Weten er mensen nog een paar goede cd's, en dan bedoel ik qua klank en kleur.
Dus geen top 40 of commerciele shit.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Chaos, panic, & disorder - my work here is done.
Yep, helemaal mee eens.Op donderdag 25 januari 2001 18:06 schreef Bruut het volgende:
Alles van Sting
Herman van Veen : in vogelvlucht
Tracy Chapman : Tracy Chapman
Tears for Fears : The Seeds of Love
George Michael : Older
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Powered bij meergranenbrood.
Anoniem: 3520
Helaas klinkt een Super CD als een gewone CD als je geen speciale Super CD player hebt.Op donderdag 25 januari 2001 19:43 schreef NiBoR het volgende:
een zogenaamde Super cd.
Dat een CD DDD is opgenomen zegt vrij weinig over de geluidskwaliteit.Alle DDD Cd's.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Anoniem: 10304
Anoniem: 1601
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb zelfs een aantal DDD CD's die een stuk minder van kwaliteit zijn dan een aantal AAD CD's. Luister maar eens naar een de laatste CD van Prince (toen hij nog Prince heete). Dit is een DDD CD maar SLECHTE KWALITEIT.Op donderdag 25 januari 2001 21:10 schreef Tachyon het volgende:
[..]
Dat een CD DDD is opgenomen zegt vrij weinig over de geluidskwaliteit.
Het is HDCD (High Defenition Compact Disc) en inderdaad alleen met een CD-speler (of externe DA converter) met HDCD schakelijk haal je er het beste uit. Toch klinken HDCD's ook op 'gewone' CD-spelers meestal beter dan een 'normale' CD. Dat heeft meestal met de nauwheurigheid van het opnameproces te maken. Toch aanraders dus.Op donderdag 25 januari 2001 20:34 schreef Ptah het volgende:
[..]
Helaas klinkt een Super CD als een gewone CD als je geen speciale Super CD player hebt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 18966
Helemaal mee eens, lekker scherp, mooie bassen, lekker helderOp donderdag 25 januari 2001 21:17 schreef eppo1313 het volgende:
....Orbital - In sides
't lijkt mij meer ermee te maken te hebben dat HDCD's op dit moment nog een erg nieuwe techniek is.Op vrijdag 26 januari 2001 09:20 schreef marksanne het volgende:
[..]
Het is HDCD (High Defenition Compact Disc) en inderdaad alleen met een CD-speler (of externe DA converter) met HDCD schakelijk haal je er het beste uit. Toch klinken HDCD's ook op 'gewone' CD-spelers meestal beter dan een 'normale' CD. Dat heeft meestal met de nauwheurigheid van het opnameproces te maken. Toch aanraders dus.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Mee eens! Het begin van stranger in moscow voor de bass!Op donderdag 25 januari 2001 23:04 schreef Silacoid het volgende:
Zeker eens met Michael Jackson - HIStory (Stranger in Moscow heeft het meest in huis om je geluidsinstallatie uit te testen)...
Verder vind ik Propellorheads - Decksanddrumsandrockandroll ook bij het rijtje "goede opnames" horen.
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Anoniem: 15276
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Om de nummers van het album Oxygen (de laatst uitgebrachte, ik geloof Oxygen 9 t/m 16 ofzo) goed af te kunnen spelen bij flink geluidsniveau heb je dus echt wel goede apparatuur nodig. Er zitten namelijk flink wat hoge A's in en die zijn erg veeleisend van je tweeters.Op vrijdag 26 januari 2001 20:21 schreef Exirion het volgende:
Sommige mensen noemen nummers van synthesizer artiesten zoals Vangelis en Jean Michel Jarre. Het kan mooie muziek zijn, maar het is geen testmateriaal voor audiofielen. Het kan zijn dat je kickt op harde beats en diepe bassen en dat soort dingen, maar waar het bij audiofielen in principe om gaat is het zo natuurgetrouw mogelijk reproduceren van opgenomen klanken. Synthesizers zijn kunstmatig, dus er valt niks natuurgetrouw weer te geven. Voor dat soort tests heb je akoestische opnames nodig. Maar ik ben het er uiteraard mee eens dat je dat soort muziek wel lekker kan draaien als je wil kwijlen bij wat beats en bassen
Anoniem: 15965
Hehe die had ik lang niet meer gehoord. Dat het ff duidelijk is dat dat niet dè Orbital is.Op vrijdag 26 januari 2001 18:33 schreef Noisema het volgende:
Of Blue Illusion van Orbital , krijg je ook spontaan rillingen van...
"I sit in my room and imagine the future."
Anoniem: 20443
Hi Samar,Op donderdag 25 januari 2001 15:52 schreef SAMAR het volgende:
Weten er mensen nog een paar goede cd's, en dan bedoel ik qua klank en kleur.
Anoniem: 9971
Anoniem: 14731
Anoniem: 19210
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Leuke lamp, overigens !!
Helemaal mee eens, de CD van Buena Vista Social Club (geproduceerd door Ry Cooder) jummie jummie jummie.Op vrijdag 26 januari 2001 23:13 schreef War_4_L het volgende:
Steely Dan - Two against nature
is 10 jaar over gedaan om die helemaal af te mixen en dat is te horen ook!
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
Anoniem: 26731
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Misschien is het een keer een idee om naar de datum van de laatste post te kijken.Op donderdag 28 juni 2001 01:03 schreef KeZZHoe het volgende:
Clannad klinkt ook zuiver
Engineering
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq