Ik was dus bezig tvbeelden te capturen met m'n miro pctv tv kaart maar als ik iets van 6min opneem wordt dat 2.3 gigabyte! dat lijkt me niet helemaal ok en dan gebruik ik gewoon de middelste kwalitiet je kan kiezen uit good, better, best en dan gebruik ik better. Ik gebruik PCTV Vision 1.03 Iemand die me hiermee kan helpen?
Verwijderd
Je kunt een aantal dingen aangeven waardoor het avi bestand kleiner word.
- Compressie codec (kies hiervoor divx,als je die nog niet hebt downloaden dus)
- Audio indeling, kies hiervoor niet voor CD-kwaliteit!!
- Beeldformaat, des te groter het beeldformaat des te groter het bestand
- Kleurindeling
- Compressie codec (kies hiervoor divx,als je die nog niet hebt downloaden dus)
- Audio indeling, kies hiervoor niet voor CD-kwaliteit!!
- Beeldformaat, des te groter het beeldformaat des te groter het bestand
- Kleurindeling
Verwijderd
gebruik virtual dub om op te nemen, hierin kun je naar eigen keuze een codec kiezen die de beeldjes real time comprimeerd, heb je wel een stevige processor voor nodig.
25 min (seinfeld) wordt bijv. met divx-low 300mb, hierna wav omzetten in mp3 en hou je 130 mb over voor 25 min met goede kwaliteit
25 min (seinfeld) wordt bijv. met divx-low 300mb, hierna wav omzetten in mp3 en hou je 130 mb over voor 25 min met goede kwaliteit
Ah ok thnxOp donderdag 25 januari 2001 16:10 schreef Feedback het volgende:
gebruik virtual dub om op te nemen, hierin kun je naar eigen keuze een codec kiezen die de beeldjes real time comprimeerd, heb je wel een stevige processor voor nodig.
Verwijderd
2.3 gigabyte voor 6 minuten?? is dat niet een beetje veel?
ik nam laatst een uur tv op, geluid op cd-kwaliteit, beeldkwaliteit op best en dat werd 2,2 gig.....:?
ik nam laatst een uur tv op, geluid op cd-kwaliteit, beeldkwaliteit op best en dat werd 2,2 gig.....:?
Pagina: 1