Is er een manier of een programma waarmee ik kan voorkomen dat andere gebruikers van mijn computer bestanden via MSN Messenger kunnen accepteren.Ik ben namelijk zeer bang dat er een keer virusje mee verzonden wordt.IK heb al bij de opties van MSN Messenger gekeken maar ik daar niks vinden.
De andere gebruikers geen toegang geven tot msn?
Of geen andere gebruikers op je pc toestaan. Of gewoon een hard opvoedingsbeleid voeren, werkte thuis altijd prima.
Verwijderd
jij en de andere kant een goeie virusscanner draaien
of op msn8 over gaan die heeft standaard eigen virusscanner erin
of op msn8 over gaan die heeft standaard eigen virusscanner erin
Je kunt een aantal poorten sluiten geloof ik -> Google
maar dan kan je zelf ook geen bestanden meer verzenden
maar dan kan je zelf ook geen bestanden meer verzenden
Met MSN 7 en hoger kun je sowieso geen bestanden meer ontvangen/verzenden met een "gevaarlijke" extensie, tenzij je een of andere patch eroverheen gaat gooien. Als je dan al een virus krijgt, dan is het een bestandsextensie waar je systeem niks mee kan, en dus een bestand dat door Windows niet uitgevoerd kan worden.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Als je een virusscanner op de pc hebt staan dan kan je in messenger aangeven dat de bestanden met je virusscanner moeten worden gecontroleerd op virussen. Staat in de opties bij bestandsoverdracht.
Je zou ook over kunnen stappen op een andere IM app. MSN Messenger is zowieso heel erg karig kwa opties betreft. Er zijn aardig wat alternatieven.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Volgens mij ontvangen wel! Dat zenden kan je namelijk deblokkeren met de mess patch.-NMe- schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:41:
Met MSN 7 en hoger kun je sowieso geen bestanden meer ontvangen/verzenden met een "gevaarlijke" extensie, tenzij je een of andere patch eroverheen gaat gooien. Als je dan al een virus krijgt, dan is het een bestandsextensie waar je systeem niks mee kan, en dus een bestand dat door Windows niet uitgevoerd kan worden.
En .zip files kunnen nog steeds gevaarlijk zijn. En jpeg files met evt exploit erin ook.
Worden zips niet ook geblokkeerd? En ontvangen is voor zover ik weet ook geblokkeerd. Ik heb MSN gepatched zodat ik wel exes kan verzenden, maar als ik zo'n exe wil sturen naar iemand met een ongepatchte client, dan gebeurt er niet gek veel.stevenh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:33:
Volgens mij ontvangen wel! Dat zenden kan je namelijk deblokkeren met de mess patch.
En .zip files kunnen nog steeds gevaarlijk zijn. En jpeg files met evt exploit erin ook.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Zips worden dacht ik gefilterd op bestandsnaam. Soms krijg ik een gezipte filetransfer ook niet voor elkaar. Even de handel hernoemen naar jipenjanneke.zip doet wonderen.
Als je even de contents van je MSN Messenger folder op een of andere manier naar me toe stuurt kan ik wel even een patchje in elkaar flansen waardoor filetransfers helemaal niet meer mogelijk zijn.
Moet je het natuurlijk niet erg vinden dat je zelf ook niks kan versturen/ontvangen
Moet je het natuurlijk niet erg vinden dat je zelf ook niks kan versturen/ontvangen
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]
Met wat voor patch kun je zorgen dat je weer .exe bestanden kunt versturen want is irri dat ie het altijd weigert.
Ja alleen dan moet hij een executable van je virusscanner aanroepen, en dan moet je maar zien uit te vinden welke switches je voor jouw virusscanner moet gebruiken. Heb hier al eens mee lopen stoeien, schiet niet erg op.justawitte schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:42:
Als je een virusscanner op de pc hebt staan dan kan je in messenger aangeven dat de bestanden met je virusscanner moeten worden gecontroleerd op virussen. Staat in de opties bij bestandsoverdracht.
bij mij weigert hij zelfs zip en rar en 7z... volgens mij alleen jpg toegestaan... idioot gewoon..GUZA schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:45:
Met wat voor patch kun je zorgen dat je weer .exe bestanden kunt versturen want is irri dat ie het altijd weigert.
ik gooi ook altijd eerst ff A-patch erover.. zoek maar eens op google... kan niet msnen zonder Apatch!
en msn ligt er trouwens al half uurtje uit... incl. webmessenger en e-messenger (online versies).
Verwijderd
Gewoon avast draaien:) Avast prof scant de te openen zip, rars enz enz allemaal.. Haalt altijd veel van die troep bij mij weg gelukkigstevenh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:33:
[...]
Volgens mij ontvangen wel! Dat zenden kan je namelijk deblokkeren met de mess patch.
Mjah alleen die laat de helft door, in vergelijking met echte scanners als NOD, KAV, etc. Gevoel van valse veiligheid.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:39:
[...]
Gewoon avast draaien:) Avast prof scant de te openen zip, rars enz enz allemaal.. Haalt altijd veel van die troep bij mij weg gelukkig
Verwijderd
kheb ook tijdje NOD gehadsmvs schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:53:
[...]
Mjah alleen die laat de helft door, in vergelijking met echte scanners als NOD, KAV, etc. Gevoel van valse veiligheid.
Pagina: 1