[realtec ac97 audio] geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 09:13
Ik krijg geen geluid uit mijn onboard soundkaart van mijn moederbord. Het gaat om een asrock 939
dual SATA2 waarop realtec ac97' audio zit. Ik heb al de drivers verwijderd in de software en de laatste drivers geinstalleerd, versie 387.
Ik heb ook de front audio die op mijn kast zit aan het moederbord geklikt. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je ook de onboard sound modus aangezet? Die moet je namelijk aanzetten ;)
En zou het dan nog niet werken, dan kan je best dat kabeltje even loshalen zodat je erachter komt als dat het probleem was ;)

Wauw, een sig!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 09:13
Het eruit halen van de kabel werkt, maar nu heb ik geen front side audio meer. :'( . Iemand nog een idee?

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:18

Colan

sucks @ solderen

ik heb exact hetzelfde probleem gehad...maar mijn mobo had ook problemen met onboards netwerk, toen heb ik hem ingeruild voor een nieuwe, maar toen weer problemen met het geluid...

op beide mobo's hielp een verse Windows install niet...

ik denk dat bij mij (en dan ook bij jou) de sound is overleden vanwege de front audio... (ik heb een CM-stacker met standaard audio in de frontbezel, maar gebruik nu toch een losse Audigy-kaart)

probeer hem anders in te ruilen, en dan zonder front audio erin zetten...

Simplicity is de bom...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je doet hier een paar erg vreemde uitspraken en lijkt jezelf op verschillende plekken tegen te spreken :o

onboard soundkaart - onmogelijk. Ofwel het is onboard, danwel het zit op een losse kaart...
• de merk van die AC'97 codec is Realtek, niet realtec oid
• in je topicstart gaf je aan geen geluid te hebben, in je tweede post blijkt dat je wel "front side audio" had. Geen idee wat dat laatste is, maar het klinkt als geluid...
• Ik lees in de manual van dit bord een aantal dingen waar je met geen woord over rept:
p.9.:
* If you use 2-channel speaker, please connect the speaker's plug into "Front Speaker Jack"
p.16.:
JR1 JL1 Jumper
Note: If the jumpers JL1 and JR1 are short, both the front panel and the rear panel audio connectors can work.
Hoogstwaarschijnlijk heb je gewoon die jumper niet geplaatst...

Sowieso had je bovenstaande zaken na moeten lopen en in je topicstart moeten melden voor je hier een topic opende, nog los van de slordigheden en tegenstrijdigheden die ik al noemde. Zet dat even allemaal op een rij voor jezelf en je komt er waarschijnlijk zo uit. Zo niet kun je dan wel een topicstart maken die begrijpelijk is :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.