Router DHCP lease onbeperkt maken: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Huggiedug
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-03-2022

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Ik heb net een speedtouch 580 adsl modem/router/wireless aan de gang op m'n pc. Heb hem via USB aangesloten op m'n PC (WXP sp2).

Het probleem is de verbinding tussen de router en de pc. Na 2 uur maakt ie de verbinding idle, en moet ik opnieuw op de verbinding router -> pc tot stand brengen. Helemaal kut.

Ik denk dat ik de verbinding op m'n router heb ingesteld (via TTL) op ' infinite', dus ik verwacht dat ie de verbinding behoudt en de lease niet beperkt tot een bepaalde tijd. Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/44/145796214_432a9a00b4.jpg?v=0

Kijk ik echter op m'n pc z'n verbinding dan zie ik dat de lease binnen 2 uur verloopt.
Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/46/145796215_e9c966d464.jpg?v=0

Ik wil natuurlijk dat ie die OF automatisch vernieuwt OF dat ie gewoon dezelfde verbinding houdt.
Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik denk dat ik het ergens in windows moet instellen?? 8)7

Zoals je al kunt beoordelen waarschijnlijk ben ik geen wizzard }:O
Kan iemand me helpen? Het irriteert me mateloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Huggiedug op 14-05-2006 00:37 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je er ook problemen van ondervonden? zo ja, welke? Want volgens mij merk je hier totaal niks van, bij mij niet iig...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Zet gewoon die TTL op twee uur, klaar...

We are shaping the future

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Of die nou verloopt om de x uur of niet, hij blijft het zelfde IP adres aan die specifieke pc uitdelen, tenzij de router een keer is onderbroken.

Je zou, om zeker te zijn van je zaken.
Statische ip adressen kunnen instellen?

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Was ik vergeten erbij te zetten, hij maakt de verbinding idle na 2 uur. Heel irritant.

Lost een vast IP adres iets op?

• matinez
  • Niet online
Huggiedug schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:39:
Was ik vergeten erbij te zetten, hij maakt de verbinding idle na 2 uur. Heel irritant.

Lost een vast IP adres iets op?
Ik weet niet precies wat je uitgangspunt is, maar een vast ip verklaard eigenlijk zijn omschrijving al.
Het voordeel is dat je altijd lokaal te benaderen bent op dat ene door jouw uitgedeelde lokaal IP adres.
Dit is bijvoorbeeld handig voor dmz, mocht je via je WAN IP je lokale pc willen benaderen voor remote desktop of andere services.

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Voorlopig ben ik al tevreden als ie de verbinding er niet na elke 2 uur uitknikkert. Heb je een idee hoe ik dat voor mekaar krijg? :?

• matinez
  • Niet online
Huggiedug schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:49:
Voorlopig ben ik al tevreden als ie de verbinding er niet na elke 2 uur uitknikkert. Heb je een idee hoe ik dat voor mekaar krijg? :?
TTL leesgenot:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Time_to_live

"Het doel van de de TTL waarde is om te voorkomen dat een niet afleverbaar pakket blijft rondgestuurd worden over het netwerk."
Mooiwerk dus, of krijg je na die 2 uur lease tijd geen dhcp verbinding meer?

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
matinez schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:54:
[...]

TTL leesgenot:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Time_to_live

"Het doel van de de TTL waarde is om te voorkomen dat een niet afleverbaar pakket blijft rondgestuurd worden over het netwerk."
Mooiwerk dus, of krijg je na die 2 uur lease tijd geen dhcp verbinding meer?
Dat wist ik niet, dank je.
Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar hij vernieuwd nu automatisch; zonder idle te worden. Dik voor mekaar dus. Dank voor je/jullie hulp. :*)

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 16:14
Hmm ik zou toch wel willen weten wat je uitgeprobeerd hebt, want wij hebben hier hetzelfde probleem met een Speedtouch546. Na twee uur iets anders te hebben gegaan geeft de browser bij het openen ervan steevast de melding dat we offline zijn met de vraag of we online willen gaan werken.
Als we dan op OK klikken dan zijn we weer online maar dat venstertje is toch een ergernis, elke keer.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Mirre schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:39:
Hmm ik zou toch wel willen weten wat je uitgeprobeerd hebt, want wij hebben hier hetzelfde probleem met een Speedtouch546. Na twee uur iets anders te hebben gegaan geeft de browser bij het openen ervan steevast de melding dat we offline zijn met de vraag of we online willen gaan werken.
Als we dan op OK klikken dan zijn we weer online maar dat venstertje is toch een ergernis, elke keer.
Heb even gekeken, ik heb gewoon de lease in de router op 'infinite' gezet, en sindsdien vernieuwt m'n pc de lease automatisch. Gaat vlekkeloos.

Kom je wel in je router met 10.0.0.138 ?

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 16:14
Ja, ik kom gewoon in het menu van het modem, als ik naar 10.0.0.138 ga.

De leases staat voor beide op 'infinite'. Let even niet op de entry op plek 1. Dat was m'n laptop die héél even online moest voor updates. Plek 2 en 3 zijn de IP's van de PC's die hier continu online zijn en die "het probleem" hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img417.imageshack.us/img417/6739/thomson6et.th.jpg

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Pagina: 1