[VBA] een matrix nieuwe optionbuttons

Pagina: 1
Acties:

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik heb een mooi userform gemaakt met een aantal optionbuttons, maar die wil ik nu voortaan dynamisch gaan laden (ik lees het aantal opties uit het bestand en dan kan ik volledig dynamisch de objecten aanmaken). Ik kom er maar niet uit, ik heb de help door zitten werken en ik zou zweren dat ik de goede code heb maar de volgende code geeft "ongeldig gebruik van het sleutenwoord New":

code:
1
2
3
4
5
    Dim OptFormulieren(1 To 10) As OptionButton

For x = 1 To 10
        Set OptFormulieren(x) = New OptionButton
    Next x

De statement New al in de Dim meegeven werkt ook niet, dan krijg ik dezelfde foutmelding. Een nieuwe optionbutton aanmaken en daarnaar laten verwijzen heeft ook al niet geholpen. Ik kan wel één van de optionbuttons ernaar laten verwijzen, maar ik heb er als test even 10 nodig.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vragen met betrekking tot officepakketten en het gebruik daarvan, inclusief VBA dus, horen in Officesuites en -software. Dat staat overigens ook in Waar hoort mijn topic? na te lezen. ;)

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-07 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij moet je die optionbutton eerst een aantal eigenschappen geven voordat je hem met New als nieuw object kan maken. (positie, naam, label etc.) Maar zelfs dan nog blijft het dynamisch aanmaken van objecten in VBA (Access? Word? Excel?) een lastig geval.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Misschien kan je hier eens kijken.