Beste mensen,
Hopelijk zit ik hier goed en moet ik niet in Audio/Video/HiFi zijn.
Ik heb een Acer PD116 beamer (native res: 800x600
). Hierop kijken we vaak films. Omdat we geen zin hadden om telkens opnieuw die laptop (Sony FS115) ernaar toe te slepen hebben we een S-Video kabel van 15m bij de mediamarkt gekocht. Deze sluiten we dan aan op een andere computer, die een degelijke geluidskaart heeft (Creative Audigy 4), in tegenstelling tot de laptop. De videokaart in die computer is een Leadtek GeForce 7800GT. Echter, na het aansluiten van de kabel kregen we heel vaag beeld. Het geluid klonk op de stereo wel een stuk beter, maar het beeld was niet om aan te zien. Het was erg vaag, onscherp en noem maar op. Na het spelen met de instellingen (zoals flikker removal uitzetten, enz.) was het beeld niet veel beter. Bovendien zag ik dat er een vage streep achter bewegingen aan liep, alsof de beamer een response time van 50ms heeft. Vervolgens hebben we hem maar opnieuw aangesloten op de laptop (met "bagger"-geluid) via standaard VGA kabel, wat wel weer gewoon haarscherp beeld gaf, zoals het moet zijn.
Dat was nog niet het vreemdste. Boven hebben we nog een computer staan (ATi Radeon 9600XT). Daarnaast staat een 23" LCD-TV van Sony (KLM-HR23??? heeft geen VGA oid ingang). Vervolgens heb ik die twee met die S-Video kabel aangesloten. Gevolg: haarscherp beeld op de TV
. Dat snap ik niet helemaal. Daarna heb ik, via diezelfde computer, de beamer via s-video aangesloten en voila: weer datzelfde vage beeld. En dat terwijl het op de TV zo scherp was!
Nou mijn vragen:
1. Waarom heb ik zulk slecht beeld op de beamer? Ligt dat aan de beamer zelf, aan de kabel of aan de computer?
2. Hoe kan ik dan wél scherp beeld krijgen op de beamer via S-Video?
3. Als ik nou een VGA kabel van 20m bij Komplett koop, krijg ik dan wel mooi haarscherp beeld, of is die kabel te lang?
Alvast bedankt
Hopelijk zit ik hier goed en moet ik niet in Audio/Video/HiFi zijn.
Ik heb een Acer PD116 beamer (native res: 800x600
Dat was nog niet het vreemdste. Boven hebben we nog een computer staan (ATi Radeon 9600XT). Daarnaast staat een 23" LCD-TV van Sony (KLM-HR23??? heeft geen VGA oid ingang). Vervolgens heb ik die twee met die S-Video kabel aangesloten. Gevolg: haarscherp beeld op de TV
Nou mijn vragen:
1. Waarom heb ik zulk slecht beeld op de beamer? Ligt dat aan de beamer zelf, aan de kabel of aan de computer?
2. Hoe kan ik dan wél scherp beeld krijgen op de beamer via S-Video?
3. Als ik nou een VGA kabel van 20m bij Komplett koop, krijg ik dan wel mooi haarscherp beeld, of is die kabel te lang?
Alvast bedankt