Spelling checker voor meerder talen tegelijk in KDE

Pagina: 1
Acties:

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo allemaal,

Op het moment gebruik ik naar volle tevredenheid Kubuntu Dapper. Ik probeer al een tijdje te achterhalen of het mogelijk is om meerdere spelling checkers tegelijk te gebruiken. Zoals zovelen hier denk ik, gebruik ik zowel het Engels als Nederlands regelmatig. Dus het zou mooi zijn als er iets zou zijn waarmee je eenvoudig kunt switchen tussen talen. Of wat helemaal mooi zou zijn, een automatische detectie van de gebruikte taal, zoals in Microsoft's Office. Kan iemand mij verder helpen?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Uhm, in OpenOffice.org zit toch een spellingscontrole die zo'n beetje alle talen aankan?

Juist

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jeldert schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:30:
Uhm, in OpenOffice.org zit toch een spellingscontrole die zo'n beetje alle talen aankan?
Wat zo geweldig is in KDE, is dat de spelling checker wordt gebruikt door alle KDE programma's. Dus je kan 'm gebruiken in de browser(konqueror), de instant messenger(kopete) en bijvoorbeeld in Kwrite. Dus dat OpenOffice het kan is mooi, maar niet ideaal. :)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus het zou mooi zijn als er iets zou zijn waarmee je eenvoudig kunt switchen tussen talen.
Als je kiest voor spellingcheck dan kan je onderaan opgeven wat voor taal je wilt gebruiken. Als je een andere taal kiest moet wel het dialog-window wel opnieuw gestart worden (maw je moet nog een keer op spellingcheck klikken).
Of wat helemaal mooi zou zijn, een automatische detectie van de gebruikte taal, zoals in Microsoft's Office.
Voor zover ik weet zit dat er niet in. Je kan ook niet aangeven dat een bepaald gedeelte in taal x is geschreven en een ander gedeelte in taal y.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb de laatste tijd heel veel in zowel Engels als Nederlands geschreven, en heb daarvoor m'n OpenOffice een Nederlandse als Engelse spellchecker gegeven (openoffice gebruikt een eigen spell-check en niet die van KDE).
Ik moest extra aandacht geven aan m'n spelling, want beide talen werden naadloos door elkaar gebruikt.

Installeer in OpenOffice dus zowel de Nederlandse als Engelse spell-checker en ze worden beide door elkaar gebruikt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier