Toon posts:

Sapphire 1600xt probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

In windows kan ik alles doen zonder enig probleem,maar als ik een spel of videobenchmark wil doen dan loopt de pc muurvast...

Heb het volgende systeem :

Asus K8N4-E moederbord
Sapphire 1600xt 256mb (nu met omega drivers)
3x 512mb DDR400 Kinston geheugen
2 hdd en 1 dvd recorder
creative live 5.1
voeding is tech solo 550w

Moet toch gewoon goed draaien?? 8)7

Alvast bedankt voor jullie reacties

PS : ik heb al verschillende videodrivers geprobeerd.

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 14:05

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Welke drivers heb je al geprobeerd?

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Installeer DirectX eens opnieuw.

Alles eruit halen wat eruit kan om op te starten (dit houdt in alleen 1 reepje geheugen, 1 HDD (met windows), je processor en moederbord) en dan kijken of hij het nog steeds doet.

Draai een keer (niet te kort) Memtest om te kijken of je geheugen het nog goed doet.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRedbeard op 14-05-2006 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste 3 drivers van ati geprobeerd en ik zal morgen testen wat je aangegeven hebt.
bedankt voor de reactie! :)

Verwijderd

Topicstarter
memtest geeft geen errors (20 minuten gedraaid)
probleem blijft :'(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

20 minuten is erg kort, je moet memtest zeker een nachtje laten draaien om te weten of alles goed is of niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ander geheugen geprobeerd (twinmos 512mb ddr400) geen verschil

wat nu?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Misschien ff de nieuwste bios erop flashen. en heb je dit zins kort of...? graag wat meer info.

Heb je dit ook met een ander videokaart?

[ Voor 59% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan versie 1006
helaas geen andere videokaart om te testen
als ik counterstrike probeer komt ie soms door de videostresstest maar als ik wil spelen loopt ie gelijk vast.
processor athlon 64 3000+ venice
nbench lopt vast en 3dmark03 ook,eigenlijk alles waar de videokaart zijn werk moet doen loopt vast behalve windows dan :?
meer info kan ik niet bedenken...

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:29:
heb ik gedaan versie 1006
helaas geen andere videokaart om te testen
als ik counterstrike probeer komt ie soms door de videostresstest maar als ik wil spelen loopt ie gelijk vast.
processor athlon 64 3000+ venice
nbench lopt vast en 3dmark03 ook,eigenlijk alles waar de videokaart zijn werk moet doen loopt vast behalve windows dan :?
meer info kan ik niet bedenken...
Is het een nieuw systeem of heb je een upgarde gedaan?Deed hij het eerst wel?

Heb je een ander mobo om de reste te testen cpu/voeding/geheugen(geheugen hoeft niet meer maar als je toch bezig bent kan het geen kwaad)
En kan je je videokaart ergens anders testen? Zo niet ga dan morgen ff langs een kennis/pcboer om de kaart/cpu/mobo te laten testen.

En wat heb je zelf zoal geprobeerd om een oplossing te vinden?

ps
Loop eerst alles nog eens na, voor je het laat testen.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
is een nieuw systeem,vanaf het begin is dit probleem.
eerst dacht ik aan de voeding,deze is dus vervangen.
pc boer niet hulpzaam (MYCOM) zegt dat het gewoon moet werken 8)7
niemand in mijn omgeving heeft pci-e alleen agp,ik kan misschien een pci kaartje proberen?
windows al 3 keer opnieuw geinstalleerd en alle drivers zijn up to date.
bedankt voor je reactie,misschien nog een ander idee? iets in de bios misschien?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 01:42:
is een nieuw systeem,vanaf het begin is dit probleem.
eerst dacht ik aan de voeding,deze is dus vervangen.
pc boer niet hulpzaam (MYCOM) zegt dat het gewoon moet werken 8)7
niemand in mijn omgeving heeft pci-e alleen agp,ik kan misschien een pci kaartje proberen?
windows al 3 keer opnieuw geinstalleerd en alle drivers zijn up to date.
bedankt voor je reactie,misschien nog een ander idee? iets in de bios misschien?
Heb je wel iets ingesteld in de bios of gewoon alles op default?
En waar heb je dat spul gekocht? hoop niet bij mycom anders zijn het echt @#$%%# :(
Gewoon zeggen dat je kaart het niet doet, dan moeten ze hem wel testen of een nieuwe geven.(ff ervan uitgaan dat het je videokaart is)

Neem aan dat je ook met 1 reepje heb geprobeerd, en met zo min mogelijk hardware.

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 14-05-2006 01:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
spullen bij diverse leveranciers gekocht,de pc is van mijn broers zoon,mijn broer is er mee naar Mycom gegaan omdat hij daar al zijn zakelijke pc's koopt,waarschijnlijk wilde ze hun handen niet branden aan een niet bij hun gekochte pc... een beetje laf.
bios heb ik naar default gezet,ik weet niet zo 1,2,3 wat ik daarin moet veranderen,ik kan niet veel vinden wat met de videokaart te maken kan hebben,mischien weten jullie iets?
verder heb ik zelf altijd nvidia kaarten dus weet ik niks van ati,maar dat zal toch niet zoveel verschillen?
processor wordt niet heet 38 graden,videokaart ± 60 graden maar dat schijnt normaal te zijn met deze kaarten,verder heb ik bij atitool geen artifacts gevonden alleen als je het 3d windowtje opent zijn er wat rare gele puntjes om de kubus,die verdwijnen weer als je gaat testen..
zijn er misschien andere test programma's voor videokaarten?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 02:00:
spullen bij diverse leveranciers gekocht,de pc is van mijn broers zoon,mijn broer is er mee naar Mycom gegaan omdat hij daar al zijn zakelijke pc's koopt,waarschijnlijk wilde ze hun handen niet branden aan een niet bij hun gekochte pc... een beetje laf.
bios heb ik naar default gezet,ik weet niet zo 1,2,3 wat ik daarin moet veranderen,ik kan niet veel vinden wat met de videokaart te maken kan hebben,mischien weten jullie iets?
verder heb ik zelf altijd nvidia kaarten dus weet ik niks van ati,maar dat zal toch niet zoveel verschillen?
processor wordt niet heet 38 graden,videokaart ± 60 graden maar dat schijnt normaal te zijn met deze kaarten,verder heb ik bij atitool geen artifacts gevonden alleen als je het 3d windowtje opent zijn er wat rare gele puntjes om de kubus,die verdwijnen weer als je gaat testen..
zijn er misschien andere test programma's voor videokaarten?
Ik test altijd in games atitool zegt niks, deze belsat niet je videokaart tot de max.Ati tool heeft een max gevonden ga je gamen blijkt het na 5 minuten al fout te gaan. Veredr weet ik geen programma die dat test, behalve 3dmarks en dan zelf naar artifacts zoeken.

Het lijkt erop dat je videolaart de boosdoener is(zoals je zelf al dacht), stuur deze maar rma als er geen winkel in de buurt is die je wilt helpen.(willen ze de kaart ook niet ff testen dus niet met je hele pc naar mycom gaan maar alleen met de videokaart)

Verwijderd

Topicstarter
probleem lijkt verholpen.
heb een nieuwe beta driver 6.5 gevonden en al blijft ie soms nog wel eens hangen,je kan wel weer in windows komen en heb net 30 minuten cs kunnen spelen zonder crash! :)
zal de kaart nog wel laten nakijken want echt goed is dit allemaal niet 8)7
bedankt voor jullie reacties :)

Verwijderd

Ik heb zelfde kaart (ook van Sapphire) en heb zelf geen problemen gehad. behalve dat hij een keer niet herkend werd. maar toendertijd heb ik mijn mobo vervangen en doet hij het gewoon.

Dat het aan je drivers ligt vind ik zelf niet zo'n verassing. er lijken namelijk helemaal geen optimized drivers te zijn voor de X1600 Serie. kijk bijvoorbeeld in de handleiding die je als het goed is op de Driver CD moet kunnen vinden. daar staan 2 links: X1300 en X1800. geen X1900 of x1600. X1900 wat afwezig kan ik nog begrijpen. maar niet dat er niks specifieks over de X1600 staat.

Misschien is dit compatibiliteits probleem met de 6.5 driver opgelost.

Meld dit probleem in ieder geval bij ATi. Misschien zul je denken dat jij niet zoveel verschil maakt. maar ik denk dat er echt wel meer mensen zullen zijn met zulk soort problemen. je ziet ze alleen niet op GoT omdat de X1600XT een zeldzame kaart is. en de gemiddelde tweaker heeft wel de degelijke kennis om te weten dat er betere alternatieven zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 19:46 ]

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
mijn sapphifre x1600xt laat mn pc ook vastlopen tijdens spellen. Soms doet ie het een half uur, dan weer 10 minuten dan weer 1.5 uur ... hij wordt zo'n 79 graden stressed .

Asus A8n-e
amd 64 3200+ venice
2x 512 3200 dane-elec

ik probeer ook oplossingen te vinden, maar tis niet zo'n goed besproken onderwerp :(

nu heb ik de stockkoeler eraf gehaald en de koelpasta vervangen. Er zat echt ongeloofelijk veel koelpasta rond de gpu, het was er ook helemaal naast gelopen. De temperaturen zijn nu een stukje lager, tot max. 69... en mijn pc heeft is nog niet vastgelopen.

: edit : toch weer wel

[ Voor 32% gewijzigd door Lightning502 op 31-08-2006 16:23 ]

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Pagina: 1