• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:23
Ik als 16 jarige koter en nu eindelijk een bijbaantje zit erover te denken om toch eens een eigen digitale camera te kopen en ik interesseer me dan ook zeer in fotografie en lees ook vak deze topics op GoT, helaas kan ik de camera van mijn pa (een Powershot A95) niet al te vaak pakken omdat hij deze vaak meeheeft.
Nu zat ik aan een Fujifilm s5600 te denken, deze word tegenwoordig voor een hele nette prijs aangeboden en ik wil dan ook graag een prosumer camera, dSLR gaat me net te ver omdat ik niet snel andere lenzen etc ga gebruiken. Nu kom ik wel een paar punten tegen bij die camera waar ik toch niet helemaal blij mee ben.

-xD geheugen, is dit fijn en het is vooral vrij duur volgens mij?
-geen stabilisatie, dit lijkt me eigenlijk wel fijn met 10x optische zoom en alles
-de electronische viewfinder, is dit echt een nadeel of valt dat wel mee?
-kan wel ISO 1600, maar zijn deze foto's dan ook nog redelijk?

Kan iemand me deze camera aanraden of kan ik beter voor een ongeveer vergelijkbare (vooral in dit budget!) andere camera gaan?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
kijk is naar de Minolta Z-6

(heb ik ook)

12 X zoom 35 - 420 mm
6 MegaPixel
Anti-Shake
Sd-Kaartjes ( 1gb al voor 25 euro ongeveer )

1337

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 14:54
xd geheugen is opzich iets minder maar daar merk je in de praktijk niks van in snelheid (oke ze zijn een 15 euro duurder als sd)
geen stabilisator, ik merk er weinig van alleen als je lange sluitertijden gaat gebruiken komt dat voor.

electronic viewfinder, is wat je makkelijk vind slr's hebben een optische en geen digitale. Verder is hij wel heel scherp en is met een wieltje scherp te stellen

iso 1600, mwha het is wat je noemt redelijk, kijk zo'n camera is er nou eenmaal niet op gemaakt om iso 1600 aan te kunnen. Ik persoonlijk ga gemiddeld niet hoger als iso 400 en is in licht en donker nog goed bruikbaar

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
In het S5600 topic staan een hoop tips, voorbeeldfoto's en gebruikerservaringen:

Fujifilm FinePix S5600

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:23
Bedankt voor de reply's ik zal zeker het s5600 topic checken en zie al dat pvdplanet daar oa party pics heeft staan die er nog best goed uitzien:)

De Konica Minolta spreekt me niet zo aan maar ik ga nog een keer hier in Eindhoven naar bijv de mediamarkt om daar met wat camera's te spelen en ik dacht ook dat Konica Minolta ging stoppen met camera's?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ze zijn ook gestopt met maken ervan en zijn over genomen door Sony, maar ik vind het een super camera veel opties en goeie foto's is voor mij een tussen stap naar Dslr

1337

Pagina: 1