Toon posts:

Disk Boot Failure

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vervelend probleem

Ik start mijn computer op, en hij geeft deze melding: Disk Boot Failure

Hij herkend alle busverbindingen (usb, videokaart, netwerk) maar alles op ide wordt niet herkend.

Het kunnen naar mijn gevoel 2 opties zijn:

-voordat dit voorval plaatsvond, is de computer door een maat (terwijl deze aan stond) op zijn zij gelegd.. ik zag en merkte dat de koeler van de processor langzamer ging draaien en ik merkte daaropvolgend dat de cursor van de muis steeds langzamer schokkendere en zelf helemaal niet meer fungeerde. mijn gedachte dat het kwam omdat deze jongen de computer op zijn zij legde.. waarop ik gelijk de stroom erafhaalde.
op het moment dat ik de computer opnieuw aandeed, gaf hij dus de melding van disk boot failure.

-Is er een mogelijkheid dat de computer de primaire secondaire IDE stations niet herkend door een verkeerde biosinstelling? alles wordt herkend in de irq opstartlijst behalve alle schijfstations.(maar de lijst wordt niet geheel afgerond, omdat je dan dus die melding krijgt: disk boot failire) .
Zelfs de dvd en cd spelers gaan bij het aanzetten van de computer niet meer open en dicht.

Mijn vraag is dus.. het feit dat helemaal geen data van de harde schijf wordt gelezen (laat staan wordt herkend) door verhitting van de processor, of mogelijk verkeerde instelling/update van bios.

dat laatste lijkt mij erg sterk..

Kan iemand mij helpen door mee te denken aan mogelijke oplossingen?

Of kan het moederbord kapot zijn?

Nogmaals bij het opstarten wordt geen enkele ide-station herkend!!

Ik heb de computer hard nodig, alle reacties zijn van grote dank.

- nu ik dit lees kom ik tot de conclusie dat er geen stroom meer wordt voorzien naar de schijfstations.. terwijl het moederbord nog wel van stroom wordt voorzien!!!!!
Is dat waar.... hoe is dit op te lossen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb vaak mijn kast op de zijkant staan om alles te testen. Hierbij werkt wel alles.
Dus check je IDE kabels eens goed na als alles vast zit en ook je voeding...

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 14-05-2006 03:17 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 14 mei 2006 @ 03:17:
Ik heb vaak mijn kast op de zijkant staan om alles te testen. Hierbij werkt wel alles.
Dus check je IDE kabels eens goed na als alles vast zit en ook je voeding...
Het heeft met mijn voeding te maken.. aangezien niks wordt herkend en zelfs mijn diskdrives niet open en dicht gaan, moet het iets met de stroom zijn.. maar wat ik niet snap is hoe het kan dat het moederbord wel van stroom wordt voorzien.

ik heb toentertijd de computer bij het vastlopen uitgezet met de knop op de voeding.. (blijbaar niet slim)

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:26
Ik heb hetzelfde probleem.. en het probleem is opgelost als mijn Windows CD in de CD speler zit. Zit ie er niet in... Krijg ik DISK BOOT FAILURE. Heb er geen andere oplossing voor.

Verwijderd

Topicstarter
Jokuh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 03:25:
Ik heb hetzelfde probleem.. en het probleem is opgelost als mijn Windows CD in de CD speler zit. Zit ie er niet in... Krijg ik DISK BOOT FAILURE. Heb er geen andere oplossing voor.
Ik zeg net dat alle ide apparaten niet werken.
ze worden niet herkend, dus kunnen er geen gegevens vanaf gelezen worden.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
Jokuh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 03:25:
jouw probleem is dat je de HDD volgorde niet goed hebt ingesteld in je BIOS, een heel ander probleem dus ;)

ONTOPIC ; Je moederboard krijgt wel stroom (brand t lampje op je mobo?

Haal je geheugen er is uit, gaat ie dan piepen (sluit wel ff de speaker goed aan :+ )
Als ik je problemen hoor, zou ik zeggen dat het aan je CPU ligt... Kan je m misschien in een andere PC testen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is geen helpdesk. Je mag hier rustig problemen posten waar je zelf niet uitkomt, maar we verwachten wel dat je zelf de moeite doet (en de moeite doet ons te vertellen exact wat je gedaan hebt).

In het PMG Beleid staan twee belangrijke dingen:

1)
Lees de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter waar de PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.
2)
#

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

*

Geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet.
*

Geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?).
*

Geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugenchips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.), noem wel de officiële merknamen en type-aanduidingen en geef beslist géén ellenlange uitdraai van een of ander diagnoseprogramma, zoals Sisoft Sandra.
*

Geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt.
*

Geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is).
*

Vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot met de Hangen en opstartproblemen troubleshooter en wat de resultaten ervan zijn.
*

En niet onbelangrijk: vat het probleem samen in een zo duidelijk mogelijk topictitel. Dus niet "pc probleem", maar bijvoorbeeld "Asus P4P800 Deluxe crasht met BAD_POOL_CALLER".
In plaats daarvan geef je een uitgebreide omschrijving van het probleem, maar niet een woord over wat je al gedaan hebt, laat staan wat de uitkomsten van de Troubleshooter zijn - plus dat je ook niet een enkele stuk informatie over je hardware geeft. Wat voor PC heb je? Welke voeding? Welke en hoeveel drives? Wat zijn de voltages die je in je BIOS kunt uitlezen? etc. etc. etc.

We hebben helaas geen glazen bol, dat betekent dat jij de opzoekwerk zult moeten doen. Voordeel daarvan is ook dat je er wat van leert en waarschijnlijk zelf je antwoord vindt :o
(10 tegen 1 dat het ofwel een losse kabel is, danwel een dode voeding overigens)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.