Toon posts:

Line-in in Stereo krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb 2 keer Jack (Stereo,l/r) vanaf me drumodule naar me pc..ik zet er dan 2 omzetstukjes op om van jack, mini-jack te maken..die mini-jack zet ik dan weer in een verdeler (zoon boompje,van 2 naar 1) en die doe ik dan in me line in...

Maar ik blijf maar NIET snappen waarom ik het alleen links hoor,rechts doet gewoon niet mee...
Weet iemand misschien mij te helpen ?

Verwijderd

zoon boompje,van 2 naar 1 is bedoel om van 1out , 2 te maken
niet om van 2out 1 te maken

vind de uitleg niet echt dudelijk.
denk dat je een ander verloopt stuk moet hebben

Verwijderd

Topicstarter
'T boompje waar ik het over heb,is 2 female mini-jack naar 1 male mini-jack..en in die 2 female heb ik dus 2 Jacks met een verloopje naar mini-jack

Verwijderd

die is niet goed, die is om te splitsen niet te combineeren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:06:
die is niet goed, die is om te splitsen niet te combineeren
Hmm oke,dat is mooi fuckk...Enig idee welk plugje ik dan wel moet gebruiken?..
Bvd

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-02 22:43
Eentje die 2x mono naar 1x stereo omzet?

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:12:
Eentje die 2x mono naar 1x stereo omzet?
Ja uiteraard heh..maar hoe ziet zoon ding eruit? gewoon hetzelfde lijkt mij?

Verwijderd

Ik denk niet dat er een gelijk soortig meng-stukje bestaat. Ik denk dat je daar toch een stukje electronica voor nodig hebt. Klein mengpaneel of iets dergelijks..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:43:
Ik denk niet dat er een gelijk soortig meng-stukje bestaat. Ik denk dat je daar toch een stukje electronica voor nodig hebt. Klein mengpaneel of iets dergelijks..
Hm,dat is vet bale...

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 15:12
Je hebt dus 2 mono mini-jacks (links en rechts appart) waar je 1 stereo van wilt maken zodat die in je line-in van je pc kan? Dan kan je het beste denk ik een losse stereo mini-jack kopen en daar dan de draden op solderen. De 2 minnen van links en rechts bijelkaar en dan links en rechts op de andere 2 pinnen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22

franssie

Save the albatross

dus je drum computer heeft twee maal jack stereo uitgang en dat wil je naar 1x stereo terugbrengen 9dsu van 4 naar twee kanalen)?
Heb je inderdaad mengtafel voor nodig - -maar is niet iets wat ik vaak zie.

Als het twee maal mono is: pak een schaar, soldeerbout (of om te testen eerst kroonsteentjes) en ctr-C, ctr-V ;) (van twee kanalen groot naar twee klein)

of ik snap je niet - vage topic start, bijv welke drumcomputer heb je? fototje van de uitgangen en je huidige oplossing?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:02:
dus je drum computer heeft twee maal jack stereo uitgang en dat wil je naar 1x stereo terugbrengen 9dsu van 4 naar twee kanalen)?
Heb je inderdaad mengtafel voor nodig - -maar is niet iets wat ik vaak zie.

Als het twee maal mono is: pak een schaar, soldeerbout (of om te testen eerst kroonsteentjes) en ctr-C, ctr-V ;) (van twee kanalen groot naar twee klein)

of ik snap je niet - vage topic start, bijv welke drumcomputer heb je? fototje van de uitgangen en je huidige oplossing?
Het is dus gewoon de out van me drum-module (Afbeeldingslocatie: http://www.dtxperience.com/images/specs/dtxpress_module.jpg) ik wil dus dmv 2 jack kabels, stereo kunne opnemen met me pc..Maar ik heb dus alleen links, dat is normaal niet zo'n probleem met gitaar ofso, want dan gebruik ik gewoon een Vst in Cubase,die het ''stereo'' maakt,oftwel gewoon linker-chan ook op 't rechter chan doet...maar ik MOET stereo met me drum, want elk onderdeel van me drumkit is appart ge-panned (Afbeeldingslocatie: http://www.dtxperience.com/images/specs/DXPIIISPenlarged.jpg)..
Als ik dus inderdaad een mengpaneeltje moet halen hiervoor,baal ik diep hard.. mja,alvast bedankt guys!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een mengpaneeltje is echt niet nodig hoor. je moet alleen een beetje handig zijn met een soldeerbout :Y)
Zo moeilijk is het verbinden van L+R + 2x aarde aan een simpele stereo 3,5mm jack (die 3 polen heeft, L+R+ground) nou ook weer niet ;)
Wat je ook kunt doen is even langs een winkel als feedback gaan, die zullen ws. kant en klare kabels hebben liggen. Heb je misschien alleen nog een converter nodig van 6mm naar 3,5mm, maar that's it. mengpaneel is _echt_ overkill en tevens onzin.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:36:
Een mengpaneeltje is echt niet nodig hoor. je moet alleen een beetje handig zijn met een soldeerbout :Y)
Zo moeilijk is het verbinden van L+R + 2x aarde aan een simpele stereo 3,5mm jack (die 3 polen heeft, L+R+ground) nou ook weer niet ;)
Wat je ook kunt doen is even langs een winkel als feedback gaan, die zullen ws. kant en klare kabels hebben liggen. Heb je misschien alleen nog een converter nodig van 6mm naar 3,5mm, maar that's it. mengpaneel is _echt_ overkill en tevens onzin.
Oke dan man,super bedankt allemaal!!...Kga er werk van maken

Greetingzz!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

heel simpel zonder solderen:
jack naar tulp pluggen, kosten geen drol, 2 van nodig
dan een kabeltje van 2x tulp naar 1x stereo jack, kost wederom geen drol
dus dit in je drumkit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ehds.be/webshop/images/89301013.jpg
dan dit naar je puter:
Afbeeldingslocatie: http://www.staffhorst.nl/img/LeemYSM.gif

Verwijderd

Topicstarter
Firestorm schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:10:
heel simpel zonder solderen:
jack naar tulp pluggen, kosten geen drol, 2 van nodig
dan een kabeltje van 2x tulp naar 1x stereo jack, kost wederom geen drol
dus dit in je drumkit:
[afbeelding]
dan dit naar je puter:
[afbeelding]
Firestormm brilliant gewoon,die kosten inderdaad geen ene reet! Ga ze morge gelijk halen,he harstikke bedankt!!!

Verwijderd

ik snap niet waarom als je met cubase werkt en dergelijk waarom je niet gewoon over een klein jaartje dan een midi kaart komt met in out and tru. Is een stuk beter opnemen en je kan het nog lekker bewerken.
maarja das weer een stapje hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:01:
ik snap niet waarom als je met cubase werkt en dergelijk waarom je niet gewoon over een klein jaartje dan een midi kaart komt met in out and tru. Is een stuk beter opnemen en je kan het nog lekker bewerken.
maarja das weer een stapje hoger.
Wil ik wel ooit gaan doen, maar daar moet ik dan uiteraard de centen voor hebben ;)
Pagina: 1