[Beamer: Acer PD116] TV-out via S-Video vaag beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Beste mensen,

Hopelijk zit ik hier goed en moet ik niet in Audio/Video/HiFi zijn.

Ik heb een Acer PD116 beamer (native res: 800x600 :| ). Hierop kijken we vaak films. Omdat we geen zin hadden om telkens opnieuw die laptop (Sony FS115) ernaar toe te slepen hebben we een S-Video kabel van 15m bij de mediamarkt gekocht. Deze sluiten we dan aan op een andere computer, die een degelijke geluidskaart heeft (Creative Audigy 4), in tegenstelling tot de laptop. De videokaart in die computer is een Leadtek GeForce 7800GT. Echter, na het aansluiten van de kabel kregen we heel vaag beeld. Het geluid klonk op de stereo wel een stuk beter, maar het beeld was niet om aan te zien. Het was erg vaag, onscherp en noem maar op. Na het spelen met de instellingen (zoals flikker removal uitzetten, enz.) was het beeld niet veel beter. Bovendien zag ik dat er een vage streep achter bewegingen aan liep, alsof de beamer een response time van 50ms heeft. Vervolgens hebben we hem maar opnieuw aangesloten op de laptop (met "bagger"-geluid) via standaard VGA kabel, wat wel weer gewoon haarscherp beeld gaf, zoals het moet zijn.

Dat was nog niet het vreemdste. Boven hebben we nog een computer staan (ATi Radeon 9600XT). Daarnaast staat een 23" LCD-TV van Sony (KLM-HR23??? heeft geen VGA oid ingang). Vervolgens heb ik die twee met die S-Video kabel aangesloten. Gevolg: haarscherp beeld op de TV :? . Dat snap ik niet helemaal. Daarna heb ik, via diezelfde computer, de beamer via s-video aangesloten en voila: weer datzelfde vage beeld. En dat terwijl het op de TV zo scherp was!

Nou mijn vragen:
1. Waarom heb ik zulk slecht beeld op de beamer? Ligt dat aan de beamer zelf, aan de kabel of aan de computer?
2. Hoe kan ik dan wél scherp beeld krijgen op de beamer via S-Video?
3. Als ik nou een VGA kabel van 20m bij Komplett koop, krijg ik dan wel mooi haarscherp beeld, of is die kabel te lang?

Alvast bedankt _/-\o_

• masser120
niemand die een antwoord weet?

Andere vraag dan: is die VGA kabel van 20m an komplett.nl een beetje van degelijke kwaliteit? In vergelijking met andere is deze veel goedkoper.

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-07 08:36
15 meter?
Zit er een lus in, hoeken etc om de keuken heen ofzo? Hoe loopt de kabel? Kronkelend?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat het idd aan de lengte en de afscherming van de kabel ligt. Die elcheapo kabels vragen gewoon om storingen. Ik heb zelf ook een 10m s-video naar Scart met audio liggen en die stoort ook, puur omdat er meer kabels bij in de buurt liggen.
Ik zou je eigenlijk willen adviseren om zelf een s-videokabel te bouwen van 2 coax-kabels. Dan heb je namelijk 2 goed afgeschermde aders. Moet je wel een beetje handig zijn met een soldeerbout, though ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
het kan imo niet aan de kabel liggen als deze in combinatie met de LCD-TV wel een scherp beeld geeft en met de beamer niet.

lijkt erop dat de beamer niet goed overweg kan met het S-video signaal, of misschien geen post-processing erop uitvoert wat de TV misschien wel doet.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• masser120
Puppetmaster schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:50:
het kan imo niet aan de kabel liggen als deze in combinatie met de LCD-TV wel een scherp beeld geeft en met de beamer niet.

lijkt erop dat de beamer niet goed overweg kan met het S-video signaal, of misschien geen post-processing erop uitvoert wat de TV misschien wel doet.
Voor dat post-processing: het verschil met de TV is daarvoor gewoon té groot! Op de beamer kan je geen letter lezen, op de TV wel... Zelfs met de standaard resolutie van 800x600.

En trouwens: de kabel loopt gewoon, ontspannen, los, recht, niet-strak, enz...

Dan, als ik een VGA kabel wil kopen. Is dan diegene bij komplett van 20 meter voor 31 euro goed genoeg, of is de kwaliteit daarvan bagger? Hij klinkt zo goedkoop in vergelijking met andere websites, die soms 60 euro voor dezelfde lengte vragen...

[ Voor 5% gewijzigd door masser120 op 15-05-2006 17:33 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Doe het simpel en goedkoop, sleep je laptop daarnaartoe, dat scheelt een hoop geld en problemen. Dat je er geen zin in hebt maakt dan niet meer, uit, je hebt ook geen zin om tientallen euro's uit te geven of wel?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• masser120
geforce guy schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:03:
Doe het simpel en goedkoop, sleep je laptop daarnaartoe, dat scheelt een hoop geld en problemen. Dat je er geen zin in hebt maakt dan niet meer, uit, je hebt ook geen zin om tientallen euro's uit te geven of wel?
Het heeft er eigenlijk mee te maken dat:
1. De laptop heeft geen goede geluidskaart
2. De laptop heeft geen goede videokaart (spelletjes willen we soms ook doen), terwijl de pc een 7800GT
3.De laptop heeft irritante besturing (maar dat heeft hier eigenlijk niks mee te maken... wel met iets anders). Voor de pc kunnen we voor een paar euro verlengkabels kopen
4. Wat maken die paar tientjes nou uit? Ik vind dat de voordelen vrij groot en ik heb het geld er wel voor over.

Zodoende...

Is die VGA kabel van komplett van 31 euro voor 20 meter nou wel of niet aan te raden? Dat is alles wat ik nu hoef te weten.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik vind dat TFT's en Plasma's veel beter om kunnen gaan met met langere/slechtere VGA kabels zonder signaal verlies. Om eerlijk te zijn weet ik niet of dit voor een beamer geldt. Overigesn is 20 meter echt bizar lang :) Toch gok ik het erop dat het beeld dan nog beter is dan jouw omschreven S-video op de 7800.

PS, dan staat je pc dus verderop, hoe ga jij die bedienen dan?, om eerlijk te zijn lijkt het mij geen extreem goede oplossing.

[ Voor 44% gewijzigd door Carel op 17-05-2006 09:52 ]

• masser120
Carel schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:49:
Ik vind dat TFT's en Plasma's veel beter om kunnen gaan met met langere/slechtere VGA kabels zonder signaal verlies. Om eerlijk te zijn weet ik niet of dit voor een beamer geldt. Overigesn is 20 meter echt bizar lang :) Toch gok ik het erop dat het beeld dan nog beter is dan jouw omschreven S-video op de 7800.
Okey, dus het kwaliteitverlies over zo'n lange VGA kabel valt mee... Maar hoe zit het dan met die duurdere kabels? Is het nutteloos om daarvoor extra te betalen en kan ik met deze 'goedkope' ook goed door de bocht of scheelt dat heel veel? De resolutie is namelijk maar 800x600...
Carel schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:49:
PS, dan staat je pc dus verderop, hoe ga jij die bedienen dan?, om eerlijk te zijn lijkt het mij geen extreem goede oplossing.
Ook daar zijn verlengkabels voor ;)

[ Voor 2% gewijzigd door masser120 op 17-05-2006 18:40 . Reden: foutje ]

• masser120
masser120 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:40:
Vga Kabel: 20meter, 31euro. Goede kwaliteit???

Okey, dus het kwaliteitverlies over zo'n lange VGA kabel valt mee... Maar hoe zit het dan met die duurdere kabels? Is het nutteloos om daarvoor extra te betalen en kan ik met deze 'goedkope' ook goed door de bocht of scheelt dat heel veel? De resolutie is namelijk maar 800x600...
Niemand? :'(

Dit is nog maar het enige dat ik hoef te weten...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

masser120 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:09:
[...]

Niemand? :'(

Dit is nog maar het enige dat ik hoef te weten...
Sorry, maar je eigen topic kicken lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Besides, als je aan de onderkant van het spectrum zit qua resolutie, waarom dan tientjes extra neerleggen voor een kabel waar je het verschil toch niet mee gaat zien?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Heb je een geaarde stekker aan je beamer zitten??? Zo ja probeer het dan eens met een niet geaard stopcontact.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Ik heb hetzelfde probleem op mijn wat oudere Sony televisie. Als ik hem op scart-2 zet heb ik beetje blurry beeld, maar zet ik de input op YC 2 dan heb ik opeens wel goed beeld. Kan je niet spelen met de instellingen van de beamer?

• masser120
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:44:
Heb je een geaarde stekker aan je beamer zitten??? Zo ja probeer het dan eens met een niet geaard stopcontact.
Wat heeft dat ermee te maken?

Hoe dan ook: bedankt en ik zal alles even proberen...

Verwijderd

masser120 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:47:
[...]

Wat heeft dat ermee te maken?

Hoe dan ook: bedankt en ik zal alles even proberen...
wij hadden laatst op een soortgelijk probleem. gewoon heel veel storing in het beeld. we kwamen erachter dat het een aarde probleem was omdat er 1 beamer met een niet geaarde stekker het probleem niet vertoonde.

http://www.epanorama.net/documents/groundloop/

voor vga kabel kan ik je www.doit4all.nl aanraden. hier hebben wij laatst 7x50 meter vga gekocht voor een lage prijs en de kwaliteit is prima.

• masser120
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:27:
[...]

wij hadden laatst op een soortgelijk probleem. gewoon heel veel storing in het beeld. we kwamen erachter dat het een aarde probleem was omdat er 1 beamer met een niet geaarde stekker het probleem niet vertoonde.

http://www.epanorama.net/documents/groundloop/

voor vga kabel kan ik je www.doit4all.nl aanraden. hier hebben wij laatst 7x50 meter vga gekocht voor een lage prijs en de kwaliteit is prima.
Ik zal het eens gaan proberen...

• masser120
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:44:
Ik ben er zojuist achter gekomen dat er geen geaarde stekkers in huis zijn (behalve de schuur). Helaas ligt daar het probleem dus niet aan...
Pagina: 1