[diamondsmax 10 SATA2] hardware veilig verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 09:13
Ik heb net een nieuw systeem gekcoht en voor het eerst een sata schijf erbij. Nu geeft windows xp steeds aan dat ik de hardware veilig kan verwijderen. Wat je ook krijgt als je bijvoorbeeld een usb stick in je pc stopt. Is dit normaal en hoe kan je dit verhelpen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Ja is normaal met een SATA schijf. Dit had je heeeeel eenvoudig kunnen vinden met de search: http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=

Aangezien dit een specifiek Windows 'probleem' is, had dit natuurlijk in Windows Clients gemoeten.

[ Voor 18% gewijzigd door Jimster op 14-05-2006 01:28 ]

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 09:13
ja had gezocht naar hardware verwijderen maar vond niks, blijkbaar iets verkeerds gedaan :S
anyway bedankt,

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 15:45

Swordlord

Act first, think never

Er is helemaal niks fout. Sata disks zijn swappable, dat betekend dat ze gewoon in en uit geplugged kunnen worden terwijl het systeem aanstaat.
Daarom staat je schijf ook bij veilig verwijderen, dus dat de drive eerst fatsoenlijk kan uitgeschakeld worden, en niet zoals bij hot swappable (wat ze overigens ook kunnen) dat je ze gewoon uittrekt zonder pardon, en de computer het zelf maar moet uitvogelen dat de schijf weg is

[ Voor 39% gewijzigd door Swordlord op 14-05-2006 10:54 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

En toch heb ik nog NOOIT dat bij mijn Sata harde schijven gehad. Volgens mij is dit AMD platform specifiek.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Djoekie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:48:
En toch heb ik nog NOOIT dat bij mijn Sata harde schijven gehad. Volgens mij is dit AMD platform specifiek.
Onzin, is gewoon kwestie van IDE standaard drivers van MS of meegeleverde chipset drivers. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

_the_crow_ schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:54:
[...]
Onzin, is gewoon kwestie van IDE standaard drivers van MS of meegeleverde chipset drivers. :)
Uh wablief? Sterke claim die je daar maakt. Ik installeer altijd m'n chipset drivers en ik heb het op geen enkel "nieuwerwets" Intel platform gezien tot nu toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 14-05-2006 18:27 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is best wel erg makkelijk met de Search te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.