Toon posts:

Casema sharen met switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers 1 aansluiting.

Kan ik die kabel die uit de modem komt niet naar een kastje laten lopen. Waar ik allebei de computers op aansluit?
Dat heb ik met de printer ook. achterin 2 kabels van de computer. en eentje naar de printer.

Is dit mogelijk?? EN werkt het ook?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ja, maar je kunt em maar met 1 tegelijk gebruiken... Met printen gebruikt ie de poort, en na het printen geeft ie em weer vrij zodat een andere computer em kan gebruiken, in het geval van een automatische switch. Bij de casema verbinding gebruikt ie de COM poort continue op 1 machine, en de andere machine kan er pas gebruik van maken als je op de andere disconnect.

Wil je tegelijk kunnen internetten, dan zul je een intern netwerkje moeten aanleggen, en 1 pc als internet server inzetten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ok mooi zo
Dank je wel.
Morgen ff naar de stad toe

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan hoef ik alleen het inbelverbindinkie op allebei maken met externe toegang.

En hoelang kan max die COM kabel zijn??
Dat is toch een Seriele kabel??

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand weet dit??

Verwijderd

Meest simpele manier is het modem op de eerste PC aansluiten en de 2e PC via een netwerk aan die eerste aansluiten. Ga naar www.analogx.com en download de proxy van 300k groot en installeer die op je eerste PC en hoppa je kan op die 2e PC surfen.

Wil je ook mail en ICQ op die 2e PC gebruiken moet je iets van Winproxy installeren, moet je effe op het GoT zoeken naar "Internet delen" of "Shared Internet"

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 08:14 schreef rht het volgende:
Meest simpele manier is het modem op de eerste PC aansluiten en de 2e PC via een netwerk aan die eerste aansluiten. Ga naar www.analogx.com en download de proxy van 300k groot en installeer die op je eerste PC en hoppa je kan op die 2e PC surfen.

Wil je ook mail en ICQ op die 2e PC gebruiken moet je iets van Winproxy installeren, moet je effe op het GoT zoeken naar "Internet delen" of "Shared Internet"
Ik wil niet met programma's gaan kloten
Want daar heb ik er een stuk of 6 van geprobeerd.

Ik wil het PUUR Hardwarematig doen.
Dus kom AUB niet met winroute ofzo aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er nu helemaal niks meer van.
Mijn pa is net geweest bij MyCom
En die zegt dat ik mijn modem op mijn netwerkkaart moet aansluiten.

Op mijn netwerkaart zit niet eens een COM poort.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Je casema modem moet helaas gewoon op de com-poort. :(

Verwijderd

OK, dan moet je een router hebben. er zijn van die dingen die je aan het netwerk koppelt en waar een seriele poort op zit voor een (ISDN) modem. Probleem is dat veel routers nu standaard een ISDN modem ingebouwd hebben maar ze zijn er wel met een losse comm-poort.

• thunderbird2k
Het is echt niet zo moeilijk om een internetverbinding te delen hoor!
Je moet zorgen dat je een netwerkje hebt. Installeer op een van beide pc's de modem een programma als winroute (of internet connection sharing) (fungeert als router, is geen proxy). Stel winroute (i.c.s.) goed af. (gebruik eventueel de simpele editie)
Stel bij pc2 bij de netwerkinstellingen het ip van pc1 in als gatewayadress en stel verder ook de dns-servers van casema in bij de netwerkinstellingen.

Is dit nauw moeilijk? Volgens mij ben jij niet echt handig met computers. Ik raad je daarom nog maar niet linux aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 18:59 schreef thunderbird2k het volgende:
Het is echt niet zo moeilijk om een internetverbinding te delen hoor!
Je moet zorgen dat je een netwerkje hebt. Installeer op een van beide pc's de modem een programma als winroute (of internet connection sharing) (fungeert als router, is geen proxy). Stel winroute (i.c.s.) goed af. (gebruik eventueel de simpele editie)
Stel bij pc2 bij de netwerkinstellingen het ip van pc1 in als gatewayadress en stel verder ook de dns-servers van casema in bij de netwerkinstellingen.

Is dit nauw moeilijk? Volgens mij ben jij niet echt handig met computers. Ik raad je daarom nog maar niet linux aan.
Kijk hier heb ik wat aan.
Ik had geen DNS en zo ingevult.

Ik ben wel handig met computers hoor. Anders doe ik ook geen ICT opleiding.
Maar het internet sharen is nog een groot gat voor mij. En ook proxyservers enzo.

De rest gaat wel.

• valkenier
  • Laatst online: 17-08 21:36
Tjeempie, wat leer je daar dan? Ik doe geen ICT opleiding, maar dit is voor de meeste tweakers allemaal vrij easy.

Verwijderd

/me zou ook gewoon een intern netwerkje aanleggen!
Dan kun je ook tegelijkertijd internetten.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
LOL :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 09:47 schreef valkenier het volgende:
Tjeempie, wat leer je daar dan? Ik doe geen ICT opleiding, maar dit is voor de meeste tweakers allemaal vrij easy.
We leren nu alle onderdelen van een computer uit ons hoofd.
Hoe en wat dan.

Nu gaan we aan Cisco Systems beginnen.
Dus nu komt het netwerk onderdeel

• thunderbird2k
Je bent dus echt een pc newbie.
"We leren nu alle onderdelen van een computer uit ons hoofd." (moeilijk he? :D)

Ik heb maar een wijze les, voor je:
RTFM! (read the fucking manual!).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 20:34 schreef thunderbird2k het volgende:
Je bent dus echt een pc newbie.
"We leren nu alle onderdelen van een computer uit ons hoofd." (moeilijk he? :D)
Het is anders als dat ik zeg.

We gaan gewoon alle onderdelen in een computer af. En maken daar een werkstuk over. We leggen er alles overuit.
Snappie.

En RTFM heb ik al gedaan.
Pagina: 1