Gamecontrollers advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Topicstarter
*Alvast m'n excuses als dit de verkeerde forum is, maar dit omvat zowel de apparatuur als games*

Omdat bepaalde games toch lekkerder spelen met dan zonder gamepad, ben ik op zoek naar een goede solide gamepad. Natuurlijk heb ik al e.e.a. bekeken, maar wat input helpt (vooral ervaringen). Maar eerst, de eisen en wensen:

Waar ben ik naar op zoek?
  • Zwarte/* uitvoering *
  • Wireless *
  • Vibration Feedback
  • 8+ knoppen
  • D-pad en 2 stuurpookjes
  • Betrouwbaar
  • Goede ondersteuning voor games
*Wens

Goed, nu had ik zelf al een aantal gamepads bekeken:

Wireless controllers
  1. Logitech Cordless RumblePad II
  2. XFX Xgear DualReflex Controller
  3. Thrustmaster Gamepad Wireless Dual Trigger
Wired controllers
  1. Logitech RumblePad II
  2. XFX Xgear DualReflex Controller
  3. Thrustmaster FireStorm Dual Analog 3
Die XFX is aardig laag in prijs, maar is die ook goed qua kwaliteit? Ze leveren dan wel prima graka's, maar van hun gamecontrollers weet ik niks. Vooral de ondersteuning in games zit me een beetje 'dwars'. Daarnaast zie ik nergens (webshops) dat ze een recharge station o.i.d. bij de wireless versie hebben, terwijl dit juist wel op de XFX website staat. Hoewel ik voor dat geld het niet verwacht, zou het toch fijn zijn als iemand die er ervaring mee heeft, het kan bevestigen.

Een andere issue is natuurlijk of de wireless controllers het waard zijn. Immers, als het op muizen aankomt kies ik juist bewust voor muisjes met een staartje. Die wireless dingen zijn te vaak merkbaar slomer en zwaarder. Hoe erg is het op dat gebied met de gamepads? Zitten die in een vergelijkbare situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102419

Over wireless kan ik niets zeggen, daarmee heb ik geen ervaring..

Ik heb nu een Logitech Rumblepad 2 , werkt goed genoeg voor mij alleen zou ik er nog wel twee extra knoppen bij willen hebben op de achterkant. Als je een ps2 controller gewend bent dan zal deze controller je ook wel bevallen. Hiervoor heb ik overigens een Thrustmaster gehad, volgens mij hetzelfde type als jij noemt. Goede controller en de extra knoppen op de achterkant die ik net noemde zitten hier wel. Deze controller is wel iets groter + zwaarder dan de Logitech. Probleem met deze controller was echter dat na een jaar intensief PES gespeeld te hebben, de digitale pad gewoon afbrak, niet echt duurzaam dus ( in ieder geval die van mij niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik heb zelf dit jaar 2 stuks cordless rumblepas II aangeschaft, en ik ben er heel erg tevreden over.

de prijs was zeer goed(koop) vind ik voor wat je er voor krijgt

de behuizing is lekker heavy, lekker zwaar zodat ie goed stevig in je handen zit. ook vind ik het oppervlak zeer stevig en solide aanvoelen. heb dat nog nergens anders zo gevoeld. de knoppen zijn prima, en de aanwezigheid van 2 stuurknuppeltjes zijn een must voor elke game. je kan zowel zachtjes als hard een beweging uitvoeren.

spellen mee gespeeld :

Fifa uitvoeringen
NFS Most wanted
Prince of Persia, laatste 3 delen
vliegsims

allen blijken perfect te zijn voor deze controller. de aanwezige ForceFeedback doet goed zn werk in de spellen (mits ondersteund, maar zowieso de bovenste benoemingen doen dit.

Batterijen gaan superlang mee, hierover geen klachten. (tip, neem 4 oplaadbare batterijen, 2 om te gebruiken en 2 als backup. leeg? snel switchen, 2 om te herladen, en 2 nieuwe om verder te spelen.

mocht je nog meer willen weten dan dat ik nu heb willen typen :) vraag maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 00:45
Misschien niet helemaal wireless(eiegenlijk helemaal niet) maar de bedraade controler van bijvoorbeeld de xbox360 kan je ook gebruiken op de pc. En die is stevig, en aangezien deze van microsoft is lijkt me de ondersteuning van games geen probleem. Heb zelf dus geen ervaring i.c.m. pc wel met xbox, en die ervaring stemt mij positief. Volgens mij is zelfs de controller van de ps2 via een adapter ook te gebruiken op de pc, dus ik zou het misschien wel in die hoek proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb de pc versie van de xbox360,hij ligt lekker in de hand, en is erg robust, maar werkt nog niet goed in alle games. :(

edit/
Kom er net achter dat er custom drivers zijn voor de xbox360 controller waar je wel alles kan instellen. Hopen dat deze wel goed werken in alle games.
Als dat zo is vind ik dit de best oplossing voor de pc, want de pc controllers zijn echt slechter dan van de consoles. Heb de knopjes aan mijn vinger zien hangen, dat heb ik bij een psx/ps2 of xbox controller nog nooit gehad. :Y)

[ Voor 69% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 01:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Nee, inderdaad.
De ondersteuning is inderdaad erg slecht te noemen voor alle oude games (2005 en jonger). Samen met de Xbox 360 controller heeft Microsoft namelijk een nieuwe 'inputtaal' voor de controller geintroduceerd: Xinput. De controller werkt dus alleen 100% (met forcefeedback enz) met de nieuwste games (vb.Tomb Raider Legend)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Laat ik toevallig ook op zoek zijn, de opgenoemde ben ik ook tegengekomen in mijn zoektocht, waarnaar ik ook benieuwd ben naar de werking van de XFX...

Heeft iemand toevallige ervaring met de:

http://www.joytech.net/pr...oductID=74&lang=1&catID=8
Afbeeldingslocatie: http://www.joytech.net/images/products/74-1-PC_Neo_S_Controller_1.jpg

saitek ben ik ook redelijk vaak tegengekomen:
http://www.saitek.com/uk/prod/P3000.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.saitek.com/uk/images/product/pcp/p3000.jpg

Ik neig toch naar de:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/4208.jpg
http://www.logitech.com/i...,CRID=2225,CONTENTID=8674
(heel misschien wel de cordless versie...ik heb gewoon wel iedere keer het gevoel dat die die batterijen snel leeggetrokken worden, alhoewel het schijnbaar niet zo blijkt te zijn zoals HyperTrophy aangaf....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

YellowNeck schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:55:
Nee, inderdaad.
De ondersteuning is inderdaad erg slecht te noemen voor alle oude games (2005 en jonger). Samen met de Xbox 360 controller heeft Microsoft namelijk een nieuwe 'inputtaal' voor de controller geintroduceerd: Xinput. De controller werkt dus alleen 100% (met forcefeedback enz) met de nieuwste games (vb.Tomb Raider Legend)
Forcefeedback kan mijn gestolen worden, maar het gebrek aan ondersteuning vind ik erg irritant.
Ik heb dat ding al zins decemder en nog geen goede ondersteuning.

Het is juist het rare ook bij nieuwe game werkt het niet goed(oude doen het vaak weer wel) en vaak is het het rechter analog stick die je neit kan instellen.

Prince of Persia: The Two Thrones werkt de rechter stick niet goed. (kan dit ook nergens instellen)
Prince of Persia: The Sands of Time werkt alles prima.

@guardian-spirit
De logitech is ook prima maar voelt niet zo stevig aan, en het analog stick vind ik een beetje te ver naar beneden zitten.(mijn zus gebruikt hem voor fifa)

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 01:16 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
mad_max234 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:14:
[...]

@guardian-spirit
De logitech is ook prima maar voelt niet zo stevig aan, en het analog stick vind ik een beetje te ver naar beneden zitten.(mijn zus gebruikt hem voor fifa)
Ik heb zoals ik al zei de Cordless rumblepad II, maar ik kan eigenlijk op beide punten het niet met je vinden.

de behuizing is echt stevig, niet zo plastic achtig als een SNES controller oid. (Weet ook geen betere vergelijking.)
en de analoge sticks heb ik (mijn ervaring natuurlijk) totaal geen problemen mee. Of je bestuurd ze met het topje van je duim, of met het 'dikkere' gedeelte van je duim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

jasjenl

Liab A Tymo

Ik gebruik zelf thuis een xbox 360 controller op de pc en op m'n werk hebben we een heleboel Logitech Dual Action controllers in gebruik (dat is deze, zonder rumble functie dus).

De 360 controller is fysiek gezien zeker de betere van deze twee (degelijker, ligt beter in de hand, imho) en heeft het voordeel dat ie ook twee analoge triggers op de achterkant heeft. De standaard drivers van Microsoft zijn echter inderdaad zeer matig, niet alleen werkt de tril functie niet met spellen die geen gebruik maken van de nieuwe xinput api, wat nog veel vervelender is dat je geen dead-zone kunt instellen in de drivers. En die hebben die 360 controllers echt wel nodig, want de analoge pookjes hebben een behoorlijke afwijking in het midden. Met de alternatieve xbcd drivers werkt de controller met veel spellen een stuk beter en kun je ook alles veel beter instellen, maar zo perfect als op een console werkt het vaak nog steeds niet. Veel pc spellen zijn toch meer ontworpen voor de muis/toetsenbord combi en blijken niet 100% ideeal te besturen te zijn met een controller (zelfs voor multi-platform titels zoals Oblivion en Fable (helemaal geen controller ondersteuning meer) geldt dit).

De logitech controllers hebben we er op mijn werk al een paar min of meer van versleten, de analoge pookjes gaan op den duur slijtage verschijnselen en afwijkingen vertonen en de d-pad is helemaal matig in die zin dat je er niet precies één kant mee kunt drukken (dat is trouwens op de 360 pad ook niet geweldig, de PS2 en Gamecube controller hebben dit beter voor elkaar). Qua degelijkheid ben ik van de Logitechs dus niet echt onder de indruk, de standaard driver ondersteuning is wel beter dan bij de 360 controller. De logitich lijkt qua knoppen indeling heel erg op een PS2 Dual Shock controller, alleen heeft ie geen analoge drukknoppen.

Ik denk dat de 360 controller op dit moment toch de beste keus is, maar ook daar zitten dus, vooral aan de softwarekant, nog minpunten aan. Overigens heb ik in een aantal E3 nieuwtjes gelezen dat er ook een pc-ontvanger komt voor wireless accesoires van de Xbox 360, dat zou misschien betekenen dat je straks ook de wireless 360 controller op de pc kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook de Xbox 360 controller en de Logitech Dual Action gezien, maar overwoog in eerste instantie de 360 controller niet eens. Vooral omdat ik toch graag een wireless controller zou willen, dat lijkt me toch wat vrijer icm m'n bureau (en voor het gevoel). Daarbij ben ik ook niet zo dol op die nieuwe xinput api, dit mag dan prima werken voor een console, voor een PC is een standaard veel beter (daar wordt vaak nog de moeite voor genomen wat betreft ondersteuning). We weten onderhand wel hoe de meeste developers denken over gamen op de PC: "waarom is het toch geen console? ;("

Maar goed, dat terzijde, ik vind Vibration Feedback toch een must. Daar zit voor mij toch de meeste meerwaarde in als het op platformers en racegames aankomt.

Soms zou je toch bijna willen dat je een console had, maar ik zou dat gepruts te veel missen (en de muis, oh die muis!). Hoe staat het trouwens met Saitek als merk? Zijn die apparaten degelijk/goed inde hand? Ik heb er eerlijk gezegd nooit echt veel over gehoord, maar ze duiken regelmatig op. Ook al moet ik wel zeggen dat ik de design vaak tegen vind vallen daar (en ik kan zo 1-2-3 geen wireless Vibration Feedback controllers vinden van hun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

De xbox360 controller werkt met de custom drivers gewoon goed en is imo de best controller die je kan kopen voor de pc. De logitech is niet echt super en waar ik mijn het meest aan stoor is dat de analog sticks tever naar beneden zitten en er niet lekker bijkan.(zit in een onnatuurlijke houding met je hand)
En microsoft wilt xbox360 games makkelijk gaan poorten naar de pc.( nieuwe dev. kits waardoor het makkelijker word voor develpors om 360 games naar de pc te poorten) Dan zijn de analog triggers wel een handig. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 20:02 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
jasjenl schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:46:
Ik gebruik zelf thuis een xbox 360 controller op de pc en op m'n werk hebben we een heleboel Logitech Dual Action controllers in gebruik (dat is deze, zonder rumble functie dus).

De 360 controller is fysiek gezien zeker de betere van deze twee (degelijker, ligt beter in de hand, imho) en heeft het voordeel dat ie ook twee analoge triggers op de achterkant heeft. De standaard drivers van Microsoft zijn echter inderdaad zeer matig, niet alleen werkt de tril functie niet met spellen die geen gebruik maken van de nieuwe xinput api, wat nog veel vervelender is dat je geen dead-zone kunt instellen in de drivers. En die hebben die 360 controllers echt wel nodig, want de analoge pookjes hebben een behoorlijke afwijking in het midden. Met de alternatieve xbcd drivers werkt de controller met veel spellen een stuk beter en kun je ook alles veel beter instellen, maar zo perfect als op een console werkt het vaak nog steeds niet. Veel pc spellen zijn toch meer ontworpen voor de muis/toetsenbord combi en blijken niet 100% ideeal te besturen te zijn met een controller (zelfs voor multi-platform titels zoals Oblivion en Fable (helemaal geen controller ondersteuning meer) geldt dit).

De logitech controllers hebben we er op mijn werk al een paar min of meer van versleten, de analoge pookjes gaan op den duur slijtage verschijnselen en afwijkingen vertonen en de d-pad is helemaal matig in die zin dat je er niet precies één kant mee kunt drukken (dat is trouwens op de 360 pad ook niet geweldig, de PS2 en Gamecube controller hebben dit beter voor elkaar). Qua degelijkheid ben ik van de Logitechs dus niet echt onder de indruk, de standaard driver ondersteuning is wel beter dan bij de 360 controller. De logitich lijkt qua knoppen indeling heel erg op een PS2 Dual Shock controller, alleen heeft ie geen analoge drukknoppen.

Ik denk dat de 360 controller op dit moment toch de beste keus is, maar ook daar zitten dus, vooral aan de softwarekant, nog minpunten aan. Overigens heb ik in een aantal E3 nieuwtjes gelezen dat er ook een pc-ontvanger komt voor wireless accesoires van de Xbox 360, dat zou misschien betekenen dat je straks ook de wireless 360 controller op de pc kunt gebruiken.
toon volledige bericht
wat bedoelt men met analoge drukknoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik denk de triggers, want de knoppen zijn wel analog.(of is alleen de D-pad druk gevoelig.)

Die triggers zijn wel handig voor racegames, zoals NFS:MW halfgas in de bochten en plakgas de bocht weer uit. _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 23:03 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

mad_max234 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:49:
Ik heb de pc versie van de xbox360,hij ligt lekker in de hand, en is erg robust, maar werkt nog niet goed in alle games. :(
Je heb geen pc versie. Tis 1 en dezelfde controller. enige verschil met de "PC' versie is dat er een cd'tje met drivers bij zit. de normaale controller is goedkoper en heeft alleen geen pc driver cd'tje.
Staat trouwens ook een windows logo'tje op de verpakking ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hubert schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:04:
[...]

Je heb geen pc versie. Tis 1 en dezelfde controller. enige verschil met de "PC' versie is dat er een cd'tje met drivers bij zit. de normaale controller is goedkoper en heeft alleen geen pc driver cd'tje.
Staat trouwens ook een windows logo'tje op de verpakking ;)
Wat een onnodige reactie. }:O

Ja die heb ik dus, dus ik heb de pc versie, en er is dus wel een pc versie dat geef je zelf al aan. (en ik weet ook dat dat niet nodig is)

Als je dat nou aan de TS melde dan voegde dat nog wat toe aan het topic. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 23:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
mad_max234 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:00:
Ik denk de triggers, want de knoppen zijn wel analog.(of is alleen de D-pad druk gevoelig.)

Die triggers zijn wel handig voor racegames, zoals NFS:MW halfgas in de bochten en plakgas de bocht weer uit. _/-\o_
wat ik overigens met de Rumblepad II wel s gedaan heb (met tevredenheid)
is het spelen van GTR FIA Racing met de volgende config

sturen met linkerknuppeltje

en gasgeven en remmen met rechterknuppeltje

schakelen met knoppen aan voorkant.

op deze manier kan je elke beweging gevoelsmatig uitvoeren, dus zowel zachtjes als voluit. (en alles wat er tussenin zit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

HyperTrophy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:20:
[...]

wat ik overigens met de Rumblepad II wel s gedaan heb (met tevredenheid)
is het spelen van GTR FIA Racing met de volgende config

sturen met linkerknuppeltje

en gasgeven en remmen met rechterknuppeltje

schakelen met knoppen aan voorkant.

op deze manier kan je elke beweging gevoelsmatig uitvoeren, dus zowel zachtjes als voluit. (en alles wat er tussenin zit :) )
Je heb twee triggers bij de 360 controller, gas en remmen. Als je dat met de rechter stick gaat doen moet je elke keer naar voren en snel naar achter om een klein beet bij te remmen, en weer snel een klein stukje naar voren om weer langzame gas tegeven. Ik heb dit ook gedaan toen ik de PS2 controller op de pc heb aangesloten, maar met de triggers werkt het gewoon een stuk beter.

Heb je ervaring met de triggers van de Xdozen?

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 23:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
mad_max234 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:37:
[...]

Je heb twee triggers bij de 360 controller, gas en remmen. Als je dat met de rechter stick gaat doen moet je elke keer naar voren en snel naar achter om een klein beet bij te remmen, en weer snel een klein stukje naar voren om weer langzame gas tegeven. Ik heb dit ook gedaan toen ik de PS2 controller op de pc heb aangesloten, maar met de triggers werkt het gewoon een stuk beter.

Heb je ervaring met de triggers van de Xdozen?
wat ik met gas geven en remmen deed om jouw probleem te voorkomen, was om remmen niet op 'naar achteren' vast te leggen, maar naar 'rechts'.

op deze manier zat ie dus nu wel dichtbij, plus dat je nu gas en rem kon combineren, wat dus positiever werkt

verder ben ik niet bekend met triggers en zou hier graag een uitleg over willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 21:01
Ik heb zelf de bedraade XFX controller. Wat me echt ergerd is dat deze te breed is :'(
Ik heb gewoon normale handen (niet te groot niet te klein :P ) maar zodra ik de sticks gebruik zitten deze te ver weg voor mij gevoel :r

Maar voor 20,- moet ik niet te veel klagen denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zijn gewoon triggers die je in kunt drukken :P
Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/dailyposts/xbox360/faq/xbox360controller_02.jpg

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

HyperTrophy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:43:
[...]
Over het algemeen is het dat als je de trigger indrukt dat je sneller gaat en de trigger van remmen langzamer gaat 8)7

Nee maar die triggers heb ik zat uitgeprobeert met mn dc en dat werkt zeker fijn maar met een analoge stock werkt het niet minder fijn imho. Enig vercshil is dat je 2 vingers gebruikt ipv één. Als je wilt remmen moet je toch gas loslaten (in het echt :o) dus dat je dat met een analoog doet maakt niet al te veel uit.

Wat ik verder ontopic kan zeggen is dat er weinig draadloze controllers zijn zonder batterijen maar met accu`s. Ik heb zelf een rumblepad 2 en een saitec 3000 en die laatste is met accus ipv batterijen. Dat geeft bij mij nogal meerwaarde alleen is de controller wel door de button layout minder aangezien er maar 2 knoppen achterop zitten. Maar als je dat niet nodig hebt is dat zeker een leuke aanwinst. Anders gewoon kijken wat er meer past bij je.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

HyperTrophy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:43:
[...]

wat ik met gas geven en remmen deed om jouw probleem te voorkomen, was om remmen niet op 'naar achteren' vast te leggen, maar naar 'rechts'.

op deze manier zat ie dus nu wel dichtbij, plus dat je nu gas en rem kon combineren, wat dus positiever werkt

Oké daar had ik nog niet aan gedacht.
Triggers zijn twee knoppen voor op zoals je hierboven kan zien, deze zijn analog en werken erg lekker in race games. Je kan lekker snel reageren, ff snel een beetje bijremmen of iets meer gas geven.

edit/
@disjfa
Nee maar die triggers heb ik zat uitgeprobeert met mn dc en dat werkt zeker fijn maar met een analoge stock werkt het niet minder fijn imho. Enig vercshil is dat je 2 vingers gebruikt ipv één. Als je wilt remmen moet je toch gas loslaten (in het echt :o) dus dat je dat met een analoog doet maakt niet al te veel uit
In het echt bij rally's(ook ander racen) blijven ze juist gas geven bij het remmen om te tubo niet terug te laten vallen in een lager RPM. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 23:57 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
maar bedoel je dan dus met die triggers van hierboven dat je ze ook half kan indrukken? net als mijn pookjes werken zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

HyperTrophy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:54:
maar bedoel je dan dus met die triggers van hierboven dat je ze ook half kan indrukken? net als mijn pookjes werken zegmaar?
ja.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

HyperTrophy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:54:
of 83%. :9 oeps teveel wijn op.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ok ok
mss in de toekomst nog s zulke aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Topicstarter
Het hoge woord is er uit: het is een XFX XGear wireless geworden. Vooral de prijs is toch aantrekkelijk en ik had een review gelezen dat deze ook prima beviel (en het oog wil ook wat :7 )

Gelijk maar even een keyboardje bij besteld, want de huidige heeft onderhand kromme voetjes en ligt sowieso niet lekker. Dat merk je dan toch na een uurtje of 2 gamen, dus dat viel mooi te combineren. Vooral ook omdat die zaak toch in de buurt zit, kan ik zo langs rijden na het werk en scheelt nogal wat aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:24
HyperTrophy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:45:
ik heb zelf dit jaar 2 stuks cordless rumblepas II aangeschaft, en ik ben er heel erg tevreden over.

de prijs was zeer goed(koop) vind ik voor wat je er voor krijgt

de behuizing is lekker heavy, lekker zwaar zodat ie goed stevig in je handen zit. ook vind ik het oppervlak zeer stevig en solide aanvoelen. heb dat nog nergens anders zo gevoeld. de knoppen zijn prima, en de aanwezigheid van 2 stuurknuppeltjes zijn een must voor elke game. je kan zowel zachtjes als hard een beweging uitvoeren.

spellen mee gespeeld :

Fifa uitvoeringen
NFS Most wanted
Prince of Persia, laatste 3 delen
vliegsims

allen blijken perfect te zijn voor deze controller. de aanwezige ForceFeedback doet goed zn werk in de spellen (mits ondersteund, maar zowieso de bovenste benoemingen doen dit.

Batterijen gaan superlang mee, hierover geen klachten. (tip, neem 4 oplaadbare batterijen, 2 om te gebruiken en 2 als backup. leeg? snel switchen, 2 om te herladen, en 2 nieuwe om verder te spelen.

mocht je nog meer willen weten dan dat ik nu heb willen typen :) vraag maar :P
toon volledige bericht
heb er ook een, en ben het er helemaal mee eens. super goeie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Ik denk dat ik toch voor de 360 controller ga, dan ik die ook voor de voor mijn toekomstige 360 gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Topicstarter
guardian-spirit schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:24:
Ik denk dat ik toch voor de 360 controller ga, dan ik die ook voor de voor mijn toekomstige 360 gebruiken...
Dit zou ik ook gedaan hebben, ware het niet dat ik 40 euro voor een non-wireless pad redelijk prijzig vind, vooral als de ondersteuning hier en daar wat te wensen over laat. Ach, over een paar maand zakt die prijs van de 360, als er dan echt vette games op te vinden zijn, dan haal ik he misschien in huis en geef ik 20 euro uit voor een 360 controller (plus de 20 van deze XGear en hoppa, zelfde prijs) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

jasjenl

Liab A Tymo

HyperTrophy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:52:
[...]
wat bedoelt men met analoge drukknoppen?
Wat ik bedoelde met analoge drukknoppen is dat de 4 action buttons (bij een PS2 controller dus de triangle, circle, square en cross buttons) waar je met je rechter duim op drukt bij een Dual Shock controller ook analoog en drukgevoelig zijn (de controller kan registreren hoe ver je ze indrukt, ook al is het bereik natuurlijk maar heel klein aangezien je die knoppen niet zo heel ver kunt indrukken). De Logitech waar ik het over had heeft dat niet, de Xbox 360 controller trouwens ook niet. Daarnaast mist die Logitech inderdaad ook analoge triggers, maar die heeft een PS2 controller ook niet (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
@Cleetje

Door de custom drivers en de profiler werkt ie al heel wat beter, tenminste als ik deze topic doorlees en deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

guardian-spirit schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:26:
@Cleetje

Door de custom drivers en de profiler werkt ie al heel wat beter, tenminste als ik deze topic doorlees en deze...
Ja werkt nu gewoon zoals het hoord(fuck MS), en met de profiler kan je ook games spelen die eigelijk niet bedoeld zijn voor een gamepad zoals far cry,CS:S eigelijk alle games.(niet dat ik dat wil maar het kan :P )

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heeft er hier iemand ervaring met de Thrustmaster Gamepad Wireless Dual Trigger?
Deze lijkt me vooral interessant omdat deze dus ook(net als de xbox controller) analoge triggers heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 19:15
Ik heb zelf deze.

http://www.logitech.com/i...,CRID=1785,contentid=5302

ik wou graag weten is bij de Logitech® Rumblepad™ 2 de rumble nog anders? Of is dat ongeveer hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

NiaX schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:48:
heeft er hier iemand ervaring met de Thrustmaster Gamepad Wireless Dual Trigger?
Deze lijkt me vooral interessant omdat deze dus ook(net als de xbox controller) analoge triggers heeft..
Wel met de firestorm en heb er twee van versleten, waren wel aardig alleen de kwaliteit was echt niks had de D-pad (vierrichting toets) aan me duim hangen.

Ik ben toen naar PS2 gamepad gegaan met een usb converter voor de pc dit werkte ook goed.
Voor mijn geen Thrustmaster meer, alleen nog console gamepad, alle console gamepads kan je voor de pc gebruiken. Nu dus de xbox360 controller en ervoor een gewoon xbox controller.

Ik heb ook een oude nintendo gamepad met converter voor de nintendo roms. 8)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
jaaoie17 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:14:
Ik heb zelf deze.

http://www.logitech.com/i...,CRID=1785,contentid=5302

ik wou graag weten is bij de Logitech® Rumblepad™ 2 de rumble nog anders? Of is dat ongeveer hetzelfde
wat bedoel je met anders? dat ie heviger is ofzo? qua vormgeving vind ik de 2 mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
mad_max234 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:19:
[...]

Ja werkt nu gewoon zoals het hoord(fuck MS), en met de profiler kan je ook games spelen die eigelijk niet bedoeld zijn voor een gamepad zoals far cry,CS:S eigelijk alle games.(niet dat ik dat wil maar het kan :P )
Heb nu een XBOX360 gehaald, en die XBOX360 controller is echt OK! ligt echt goed in je handen en de analoge sticks reageren gewoon lekker (niet te slap zoals de wingman rumblepad 1).
Ik merk nu pas dat die analoge sticks van de rumblepad "slap" zijn tov de XBOX360 controller...

Echt een goeie controller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Topicstarter
*grove kick*

Goed, ik heb dus uiteindelijk de XFX (wireless) besteld en opgehaald, speel er nu een week mee. Ik moet zeggen, hij's perfect. De controller ligt heerlijk in de hand en heeft genoeg knoppen om alle belangrijke acties uit te kunnen voeren (en vaak houdt hij zelfs over). Installatie was out-of-the-box eigenlijk al perfect (mini CD erin, vibration feedback aanzetten, klaar) en ook in de games die ik nu gespeeld heb staan alle controls standaard perfect (geen gekloot met instellen dus, hulde!). Qua vorm lijkt hij een mooie combinatie te vinden tussen een Xbox en PS2 controller. Hij is in ieder geval niet te licht en past prima in mijn 2 (normaal gevormde) handen.

Overigens bevalt het me ook prima hoe je de vibration feedback in kunt stellen: 3 standen op de controller (off/normal/max) en daarnaast kun je in het programma ook een slider aanpassen. Een andere leuke optie is om de linkse analoge stick als muis te gebruiken. Nadeel is wel dat die stick gelijk z'n normale functies verlies (lopen e.d.), maar goed, dat is logisch want de muis doet die functies ook niet. Ik heb die optie dan ook gewoon uitstaan, maar ik kan me voorstellen dat het best handig kan zijn. Het config tooltje biedt daarnaast ook opties aan mbt de gevoeligheid van de knoppen zelf: mocht je vaak dezelfde knop vlak achter elkaar in moeten drukken, dan kun je hem als zodanig instellen.

Verder is de nummering echt handig van de knoppen. Games nemen die nummering gewoon over (behalve NFSMW, die maakte van 1 een A, etc), dus je hoeft niet te raden of je nu wel de goeie hebt te pakken. De sticks sturen goed, reageren lekker scherp. Met het config tooltje kun je overigens ook keyboard toetsen mappen aan knoppen op de controller, zodat die werken als back-up (oftewel, knop 1=A). Of dat ook met terugwerkde kracht geldt weet ik niet (als een game bv A gebruikt om te schieten maar geen joystick config heeft, dat je dan met knop 1 van de joystick hetzelfde doet), dat heb ik niet geprobeerd. Maakt me verder ook helemaal niks uit, het is een leuke feature, maar niet echt nodig.

Al met al zeker een aanrader voor die prijs. Tot nu toe zijn de batterijen ook nog niet toe aan vervanging, terwijl ik toch redelijk intensief heb gegamed (zei het grotendeels met PoP, die geen vibration feedback gebruikt). Mocht je dus twijfelen (en een zaak kunnen vinden), XFX Xgear is zeker een aanrader. Geen enkel probleem gehad met games tot nu toe en hij werkt perfect. Overigens springt hij automatisch op 'stand-by' mode (de controller) na een aantal minuten (+/- 5) niet gebruikt te zijn. Met de "Mode" knop haal je hem dan weer uit de stand-by. In die stand-by mode staat hij dus eigenlijk gewoon uit. Overigens heeft de controller ook een "Low battery" lampje zodat je van te voren weet wanneer het tijd is om hem bij te vullen (en hij je nooit direct in de steek laat).

Er is wel een klein minpuntje en dat is die ontvanger: het kabeltje is enorm kort (30 cm of zo). Gelukkig heeft dat ding een goed bereik en ik heb hem dan ook naast mn PC kast staan, tussen m'n metalen bureau. Zelfs als ik met de controller boven 3 metalen platen hang, merk ik geen verschil in response/bereik. Ook als ik aan de andere kant van m'n kamer zit reageert hij even snel, dus dat korte kabeltje is zodoende niet een groot probleem.

Hoewel ik het niet met zekerheid kan zeggen, dacht ik gelezen te hebben dat je geen 2 wireless Xgears kan gebruiken tegelijkertijd. Ik kan (en wil) het niet testen, maar het zou eventueel een punt van aandacht kunnen zijn voor potentiële kopers.

Voor de geinteresseerden, een korte overview:
  • 8 D-pad (veel bewegingsvrijheid)
  • 2 analoge sticks
  • 4 standaard knoppen op de voorkant
  • 4 shoulderbuttons
  • "Mode" optie: 2e analoge stick werkt als de 4 knoppen (deze knop gebruik je tevens om hem uit stand-by te halen)
  • 4 batterijen inbegrepen
  • Vibration Feedback (behoorlijk instelbaar bovendien)
De games die ik in de week heb getest:
  • Prince of Persia: The Sands of Time (de enige game waarbij ik handmatig joystick controls in moest voeren, is echter alweer een oude game)
  • Prince of Persia: Warrior Within
  • Prince of Persia: The Two Thrones
  • Need For Speed Most Wanted
Ik wou nog graag even GTA:SA testen, maar die had ik ooit te leen van een vriend (en vond m niet keyboard friendly dus heb m stof laten happen). Zal m binnenkort maar weer eens lief aankijken, ik verwacht dat GTA dan heel wat beter uit de verf komt.

P.S. Dit ding koste me een aardige 19,95 euro. Geen geld voor zo'n fijne wireless controller (met vibration feedback). Ik snap niet hoe ze het doen, maar het verdient mijns inziens een dikke hulde.

[ Voor 7% gewijzigd door Cleetje op 24-05-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Toch niet de XGEAR wireless, die is echt slecht en lomp. Heb laats bij computerland één met draad in de handen gehad geen aanrader, vond de firestorm(van 6,84 pleuro's) nog beter.(deze was wel met draad)

Deze dus.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/6M54008K1E4T

[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 24-05-2006 22:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
De Logitech en Saiteks die hier staan kan ik echt niets mee, die 'PS' dingen daar heb ik zo;n hekel aan, die liggen me niet lekker gewoon, de XBOX en Nintendo achtige controllers dan weer wel, XBOX is wat lomper, maar ligt lekker. Ninetendo zijn ook lekker, en echt nooit kapot te krijgen die dingen. Jammer dat je die niet gewoon kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

gabiballetje schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:17:
De Logitech en Saiteks die hier staan kan ik echt niets mee, die 'PS' dingen daar heb ik zo;n hekel aan, die liggen me niet lekker gewoon, de XBOX en Nintendo achtige controllers dan weer wel, XBOX is wat lomper, maar ligt lekker. Ninetendo zijn ook lekker, en echt nooit kapot te krijgen die dingen. Jammer dat je die niet gewoon kan aansluiten.
Dat kan wel met een converter.

Hier een link voor de gamecube converter
En als je toch al een gamepad hebt dan is een convereter een goede oplossing deze kost 9,72 EUR, daar koop je geen goed pc gamepad voor. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door mad_max234 op 24-05-2006 22:28 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Topicstarter
mad_max234 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:13:
Toch niet de XGEAR wireless, die is echt slecht en lomp. Heb laats bij computerland één met draad in de handen gehad geen aanrader, vond de firestorm(van 6,84 pleuro's) nog beter.(deze was wel met draad)

Deze dus.
[afbeelding]
Jawel, dat is degene waar ik over spreek. Vindt het vreemd dat je hem slecht vindt. Of hij lekker in de handen ligt is een persoonlijke kwestie, maar kwalitatief is hij dik in order. Ondersteuning in games en de response van de knoppen/sticks zijn zaken die echter objectiever zijn, die zijn wat mij betreft dik in order. "Erg slecht" lijkt me dan ook een beetje een overhaaste conclusie. Of ie lomp is of niet, tja, dat laat ik aan de personen zelf over om daar over te oordelen ;)

EDIT:
deze kost 9,72 EUR, daar koop je geen goed pc gamepad voor
De XFX Xgear (met draad) kost anders 9,95, ietsjes meer, maar een volwaardige controller voor de PC. Blijft dan natuurlijk wel de vraag of je hem fijn vindt, maar goed ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cleetje op 24-05-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik zat net dat ding in pricewatch te zoeken, ik vond er 2:
pricewatch: XFX XGear Dual Reflex PC Wireless Controller
pricewatch: XFX XGear Dual Reflex Wireless

welke van de 2 is het?

[ Voor 90% gewijzigd door Raven op 24-05-2006 22:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat zijn twee de zelfde controllers, van die links die jij geeft.

edit/
:Y)

@Cleetje
Heb je gelijk in had er ff bij moeten zetten "Ik vind" want het blijft een mening. ;) Maar je snapt het wel toch.
Ik heb ook wel erg veel pech/slecht ervaring met pc gamepads dat ik er sceptisch ben geworden qua gamepads.

En als je een PS2 of een Xbox converter gebruikt dan heb je ook een volwaardige pc gamepad die de rest dik achter zich laat.(vind ik :9 )
En ik heb er één voor de Xbox en daar kunnen twee controllers op een usb converter, en een hoop mensen hebben een Xbox thuis,en heb dan ineens 2 pc gamepads en 2 xbox controllers. :Y)

[ Voor 144% gewijzigd door mad_max234 op 25-05-2006 00:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mad_max234 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:39:
Waarom quote je de hele lap text? :? als je maar twee zinnen typt.

En dat zijn twee de zelfde controllers, van die links die jij geeft.
zal lap tekst ff aanpassen
er stonden 2 van die dingen in pricewatch, vond dat beetje verwarrend...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Misschien is het handig om een "pc controller ervaring topic" te starten, er is een hoop troep voor de pc tekoop. en het lijkt dat er veel mensen moeite hebben om een goed gamepad te vinden.

-Andere hobby- -

Pagina: 1