z'n laptop aangesloten en tada kleurtjes 8)
Afbeeldingslocatie: http://pronk36.demon.nl/pub/pctv_svideo_tn.jpg
Is die tv nou zo brak dan???? Ik vind dit toch wel raar voor een Philips van ong 1/2 - 1 jaar oud....

Ik heb trouwens nog een vraagje.
Is het mogelijk om het beeld dat naar tv-out gaat (of ook naar de monitor) te spiegelen?
Om de beamer straks zo veilig mogelijk te houden willen we hem achter het doek plaatsen. Om dan voor het doek het beeld goed te kunnen zien moet het beeld dan gespiegeld worden.
Ik heb wel gevonden 'Options "Rotate" "Inverse"'. Dan is het een kwestie van de beamer op te kop plaatsen. Maar kan dit ook anders?
VLC gaat gebruikt worden om het beeld te vullen.

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Mischien moet je eens PAL-B proberen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Superboer_12

Het hoe en waarom is in dit topic wel te lezen:
Problemen met S-Video

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:51
Zoals Candymirror al oppert,
waarschijnlijk staat je instelling nog op NTSC ipv PAL-B.
Het meest voorkomende probleem is dat je dan zwart-wit beeld krijgt (wel super scherp).
De instelling wijzigen naar PAL-B zou het moeten oplossen. Overigens tegenwoordig converteren de meeste televisies zelf al van NTSC naar PAL en andersom.
Het kan zijn dat je met de beamer dit probleem absoluut niet hebt.

• Superboer12
Option "TVStandard" "PAL-G"
stond al in de config. Pal-B heb ik trouwens ook geprobeerd, maar maakt geen verschil.

@Janoz
Ik ga dat topic ff doorlezen ;)

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
xrandr voor rotatie en inversie.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Op de meeste Beamers zit wel een optie om het beeld te kunnen spiegelen.
Ik zou zelf ook voor die optie gaan, want dan kan je evt. ook een gewone monitor aan de pc hangen om makkelijker wat dingen goed te zetten. Of bijv. de monitor in een andere hoek van de kamer plaatsen

• Superboer12
XrandR werkt in ieder geval al. Ik heb er weer ff een hekje voorgezet om het normaal te kunnen zien.
Op de dag zelf zal ik eens kijken wat die beamer allemaal in huis heeft.
Dan zal ik ook zien op die beamer kleur uit m'n SVideo signaal kan halen, zo niet dan moet het maar via composite.

Bedankt allemaal!

Pagina: 1