Toon posts:

Zoek een Linux compatible oplossing met 8 sata ports

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een RAID5 setup aan het bouwen met 5 Diamondmax 10 300G SATA2 16MB cache schijven.

Momenteel gebruik ik 2 Silicon Image 3114 PCI controllers (4 ports elk) in een oude Athlon 1000, deze zijn echter berucht voor hun data corruption issues en ga deze dus afvoeren (basically krijg ik IO errors onder load waardoor de raid degraded wordt - gebeurt dit op 2 disken dan ben je alles kwijt).

Ik had een Asus K8N4-E Deluxe op 't oog maar deze heeft dezelfde crappy chipset aan boord.

Requirements voor Linux fileserver zijn :

- Gigabit ethernet bij voorkeur onboard
- 8 SATA poorten
- software raid 5 onder Linux - omwille van portabliteit

welke perfect door de K8N4-E Deluxe supported zijn maar ik de SIl 3114 voor geen haar vertrouw.

Je kan natuurlijk ook voor een server moederbord + dure GigE kaart + aparte raid controller gaan maar het moet low-cost blijven. Ik wil minstens 1T aan HDTV opslaan, dat vereist geen mega throughput enige wat belangrijk is is dat de data betrouwbaar op deze raid kan blijven staan.

Met de twee SIl 3114 haalde ik met 5 300G disken 15M/s write en 60M/s reads - dit is in principe al voldoende.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 19:32

GieltjE

Niks te zien...

Probeer eens de promise TX4 kost ong 8 euro en dan heb je 4 sata2 poorten met ncq en tcq.

Heb ik zelf ook gebruikt ik de bouw van mijn raid 5 (software) en werkt als een zonnetje in Linux.

Hell / 0

Verwijderd

Topicstarter
GieltjE schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:01:
Probeer eens de promise TX4 kost ong 8 euro en dan heb je 4 sata2 poorten met ncq en tcq.

Heb ik zelf ook gebruikt ik de bouw van mijn raid 5 (software) en werkt als een zonnetje in Linux.
Nu nog een adresje waar je deze zo goedkoop kan vinden ? Want blijkbaar is het discontinued en is de sata2 versie nu opvolger, kost wel 60 EUR in .de :(

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54

Xe0n

^ Me

Ik heb hier de Asus K8N4-E Deluxe, heb zowel de nfroce als de sil 3114 controller gebruikt en nooit problemen mee gehad. Ik heb nu 4 schijven op de nforce controller (wanwege snelheid) in een raid 5 array zitten. Deze schijven hebben ook maanden op de sil 3114 controller gewerkt en nooit problemen of wat dan ook mee gehad.

Dus ik zou gewoon het Asus K8N4-E Deluxe moederboord kopen, er een goedkope amd sempron erin steken (3000 of hoger wanwege cool&quiet), goedkope pci videokaart en klaar is kees.

Als je meer info wilt moet je maar vragen

...

Verwijderd

Topicstarter
Xe0n schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 01:21:
Ik heb hier de Asus K8N4-E Deluxe, heb zowel de nfroce als de sil 3114 controller gebruikt en nooit problemen mee gehad. Ik heb nu 4 schijven op de nforce controller (wanwege snelheid) in een raid 5 array zitten. Deze schijven hebben ook maanden op de sil 3114 controller gewerkt en nooit problemen of wat dan ook mee gehad.

Dus ik zou gewoon het Asus K8N4-E Deluxe moederboord kopen, er een goedkope amd sempron erin steken (3000 of hoger wanwege cool&quiet), goedkope pci videokaart en klaar is kees.

Als je meer info wilt moet je maar vragen
Ik heb de Asus K8N4-E Deluxe besteld maar deze komt maar niet binnen ... mijn vaste leverancier heeft issues om em geleverd te krijgen.

Omdat ik het wachten beu ben ga ik gewoon losse 300GB SATA disken gebruiken en deze op een promise controller hangen in een bestaande setup - uiteindelijk speel ik nu HDTV vanaf een simpele Athlon 1200 onder Linux dit gaat perfect kwa netbios snelheid.

Misschien met een hot-plug ice box. Ik kan zelfs over WiFi nog HDTV trekken - das uiteindelijk waarvoor het moet gaan dienen : HDTV storage.