[VGA]

Pagina: 1
Acties:

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-02 21:12
Hallo iedereen
Ik heb juist ter vervanging van de lawaaierige stock koeler een (2e hands) Zalman VF700-Cu gemonteerd op mijn GeForce FX 5700 Ultra, maar na montage en aanbrengen van koelpasta kan ik de hele koeler nog +/- 1mm horizontaal bewegen. Het contact tussen de koeler en de vga core is wel goed (kan niet dichter) maar het is toch niet normaal dat ik alles kan opschuiven, kan toch niet goed zijn voor de koelpasta?
Heb al geprobeerd om de vijzen meer aan te spannen, maar ze zitten echt wel op het einde...

maleadt

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Je kunt dat ijzertje, waar de schroefjes doorheen gaan gerust wat buigen hoor, dat was bij mijn Zalman ook nodig nadat ik het ding op mijn nieuwe processor zette. De Zalman VF700-Cu gaat op ongeveer dezelfde manier vast.

[ Voor 16% gewijzigd door WillemJanJansen op 13-05-2006 23:49 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Vaak kun je zo'n blok wat heen en weer schuiven over het oppervlak, dit is idd geen probleem (dat hij los zit dan) maar is wel erg als hij eenmaal gemonteerd is, omdat de koelpasta-laag 'afbreekt'.

Ik raad aan hem opnieuw te monteren (nieuwe pasta) en eventueel erop te lijmen (thermal compound adhesive of anders koelpasta in het midden + secondelijm aan de hoeken) of er anders af te blijven.

Heb hier een mobo met actieve northbridgekoeling, de vervangende zalman zit ook los maar is geen probleem (zei pcwinkel) zolang je het niet beweegt.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad, zolang het contact tussen de koeler en de chip goed is dan is het geen enkel probleem. Heb meer dan genoeg CPU en GPU koelers gezien die je een beetje over de chip heen en weer kon schuiven.

Zeker als de koeler met een klem oid vast gezet wordt is het ook eigenlijk helemaal niet vreemd dat dit kan. Pas als je dingen in schroefgaten door je mobo/vga kaart vast gaat zetten mag je verwachten dat het ook echt niet meer kan schuiven.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-02 21:12
niet dat ik er om de 5 stappen eens aan trek hoor, maar heb toch liever dat het helemaal vast zit...
De koeler heeft ondertussen al te veel bewogen om gezond te zijn voor de koelpasta, dus ik zal het hele spel es hermonteren en zoals gezegd de klemmetjes een beetje buigen.

merci voor het advies :)
maleadt