Massaal zwarte icons

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Toen ik dit topic tegenkwam: Overlijdensbericht: R.I.P. Afterburner79 ;( schrok ik best wel omdat de nick Afterburner79 me bekend in de oren klonk. Hoewel het een trieste zaak is vind ik het iets positiefs dat zoveel mensen hun medeleven betuigen in het topic en via daar ook in het condoleanceregister. Toen viel me het nog altijd groeiende aantal zwarte icons op waarvan de reden duidelijk moge zijn.. wat een mooi gebaar :)

Ik wilde dus, ook al is het een triest gebeuren, laten merken hoe mooi ik het communitygevoel vind op dit forum! En ik neem aan dat ik vast niet de enige ben.

Ik hoop dat dit topic bestaansrecht heeft en het hier goed staat. Het is puur mijn compliment aan GoT en alle leden.
Overigens kende ik Afterburner79 niet persoonlijk, mocht dat zo lijken. Rust in vrede.

[ Voor 2% gewijzigd door Laurenz op 14-05-2006 01:41 . Reden: typo ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik had het er op IRC net ook al over, maar waar je volgens mij voor moet oppassen is dat het voor sommige mensen een modeverschijnsel-achtig iets wordt. Ik kende hem naar mijn mening niet goed genoeg om een zwart icon neer te zetten. Ik doe het ook niet. Community-gevoel is leuk, maar 'misbruik' dat niet met een overleden persoon (meeloopgedrag). Zwarte icons doe je bij overlijden van een persoon die je dierbaar was, niet omdat het 'toevallig' een Tweaker betreft. Er zijn hier mensen waarvoor AB wel dierbaar was, zoals ranewen en een paar anderen. Ik hoop dat deze 'rage' snel over is, we moeten niet blijven hangen bij wat ooit was, maar kijken naar wat moet komen.
Ik weet dat hier discussie over gaat komen, maar dit is mijn mening, klaar.

en dat mensen ook gewoon 1 pixel kunnen gebruiken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wtf? :/
Afterburner79? Wat is er precies gebeurd? Heb geen toegang tot de HK.

zijn site: http://www.multi-jockey.com/

Damn man, hij heeft 30 april 2006 nog een setje dogtags in mijn inkoopactie besteld. Best wel eng..

[ Voor 52% gewijzigd door Yellowneck op 14-05-2006 02:01 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

SmartDoDo in "Geen hoop op betere/leuke toekomst. Wat ..." bevat nog de quote van de TS van het topic in de Tweakers Huiskamer.

Wellicht even via een Med nog even laten weten aan de rest van de tweakers zonder HK-XS?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een MED is iets overdreven.

Het is alleen maar bekend omdat er andere GoTters zijn die AB persoonlijk kennen/regelmatig spreken.
Als ik dood zou gaan (was ik voorlopig niet van plan) zou niemand dat hier weten, omdat niemand mij persoonlijk kent en ik geen enkele GoTter in mijn MSN/ICQ lijst heb staan.
Hoogstens een berichtje 'waar is Resistor heen', maar meer niet voor mij.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij het heengaan van Irrelevant was dit ook een onderwerp: [search=title:irrelevant]

(Daar is toen een boodschap op de frontpage geplaatst.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
pven schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:27:
Bij het heengaan van Irrelevant was dit ook een onderwerp: [search=title:irrelevant]

(Daar is toen een boodschap op de frontpage geplaatst.)
Toen was de community wel even heel wat kleiner ... dan doe je al sneller zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:13

Nik

* Nik gaat ook op zwart, ken hem niet persoonlijk, maar zag toch regelmatig zijn topics, posts, en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Technicality schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:53:
Community-gevoel is leuk, maar 'misbruik' dat niet met een overleden persoon (meeloopgedrag). Zwarte icons doe je bij overlijden van een persoon die je dierbaar was, niet omdat het 'toevallig' een Tweaker betreft.
Iedere tweaker die een nuttige bijdrage heeft geleverd is mij dierbaar, juist omwille van de community.
En ik denk dat het juist voor de mensen die dichterbij AB stonden (IRL) een goed gebaar is dat "wij" aan ze denken in deze moeilijke tijd.
Er zijn hier mensen waarvoor AB wel dierbaar was, zoals ranewen en een paar anderen. Ik hoop dat deze 'rage' snel over is, we moeten niet blijven hangen bij wat ooit was, maar kijken naar wat moet komen.
Ik walg ervan als mensen dit soort spontane acties een "rage" gaan noemen, kijk je mag best je mening hebben, maar een beetje respect tonen mag ook wel...

Is het niet misschien een idee om dat HK topic naar SG te moven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Erkens schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:12:
[...]

Iedere tweaker die een nuttige bijdrage heeft geleverd is mij dierbaar, juist omwille van de community.
En ik denk dat het juist voor de mensen die dichterbij AB stonden (IRL) een goed gebaar is dat "wij" aan ze denken in deze moeilijke tijd.
Precies.
Ik walg ervan als mensen dit soort spontane acties een "rage" gaan noemen, kijk je mag best je mening hebben, maar een beetje respect tonen mag ook wel...
Ik vind het woord "rage" ook wat ver gaan ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mafkeez schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:27:
Ik vind het woord "rage" ook wat ver gaan ja..
Toch zit er wel wat in wat hij zegt. Ik vraag me af hoeveel mensen hun icon niet op zwart hebben gezet wegens het communitygevoel, maar vanwege het feit dat iedereen het doet en zij dus maar ook. Niet dat dat verder gek veel uitmaakt, aangezien ik er wel vanuit ga dat bij beide redenen de drijfveer toch respect is voor Afterburner79 en zijn nabestaanden, en dat is waar het om draait.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb deze discussie gister op IRC ook al gehad, ik heb er uiteraard niet echt last van, maar zoals ik zei: ik zal het zelf niet doen omdat ik hem daarvoor niet genoeg kende

en ik heb natuurlijk niet voor niets aanhalingstekens om 'rage' gezet. Uiteindelijk gaat het erom dat mensen het goed verwerken, en ik kan me voorstellen dat dit voor de nabestaanden EN voor de tweakers een goede manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind het heel mooi dat een community zo'n hecht gevoel creeert, maar je moet idd een balans zoeken met tussen oprecht en meedoen-met. Voor een heleboel mensen kan ik mij prima voorstellen dat het een zware (doch niet onverwachte) slag is, maar om daar nou als site voor op zwart te gaan? Ik vind daarom de vergelijking met irrelevant een hele valse vergelijking. Het is niet dat beide personen een verschil in waarde hebben, maar wel voor de site; ten tijde van irrelevant was hij gedrevener dan menig crewlid, dus daarom had de site zelf meer impact ervan. Je zou het nu moeten vergelijken met het heengaan van Femme of Daniel (god verhoedde) en niet met user 101.xxx oid.

En, om de nuance neer te zetten: het is niet aan ons om te bepalen wat gewenst is en daarop vermoedelijke actie te ondernemen, maar meer iets voor de nabestaanden om aan te geven wat gewenst is. Uiteraard zijn bij verzoeken de opties zeer flexibel en coulant, maar ik heb begrepen dat de directe nabestaanden er absoluut niet op zitten te wachten..... door een heel forum dus op zwart te zetten bereik je dan precies bij de directe nabestaanden iets dat op een rage lijkt ipv oprecht respect.
't is wel moeilijk als iemand heengaat........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik kende hem niet persoonlijk, heb zijn topic wel vaak langs zien komen. Niet genoeg om op zwart te gaan, maar ik ben er wel best door geraakt, dat er opeens een gewaardeerde tweaker is overleden. Ik leef toch mee met iedereen die hem IRL kenden, omdat ik het ook al eens mee heb gemaakt, zoiets.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 18:08

JHS

Splitting the thaum.

Erkens schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:12:
Is het niet misschien een idee om dat HK topic naar SG te moven?
Dat is inmiddels gebeurd :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
Tuurlijk is het zo dat mensen gedacht hebben van "Hé user xxxx doet dat dus dat kan ik ook wel doen!", wat wel onder meeloopgedrag valt ja. Echter blijft het ongeacht de manier hoe men op het idee gekomen is ook een zwart icon te nemen een daad om respect te tonen. Het gaat mij om dat gebaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Ik vind dit persoonlijk een beetje een loze discussie.

Er is iemand overleden, dan moet je niet gaan zitten zeuren of het wel goed is of dit en dit gebeurt om die en die reden. Laat de mensen hun respect tonen op hun manier, en ga niet zitten zeuren of dit nu wel of niet goed is!

Mafkeez: Two thumbs up!

[ Voor 5% gewijzigd door Kayshin op 17-05-2006 09:53 ]

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Pagina: 1