Beginner OC / Game-PC, +/- 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Beste bezoekers van GOT,

Ik ben bezig met het samenstellen van een PC waar ik goed op kan gamen, maar ik wil ook graag leren om te OC'en. Ik heb er al veel over gelezen en ik wil het graag leren (ervaring opdoen). Dus ik wil vooral dat de processor en het moederbord ten eerste goed kunnen OC'en en goed zijn in Gaming. Het budget ligt rond de 1100 euro (zonder monitor, muis en toetsenbord. Alleen een kast.). Nu had ik zelf dit in gedachte:

Mobo: DFI UT nF4 Ultra-D
Proc: AMD Opteron 144
Proc Cooling: Zalman CNPS-9500
RAM: 1gb OCZ Gold Dual Channel
Graka: Asus N7600GT
HDD: Western Digital SE16 250gb
PSU: Hiper Type-R 580w
Case: NZXT Nemesis
DVD-ROM: LG DVD-ROM

Ik zit nog steeds te twijfelen over het mobo en de Processor. Een AMD S939 verslaat Intel meestal qua prijs-prestatie in Games. Ik heb gekozen voor de Opteron omdat die beter zouden overclocken. DFI is het beste en imo het mooiste OC-mobo is voor S939. Ik ben aan het twijfelen omdat, ik pas ook nog heb gezien dat een Intel Pentium D 805 ook aardig ver kunnen gaan, en dan i.c.m. een Gigabyte G1975X mobo (schijnt redelijk goed te kunnen OC'en, kijk maar hier.).
Ik vind de Zalman erg mooi en hij kan ook tegen mijn geheugen aan blazen, erg handig als je er extra voltage op gaat zetten. De AC Freezer 64 Pro presteert ook erg goed, maar ik vind de Zalman mooier in mijn Case staan.
De OCZ geheugenreepjes heb ik gekozen omdat het mooie en erg OC-baar geheugen is. Het heeft namelijk de Brainpower PCB met Winbond UTT/BH-5 chips.
Op de videokaart wilde ik liever besparen omdat het budget mij niet toelaat om de videokaart te kopen die ik eigenlijk wou. Die ga ik later nog wel upgraden. Asus is een goed merk en heeft verder veel extra features. De 7600GT is goedkoop en presteert ongeveer gelijk aan zijn ATI-concurrent (de X1800GTO).
De HDD heb ik gekozen omdat hij SATA-II met 16mb cache heeft. Leek mij wel handig, al weet ik niet wat voor verschil het zal maken.
De Hiper Type-R is prachtig, IMO, en heeft Dual 12v rails. Handig... :*)
NZXT Nemesis, mooie kast met 2 120mm fans. Ik geloof dat je ook nog kan uitbreiden naar een 3e voorin :o .
En verder nog een goedkope LG-DVD-ROM. Ik brand niet (zo veel), DVD-RW is voor mij niet nodig.

Ik heb een paar vraagjes:

Heeft iemand ervaring met een paar van deze onderdelen?
Kan de 975x chipset (Chipset van Gigabyte G1975) van Intel de Intel Conroe draaien of niet?
Kan ik beter voor de Gigabyte 1975X en Pentium D 805 gaan of toch voor de DFI UT nF4 Ultra-D met Opteron 144 gaan?
(Heb je gekozen voor S775, ga dan verder met vraag 4 :P )
En welk DDR2 OC-geheugen moet ik dan nemen?

Opmerkingen zijn meer dan welkom. :)

Groetjes,

L1M1T

[ Voor 12% gewijzigd door Limit-NL op 13-05-2006 23:25 ]

Verwijderd

**Kuch Kuch* OCZ GameXStream.

Quad (dus 4 ipv. 2 bij je Hipertjuh) 12v rails, Hoger vermogen dan Hiper, betere stroomsterktes dan de Hiper.

Het enige minpunt is de modulairiteit, maar ik denk dat als 3 fans van allekanten blazen dat de airflow sowieso al groot genoeg is zodat de enige terugval daarvan van de PSU verwaarloosbaar is.

Het uiterlijk ervan is juist zeer chique (vooral in een mooie zwarte kast zoals jouw Nemesis). De kabels, die hadden wel iets beter gekunt (mooi UV gesleeved bijv.) maar ik vind dat doorzichtig geribbelde wel iets hebben.

OCZ ftw ^^

Groetjes,
Serge *teh OCZ & Gigabyte fanboyy*

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 23:58 ]

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 16:56
Ja de gygabite kan de intel conroe aan, dus zou ik ook meteen voor die combo gaan ;)

Geen flauwekulletjes

• Limit-NL
Bedankt voor die zinloze reply, broer van me. :/ . (OCZ-fanboy in the house...)

*zucht*.. no way! De Hiper is the way to go voor mij. O+

@ Yellow: Weet jij dan wat voor DDR2 geheugen ik het beste kan nemen als ik wil OC'en?

[ Voor 22% gewijzigd door Limit-NL op 13-05-2006 23:40 ]

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 07:49
Volgens mij zijn die Opterons voor s939 echt ''duur'' geworden en vaak niet meer zo goed te OC'en als de batche's van een aantal maanden geleden ;)

Als je wilt gaan gamen zou ik tog liever voor een AMD gaan, een geOC'de D805 doet het ook niet slecht hoor :) Maar wat als jou Pentium-D slecht OC'ed wat dan ? :P

[ Voor 70% gewijzigd door Dubbel Fristie op 13-05-2006 23:43 ]

• Limit-NL
TrIsTaN_tDb15 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:41:
Volgens mij zijn die Opterons voor s939 echt ''duur'' geworden en vaak niet meer zo goed te OC'en als de batche's van een aantal maanden geleden ;)

Als je wilt gaan gamen zou ik tog liever voor een AMD gaan, een geOC'de D805 doet het ook niet slecht hoor :) Maar wat als jou Pentium-D slecht OC'ed wat dan ? :P
Tsja.. ik vraag jullie juist om jullie mening. :9
Zelf heb ik al aangegeven liever voor de Opteron te gaan, als de nieuwste Opteron slecht OC'ed dan is dat vervelend. Want dan ben ik afhankelijk van mijn D805 OC (en ik ben een beginner |:( , dat is iedereen welleens geweest). Zou dat lukken...?

[ Voor 112% gewijzigd door Limit-NL op 13-05-2006 23:51 ]

• Y3LLoW
Kijk gast,

de conroe komt in julie uit, de gygabite is echt een superbord voor deze superprocc. Laat je niet verleiden om voor de nu nog betere s939 te gaan. Mijn tip is dan ook: Wacht tot julie. :Y)

Ik ga zelf ook dit bord + conroe kopen. Mijn amd gaat de deur uit

[ Voor 15% gewijzigd door Y3LLoW op 13-05-2006 23:59 ]

Geen flauwekulletjes

• Limit-NL
Twee problemen:

A. Ik ben ongeduldig.. is het het echt waard?

en

B. Hoe duur is die Conroe ongeveer?

[ Voor 79% gewijzigd door Limit-NL op 14-05-2006 00:03 ]

Verwijderd

Y3LLoW schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:56:
Kijk gast,

de conroe komt in julie uit, de gygabite is echt een superbord voor deze superprocc. Laat je niet verleiden om voor de nu nog betere s939 te gaan. Mijn tip is dan ook: Wacht tot julie. :Y)

Ik ga zelf ook dit bord + conroe kopen. Mijn amd gaat de deur uit
Euhh welke maand is jullie ????? Kweet ut nie meer :P [[[[[[[[[[[[[[[[[[[[ JULI ]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 00:01 ]

• Y3LLoW
Srry voor de typo's, ben lichtelijk aangeschoten 8)7 O-)

De conroe gaat rond de 300 euro's kosten volgens mij. Hij is echt veeeeel sneller :7

Geen flauwekulletjes

• Limit-NL
Tsja.. ik wil nog wel naar een LAN begin juli, dus zou ik dan de P-D 805 als tussenstap kunnen nemen (maar 120 euro) ?

En wat voor OC- DDR2 RAM heb ik dan nodig? Of kan ik ook met DDR2 ValueRAM goed OC'en?

• Y3LLoW
Valueram is echt goed genoeg om over te clocken. Koop bijvoorbeeld een setje van GeiL of ocz natuurlijk. :9~

Ja die tussenstap kan je nemen, en hem dan later verkopen 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Y3LLoW op 14-05-2006 00:09 ]

Geen flauwekulletjes

• Limit-NL
Y3LLoW schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:09:
Valueram is echt goed genoeg om over te clocken. Koop bijvoorbeeld een setje van GeiL of ocz natuurlijk. :9~

K.. heel erg bedankt voor je hulp, Yellow. :)

Verwijderd

Y3LLoW schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:09:

Kijk eens naar je mobo, welk DDR2 geheugen ondersteunt ie? Idd, 667mHz. Dus ik zou niet voor de eerste de beste ValueRAM gaan broertjuhh.

Mijn keuze : OCZ (what else ;) ) Gold 1024 mb 675mHz 4-4-4-12 . 112 euro

Dan kan je in de zomer een tweede reepje erbij zetten ;-). 1Gig is nu nog het gemiddelde nodig, 2 Gig is IMHO nog te veel, vooral met zo'n budget

Wat is beter aan die HyperX voor een OC dan mijn keuze?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 10:50 ]

• Y3LLoW
Kingston HyperX 1024 MB, PC5300, 667 MHz.

Bijvoorbeeld iets voor de TS? :) 136 euro

[ Voor 7% gewijzigd door Y3LLoW op 14-05-2006 00:15 ]

Geen flauwekulletjes

• Limit-NL
Hmm.. nu kies ik wel voor de OCZ.. :>

OCZ Memory EL Gold Dual Channel 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4

105 euro :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Limit-NL op 14-05-2006 00:21 ]

Verwijderd

Ik zou in ieder geval qua geheugen meer dan 1 gig nemen. Voor bepaalde spellen is 2 gig wel belangrijk (bijv BF 2)

De conroe schijnt een goede processor te gaan worden en als ie maar 300 euro gaat kosten is het een goede koop. Echter de prijs is nog niet definitief en de prestaties zijn ook nog niet definitief bekend.

Wil je gaan voor overklokken dan is een Intel 805D de processor die je zoekt, is een goede overklokker.
Voor goed overklokken moet je wel een goed moederbord hebben en goed geheugen, ik zou niet besparen op geheugen (nazoeken op overclockers.com etc)

Qua videokaart zou ik een 7900GT nemen en geen 7600 GT.

Wil je nu een systeem dan zou ik kiezen voor een moederbord dat de conroe aankan, een simpele processor (goedkoop, bijv de 805D) en goed geheugen een een 7900 GT. Dan ben je denk ik voor ongeveer, 700 euro klaar (200 euro voor geheugen 2 gig, 200 euro voor moederbord (kan volgens mij wel goedkoper maar goed) en 300 euro voor de videokaart.

Dan kun je in de zomer de conroe aanschaffen dan weet je ook meteen hoe de prestaties werkelijk zijn. En je moet een goede voeding kopen!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Neem ajb niet een tussenstap met een Intel 805 cpu. Ik heb het verschil gemerkt met alles. Ik heb zelf nog een oude X600 AIW en met games en werk ging het veeeeeel trager dan de andere cpu die ik heb gehad. Mijn GB 8I945P Pro moederbord wilde het geheugen niet op 667 draaien maar op 533. Toen ik mijn andere 920 proc erin deed toen werd het een ander verhaal in mijn mb. Deze proc kon luchtgekoeld met gemak van 2.8 naar 3.1 en het geheugen ging gewoon rustig op 700. Mijn oude 520, 530 en 805 wilde voor geen meter omhoog. Zelf mijn oude PIV 2 ghz waar ik nu even op werk draait zelf op 2.5 ghz met wat betere koeling. Koop liever een cpu die met 800 fsb werkt zoals de oude 520 op 2.8 ghz.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

De 805D was ook alleen bedoeld als overklokker, de TS wil graag overklokken dan is het een prima processor, standaard is ie inderdaad te traag, 133 Mhz FSB quadpumped tja dat zijn inderdaad Palomino tijden we leven nu toch wel in het 200 Mhz FSB tijdperk (minstens). Dan is een 800 Mhz intel wel oke.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:47:
Ik zou in ieder geval qua geheugen meer dan 1 gig nemen. Voor bepaalde spellen is 2 gig wel belangrijk (bijv BF 2)

De conroe schijnt een goede processor te gaan worden en als ie maar 300 euro gaat kosten is het een goede koop. Echter de prijs is nog niet definitief en de prestaties zijn ook nog niet definitief bekend.

Wil je gaan voor overklokken dan is een Intel 805D de processor die je zoekt, is een goede overklokker.
Voor goed overklokken moet je wel een goed moederbord hebben en goed geheugen, ik zou niet besparen op geheugen (nazoeken op overclockers.com etc)

Qua videokaart zou ik een 7900GT nemen en geen 7600 GT.

Wil je nu een systeem dan zou ik kiezen voor een moederbord dat de conroe aankan, een simpele processor (goedkoop, bijv de 805D) en goed geheugen een een 7900 GT. Dan ben je denk ik voor ongeveer, 700 euro klaar (200 euro voor geheugen 2 gig, 200 euro voor moederbord (kan volgens mij wel goedkoper maar goed) en 300 euro voor de videokaart.

Dan kun je in de zomer de conroe aanschaffen dan weet je ook meteen hoe de prestaties werkelijk zijn. En je moet een goede voeding kopen!
Hmmm..er komt binnenkort Vista en dus DX10 (Videokaarten) . Waarom zouden we niet daarop w8en en dus nu een midrange kaart nemen (zoals de 7600GT)? Dan kan die gelijk Vista erbij kopen :Y)
2 Gig vindt de TS iets te veel van het goede; Hij neemt nu een single channel OCZ Gold DDR2 667mHz 1024mb voor een upgrade. Maar beinvloedt Single Channel een OC ernstig?? Ik dacht het niet, maar ik heb ook iets gelezen over betere lastdistributie over 2 reepjes
Met de Hiper 580W zit je zowel prestaties gezien als met zijn uiterlijk helemaal toppie (goed vermogen, dual 12V rails, 1x80mm & 1x120mm Blue LED fan, honingraadstructuur voor koeling)

@ itsalex de D805 is voor OC'en kort geleden via GoT uitgegroeid tot een waar Intel OC wondertje. Voor een tussenstap zal dit cker geen slechte keus zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 12:04 ]

• Limit-NL
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:47:
[...]

Hmmm..er komt binnenkort Vista en dus DX10 (Videokaarten) . Waarom zouden we niet daarop w8en en dus nu een midrange kaart nemen (zoals de 7600GT)?
2 Gig vindt de TS iets te veel van het goede; Hij neemt nu een single channel OCZ Gold DDR2 667mHz 1024mb voor een upgrade. Maar beinvloedt Single Channel een OC ernstig?? Ik dacht het niet, maar ik heb ook iets gelezen over betere lastdistributie over 2 reepjes
Even op een rijtje zetten:

Mijn systeem, upgrades met pijltjes aangegeven:

Mobo: Gigabyte G1975X
Proc: Intel Pentium 4 D-805 -> Intel Conroe
Proc Cooler: Zalman CNPS9500
RAM: Single 1gb OCZ EL Gold -> 2gb Dual Channel OCZ EL Gold
Graka: Asus N7600GT -> DX10 videokaart
HDD: Western Digital SE16 250gb -> Misschien in RAID 0
PSU: Hiper Type-R 580W
Case: NZXT Nemesis -> Extra Casefan(s)
DVD-ROM: LG DVD-ROM -> Misschien nog aanvullen met DVD-RW/Blu-Ray-RW/HD-DVD-RW?

Hoe ziet dit eruit jongens...?

[ Voor 54% gewijzigd door Limit-NL op 14-05-2006 12:45 ]

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Nou die conroe gaat niet op dat moederbord passen..
en de D805 processor is echt niet goed. imo. Pas op 4,5 gig haalt hij redelijke resultaten. Misschien moet je eens rondkijken naar wat tests. Want het blijft een budget processor die wel wat kan overklokken. Maar de overklok die jij zult halen zal echt niet geweldig zijn ten opzichte van een ge'oc'de amd.

En zoals al werd vermeld de conroe die in juli komt. Erg goede proc.Maarja of je wilt wachten is dus de vraag ;)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik zou een X2 3800+ er in doen + een Artic Freezer 64 pro. Die is hier beter dan de zalman ( 1c cooler ) De helft van de prijs en de helft van de herrie. Echt een topper.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Maar hij heeft het hier vooral over een game pc.
Dus waarom een dualcore? Zijn eigenlijk geen games die er atm voordeeel van ondervinden. En de dualcore zijn echt duurder dan bijv een 3700+.. die overigens goed te overklokken is.

Verwijderd

l1m1t schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:04:
[...]

Even op een rijtje zetten:

Mijn systeem, upgrades met pijltjes aangegeven:

Mobo: Gigabyte G1975X
Proc: Intel Pentium 4 D-805 -> Intel Conroe
Proc Cooler: Zalman CNPS9500
RAM: Single 1gb OCZ EL Gold -> 2gb Dual Channel OCZ EL Gold
Graka: Asus N7600GT -> DX10 videokaart
HDD: Western Digital SE16 250gb -> Misschien in RAID 0
Case: NZXT Nemesis -> Extra Casefan(s)
DVD-ROM: LG DVD-ROM -> Misschien nog aanvullen met DVD-RW/Blu-Ray-RW/HD-DVD-RW?

Hoe ziet dit eruit jongens...?
Is dat moederbord Conroe ready?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:52
ziet er goed uit :)

alleen als je alle spullen meteen vanplan bent te kopen [dus niks daarvoor] kun je nog wel even w88

windows vista => febr./maart
dx10 => geen idee kan nog wel even duren door uitstel windows vista
keanu_ schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:23:
Maar hij heeft het hier vooral over een game pc.
Dus waarom een dualcore? Zijn eigenlijk geen games die er atm voordeeel van ondervinden. En de dualcore zijn echt duurder dan bijv een 3700+.. die overigens goed te overklokken is.
Single cores zijn NU nog beter ja ;)

maar kijk dalijk is naar unreal engine 3 / cry engine 2 enz enz enz daar is de dual core veeel beter dan de single core ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Nano2009 op 14-05-2006 15:22 ]

Verwijderd

Nano2009 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:20:

Single cores zijn NU nog beter ja ;)

maar kijk dalijk is naar unreal engine 3 / cry engine 2 enz enz enz daar is de dual core veeel beter dan de single core ;)
Zou je hier bewijs van hebben?, dat ze het gaan ondersteunen ok, maar of het veel uitmaakt weten we nog niet.
Ook dat Conroe gezeur, jongens dat is een CPU die nog niet eens uit is, dus zo kan ik ook wel gaan praten: Neem de 8800GTX die is heel goed!, of neem dat DDR3 Geheugen dan! Je weet toch?.

En voor degene die zeggen dat Single Core beter is? Dat staat in die benchmark maar weet je het ook? Ik kan je zeggen dat mijn oude 3500+@Fx57 veel minder fijn speelt dan mijn X24400+@FX60
en daar kan geen benchmark tegen op.
Want alle andere dingen die normaal ruimte in namen op je game core gaan nu lekker op die andere, dus in de praktijk is dual core al snel sneller in game's

• Y3LLoW
Jongens even vor de duidelijkheid:

De conroe gaat wel op dit mobo passen. Ben slim en koop gewoon eens de hardware.info. Ik vind dat de TS een supersysteem heeft samengesteld, die procc. die hij nu heeft uitgekozen is maar tijdelijk. De conroe word gewoon de bom. >:)

Geen flauwekulletjes

Verwijderd

Yellow, hoe weet jij nou zo zeker dat Conroe op dat mobo gaat passen?

Heb je misschien een link?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Y3LLoW schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:24:
Ben slim en koop gewoon eens de hardware.info.
daar staat je link ;)

Voor de mensen die twijfelen over de D805 en beweren tests gelezen te hebben dat deze pas op 4,5GHz REDELIJK draait....... :O

op 4.1GHz moet hij alleen de FX60 voorbijlaten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:21:
Yellow, hoe weet jij nou zo zeker dat Conroe op dat mobo gaat passen?

Heb je misschien een link?
het gaat niet passen volgens deze link http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=96989

"Boards based on the 975X chipset, available for sale right now, are NOT Conroe compatable, nor will they be with just a BIOS update"

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:11:
[...]

het gaat niet passen volgens deze link http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=96989

"Boards based on the 975X chipset, available for sale right now, are NOT Conroe compatable, nor will they be with just a BIOS update"
Lees iets beter en je kan lezen bij reply #12 dat vanaf revision304 WEL compatible is met Conroe:

''it should, intel docs say that the rev304 makes the changes to support conroe.''

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
waarom vraag je nu nog tips over een pc die je pas in JULI gaat kopen?
Dan zijn er nieuwe moederborden wellicht sneller geheugen meer details over welke voeding je nodig hebt etc.
Kortom volgens mij is dit pure speculatieve onzin aan het worden. een topic starten als je van planb bent iets te gaan (dus in juli) lijkt me verstandiger.
Het is gewoon makkelijker antwoord te geven op vragen als de release ten minste een beetje in de buurt is, dit wordt gokken en koffiedikkijken en eerlijk gezegd zijn de glazen bollen nogal schaars.
maar dit is mijn mening natuurlijk.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

hoeretoeter schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:56:
waarom vraag je nu nog tips over een pc die je pas in JULI gaat kopen?
Dan zijn er nieuwe moederborden wellicht sneller geheugen meer details over welke voeding je nodig hebt etc.
Kortom volgens mij is dit pure speculatieve onzin aan het worden. een topic starten als je van planb bent iets te gaan (dus in juli) lijkt me verstandiger.
Het is gewoon makkelijker antwoord te geven op vragen als de release ten minste een beetje in de buurt is, dit wordt gokken en koffiedikkijken en eerlijk gezegd zijn de glazen bollen nogal schaars.
maar dit is mijn mening natuurlijk.
Voor Juli moet de comp hier thuis staan omdat ik naar Drome13 ga en ik het ding ook nog in elkaar moet zetten. Nu is (volgens mij) een goed seizoen om een comp te komen indien de Giga-Byte G1975X Conroe zal ondersteunen. De videokaarten range heeft nu ook nog zijn budget-pareltjes en de geheugenmarkt blijft groeien dus dat is sowieso niet bij te houden.
In ieder geval fijn dat je de aanmerking maakt Hoeretoeter.

Serge

Verwijderd

''it should, intel docs say that the rev304 makes the changes to support conroe.''
ok my fault, je hebt gelijk. Ik heb je iig van de link voorzien ;)

maar persoonlijk zou ik zeggen, als je conroe wilt, wacht dan tot ie uit is.

Aangezien je aangeeft dat dat niet kan, en deze gigabyte conroe klaarblijkelijk ondersteunt, zou ik zeggen als je het geld hebt, neem dat moederbord dan, tis een erg goed ding.

achteraf gezien goed researchwerk van je mbt tot het moederbord :o

• Y3LLoW
Zo Erik eindelijk geloof je me gewoon, ik zei het al in de eerste post :P De TS kan gewoon dit lijstje kopen, en dan upgrade hij later wel naar een conroe. _/-\o_

Geen flauwekulletjes

Verwijderd

Het enige punt waar ikzekerheid over wil hebben is hetRAM; Ik heb nu gekozen voor een Single 1024 DDR2 van OCZ (Gold EL).

1. Is Single Channel goed voor OC'en?? Of zou een goedkoper DC slimmer zijn? (Ik moet me aan een budget houden mensen)

2. Is het slim om nu Single te nemen als dit Gold reepje wellicht in juli (Conroe introductie) verouderd zal zijn en dus een tweede moeilijk te krijgen zal zijn ??

3. Is deze OCZ wel goed genoeg hiervoor ??? (Guru3d zegt van wel :P)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:08
maar als je die conroe zo belangrijk voor je is... waarom dan niet die 2 maandjes wachten voor wat extra zekerheid?

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Je kan nog lang wachten op Vista ze moesten laatst 60% herprogrammeren! Het zal ook wel wat fouten bevatten ;) XP is nog wel goed

Keep it simple stupid

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05
savale schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:28:
maar als je die conroe zo belangrijk voor je is... waarom dan niet die 2 maandjes wachten voor wat extra zekerheid?
Omdat die al een paar keer gezegd heeft dat die in juli naar een lan party gaat en daarvoor een nieuwe pc nodig heeft

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:13:
Het enige punt waar ikzekerheid over wil hebben is hetRAM; Ik heb nu gekozen voor een Single 1024 DDR2 van OCZ (Gold EL).

1. Is Single Channel goed voor OC'en?? Of zou een goedkoper DC slimmer zijn? (Ik moet me aan een budget houden mensen)

2. Is het slim om nu Single te nemen als dit Gold reepje wellicht in juli (Conroe introductie) verouderd zal zijn en dus een tweede moeilijk te krijgen zal zijn ??

3. Is deze OCZ wel goed genoeg hiervoor ??? (Guru3d zegt van wel :P)
heeft iemand hier nog iets over te vertellen?

• dennis112
1: ja
2: ja
3: ja

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
euh, ik wil geen spelbreker zijn maar die revisie 304 gaat over de revisie van het bord (Intel Bad Axe) en niet de chipset. De chipset is het probleem niet namelijk. De stroomvoorziening was het probleem en bij de 304 versie van Intels eigen 975 mobo was dat aangepast voor de kleinere voltage stappen die de Conroe nodig heeft.

De huidige borden werken dus niet samen met de Conroe naar mijn weten. En dat is zoals op extreme systems staat niet op te lossen met een bios flash. Ik heb zelf ook gekeken naar de "MB met Conroe support + 805" optie, maar omdat er nog geen goede bords voor waren ben ik nu toch maar voor een x2 3800+ gegaan voorlopig.

• Y3LLoW
Jongens voor iedereen die het niet geloofd dat de Gygabite geen conroe ondersteund, KOOP DE HARDWARE.INFO en lees het zelf... :*)

Geen flauwekulletjes

• dennis112
The_nv40_man schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:16:
euh, ik wil geen spelbreker zijn maar die revisie 304 gaat over de revisie van het bord (Intel Bad Axe) en niet de chipset. De chipset is het probleem niet namelijk. De stroomvoorziening was het probleem en bij de 304 versie van Intels eigen 975 mobo was dat aangepast voor de kleinere voltage stappen die de Conroe nodig heeft.

De huidige borden werken dus niet samen met de Conroe naar mijn weten. En dat is zoals op extreme systems staat niet op te lossen met een bios flash. Ik heb zelf ook gekeken naar de "MB met Conroe support + 805" optie, maar omdat er nog geen goede bords voor waren ben ik nu toch maar voor een x2 3800+ gegaan voorlopig.
Ja en? Dan koop je toch gewoon een revisie 304 van dat bord, is dat nou zo moeilijk.

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
ik zou toch in plaats van de dvd speler een brander nemen. Misschien brandt je niet veel, maar het is altijd handig. En bijvoorbeeld de NEC ND3550 is niet veel duurder (iets van 30euro volgens mij) dan de dvd die je nu hebt en dan heb je ook brand functionaliteit.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• Limit-NL
Inmiddels heb ik de mensen van Gigabyte even een mailtje gestuurd met de vraag of de G1975X Conroe ondersteund en ze hebben me dit terug gestuurd:

Geachte Heer,

Zover het er nu naar uitziet gaat het model G1975X over naar een model gebasseerd op de intel 965 chipset.
In iedergeval de G1975X die u nu kunt kopen heeft (nog) geen ondersteuning voor de Conroe CPU's.

Met Vriendelijke Groet,
Gigabyte

Dus laat het eens en voor altijd duidelijk zijn: Het ENIGE moederbord dat Conroe nu al ondersteunt is de Intel Bad Axe met een Revisie van 304 of hoger, omdat die is aangepast voor de kleinere voltage stappen die de Conroe nodig heeft (thnx nv40).
Hardware.info zit dus flink fout. (srry Y3LLoW)

Edit:

Gigabyte heeft mij net gemaild dat het 965-mobo van hun geplant is voor Q3 2006. Een zware teleurstelling voor mij. :'(
Nu zit ik te denken: Zou ik nu een AM2-bord met een 3500+ nemen of een Intel Bad Axe Rev.304+ met een Intel Pentium D 805? AM2 heeft als voordeel dat de procs het sowieso beter doen in gaming, terwijl het Intel moederbord de Conroe ondersteunt. Bij de review van Anandtech zeggen ze dat de Bad Axe wel redelijk kan OC'en. Ik heb ook van S939 afgezien, omdat ik dan met DDR-geheugen zit dat ik dan moet weg gooien (<- bij wijze van spreken) als ik dan wil upgraden.

In een lijstje:

Mobo: MSI K9N Neo-F / Intel Bad Axe Rev. 304+ -> 965 mobo
Processor: AMD AM2 A64 3500+ / Intel Pentium 4 D 805 -> Intel Conroe
ProcCooler: Stock / (alleen geschikt voor D 805?) Zalman CNPS-9500 -> ?
RAM: OCZ EL Gold 1gb DDR2 Single -> In Dual Channel 2gb
Graka: Asus N7600GT -> DX10 Graka
HDD: WD SE16 250GB -> Raid 0?
Case: NZXT Nemesis -> Extra Fans
DVD: LG DVD-ROM / BenQ DW-1655 -> HD-DVD / Blu-Ray

Nogmaals: Opmerking zijn meer dan welkom!

[ Voor 44% gewijzigd door Limit-NL op 17-05-2006 20:21 ]

Verwijderd

l1m1t schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:02:
Inmiddels heb ik de mensen van Gigabyte even een mailtje gestuurd met de vraag of de G1975X Conroe ondersteund en ze hebben me dit terug gestuurd:

Geachte Heer,

Zover het er nu naar uitziet gaat het model G1975X over naar een model gebasseerd op de intel 965 chipset.
In iedergeval de G1975X die u nu kunt kopen heeft (nog) geen ondersteuning voor de Conroe CPU's.

Met Vriendelijke Groet,
Gigabyte

Dus laat het eens en voor altijd duidelijk zijn: Het ENIGE moederbord dat Conroe nu al ondersteunt is de Intel Bad Axe met een Revisie van 304 of hoger, omdat die is aangepast voor de kleinere voltage stappen die de Conroe nodig heeft (thnx nv40).
Hardware.info zit dus flink fout. (srry Y3LLoW)

Edit:

Gigabyte heeft mij net gemaild dat het 965-mobo van hun geplant is voor Q3 2006. Een zware teleurstelling voor mij. :'(
Nu zit ik te denken: Zou ik nu een AM2-bord met een 3500+ nemen of een Intel Bad Axe Rev.304+ met een Intel Pentium D 805? AM2 heeft als voordeel dat de procs het sowieso beter doen in gaming, terwijl het Intel moederbord de Conroe ondersteunt. Bij de review van Anandtech zeggen ze dat de Bad Axe wel redelijk kan OC'en. Ik heb ook van S939 afgezien, omdat ik dan met DDR-geheugen zit dat ik dan moet weg gooien (<- bij wijze van spreken) als ik dan wil upgraden.

In een lijstje:

Mobo: MSI K9N Neo-F / Intel Bad Axe Rev. 304+ -> 965 mobo
Processor: AMD AM2 A64 3500+ / Intel Pentium 4 D 805 -> Intel Conroe
ProcCooler: Stock / (alleen geschikt voor D 805?) Zalman CNPS-9500 -> ?
RAM: OCZ EL Gold 1gb DDR2 Single -> In Dual Channel
Graka: Asus N7600GT -> DX10 Graka
HDD: WD SE16 250GB -> Raid 0?
Case: NZXT Nemesis -> Extra Fans
DVD: LG DVD-ROM / BenQ DW-1655

Nogmaals: Opmerking zijn meer dan welkom!
Shiittt wat een teleurstelling idd..!!! Die Gigabyte zou echt heel mooi zijn geweest als ie nou wel zou ondersteuen :( . De AM2 is toch weer een non-Conroe mobo (duh ;)) Ik zou toch voor de Intel Bad Axe gaan; Je kan dan zelfs nog kiezen om niet te changen met de Gigabyte G1965X versie, maar je hebt iig die Conroe-support al, DDR2 geheugen en je kan echt nog wel wat uit die D805 halen. OK je zult niet echt een overclock droompje hebben, maar de mobo's van AM2 die NU verkrijgbaar zijn zijn nog niets van wat komen gaat denk ik. DFI, Asus en Gigabyte O-) hebben nog niet teruggeslagen contra de wel erg vroege K9N Neo-F.

• Limit-NL
Ja, MAAR als ik nu AM2 zou nemen dan:

-Draait hij standaard beter in Games
-Ben ik niet afhankelijk van mijn OC-skills (in de maak)
-Kan ik later een goed Conroe-mobo kopen die vele malen beter OC't dan de Bad Axe Rev. 304+
-Heb ik beide uitgeprobeerd :P

[ Voor 10% gewijzigd door Limit-NL op 17-05-2006 20:33 ]

• Y3LLoW
Ey l1m1t,

sorry dat ik zo zeker van me zaken was :/ Dit is een zware tegenvaller voor mij, en heel wat andere mensen denk ik zo. Oei hardware.info zat dan wel zwaar fout :9 Nu weet ik zelf ook niet meer wat ik moet doen...

Geen flauwekulletjes

Verwijderd

Mmm... wachten op die 965 bordjes.. ondertussen zou jij nog wel even doorkunnen met je huidige setup.
Hij zit er nu aan te denken om NU AM2 te kopen, en dan wat later een mooi 965-mobo te nemen met alle OC mogelijkheden die hij wil hebben (bijvoorbeeld een Gigabyte G1965X, of hoe hij ook gaat heten).
Wie heeft er een flauw benul wanneer er meer bordjes komen voor AM2? (DFI, Asus, Gigabyte... etc.)

Bij Azerty hebben ze deze al:

MSI K9N Neo-F , Platinum en Platinum SLI

en

Asus M2N32-SLI Deluxe en M2NPV-VM (eerste MATX mobo AM2) (Deze Asus bordjes staan nog niet in de PW)

Edit:

Inmiddels heb ik de DFI 2006 roadmap en het ziet er goed uit. Bekijk dit maar (klik op het logo):

Afbeeldingslocatie: http://antwerpen.lantacy.be/images/site/DFI%20logo%20-468%20pixels.jpg

Gotta get that DFI LP UT RD600 Conroe Mobo with Crossfire... _/-\o_
Ik zou dan eerst een MSI K9N Neo-F nemen met een redelijk goedkope AM2 proc en dannnn in augustus....DFI Lanparty UT Conroe Crossfire (of SLi wat je wilt) :Y). pwneD die zal die Conroe nog verder kunnen opschroeven

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 15:59 ]

• Limit-NL
Woow.. NICE! De Roadmap van DFI voor 2006! :o
Er staan er cker een paar mooie tussen! DFI Lanparty UT mobo's met Crossfire of SLI en Conroe of AM2! :9~

Edit:
Ja... goed idee! ;)

Ik ben eruit. Ik koop nu een AM2 systeem en ik doe de overgebleven onderdelen in een andere case en die verkoop ik later aan een vriend ofzo. Of op tweakers.net O-) . En dan koop ik een mooie DFI-Conroe combinatie :*) . Dit wordt mijn setup (met upgrades):

Case: NZXT Nemesis
Mobo: MSI K9N Neo-F -> DFI Conroe mobo
Proc: AMD AM2 A64 3500+ -> Intel Conroe
Proc Cooler: Stock -> Zalman CNPS-9500?
RAM: OCZ DDR2 EL Gold 1gb Single -> Dual Channel
Graka: Asus 7900GT -> DX10 Graka
HDD: WD SE16 250GB
DVD-RW: BenQ DW-1655

[ Voor 107% gewijzigd door Limit-NL op 18-05-2006 17:08 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Tegen de tijd dat er een DX10 graka uit komt ben je volgens mij nog wel ff verder dan Q3 2006.

Ati en Nvidia hebben aangegeven geen dx10 kaart uit te bringen binnen afzienbare tijd.

Wat mij betreft kan je dan het beste opteren voor een 7900GT ;)

specs

• Limit-NL
Misschien is dat inderdaad beter ja...

*Ge-edit in vorige post

Wat is de beste voor OC'en... want ik weet dat er bepaalde merken zijn die beter te OC'en dan anderen (ik geloof dat Pre-OC'd kaarten minder goed konden clocken).

[ Voor 155% gewijzigd door Limit-NL op 18-05-2006 16:30 ]

• J0J0
Van wat ik uit die roadmap op kan maken is dat die RD600 crossfire ready maar dan zit je met een SLI kaart. SLI draaien zal dan niet lukken.

Dan moet je of een conroe sli mobo nemen of die 7900GT dan wegdoen en een crossfire kaartopstelling kopen... Of was dat in de eerste plaats al de bedoeling?

As far as i know maakt het niet zozeer uit welke kaart je koopt (asus, msi, xfx, sparkle ed A merken) of je kaart hard wil lopen is altijd de vraag. Een goede koeler helpt vrijwel altijd :P
De 7 serie van nvidia klokt sowieso wel leuk over.

[ Voor 40% gewijzigd door J0J0 op 18-05-2006 16:37 ]

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:32:
Van wat ik uit die roadmap op kan maken is dat die RD600 crossfire ready maar dan zit je met een SLI kaart. SLI draaien zal dan niet lukken.

Dan moet je of een conroe sli mobo nemen of die 7900GT dan wegdoen en een crossfire kaartopstelling kopen... Of was dat in de eerste plaats al de bedoeling?

As far as i know maakt het niet zozeer uit welke kaart je koopt (asus, msi, xfx, sparkle ed A merken) of je kaart hard wil lopen is altijd de vraag. Een goede koeler helpt vrijwel altijd :P
De 7 serie van nvidia klokt sowieso wel leuk over.
Haha lees de post iets beter en je had kunnen lezen dat hij de onderdelen die hij gaat upgradne in een aparte kast gaat doen en dan gaat verkopen... Daarin komt die graka ook. Dan kunnen we op dat moment beslissen welke mobo enwelke graka we gaan kiezen. Voor mij lijkt de 7900GT ook beter alleen moeten we kijken voor welke prijs dat zal worden, veel over het budget willen wij liever niet gaan (1100 euro).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 16:51 ]

• Limit-NL
MIJN(! :9 ) Post Ge-edit voor J0J0. (kijk naar mijn lijstje.. daar staat nu een Asus 7900GT) ;)

Mmm.. de keuze wat videokaart betreft is lastig. De 7900GT is redelijk goedkoop en OC't goed. De X1800xt is voor mij eigenlijk ook een kandidaat. Die is standaard iets sneller en heeft HDR+AA en HQR en nog wat ondersteuning. Maar voor mij maken die beeldverbeteringen niet echt uit, ik speel eigenlijk altijd op 1024x768 zonder iets aan om een zo hoog mogelijke FPS te halen. Ik heb het hele topic van X1800XT vs. 7900GT doorgelezen, maar ik zie eigenlijk geen echte uitkomst.
Asus is voor mij het merk om te nemen omdat die leuke software erbij leveren zoals GameLive Show en OnScreen Display. Of is er een andere manier om aan zulke features te komen (ja, Fraps ken ik wel!)?

[ Voor 105% gewijzigd door Limit-NL op 18-05-2006 17:46 ]

• J0J0
Ik kom met bovenstaande setup op nog geen 1000 euro uit (961 om precies te zijn). Dit is via de pricewatch

NZXT Nemesis kon ik niet vinden maar wel een andere NZXT.

Is het soms zo dat die conroe upgrade ed meegerekent zit in het budget?

offtopic:
wat doe je met mijn post? MIJN POST?! :p haha

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 18-05-2006 17:24 ]

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:20:
Ik kom met bovenstaande setup op nog geen 1000 euro uit (961 om precies te zijn). Dit is via de pricewatch

NZXT Nemesis kon ik niet vinden maar wel een andere NZXT.

Is het soms zo dat die conroe upgrade ed meegerekent zit in het budget?

offtopic:
wat doe je met mijn post? MIJN POST?! :p haha
Ok dat is wel netjes. Ikzelf (broer van TS) speel veel CoD2 en ik weet dat ATi daar de nVidia's helemaal afslacht (OpenGL vs. D3D) Wat dacht men van een 256mb X1800XT ?(2 merken te koop bij Azerty: Connect3d & Club3d) sinds de TS ook welleens CoD2 wil spelen en het even duur is dan de 7900GT?? Is dit meer future proof i.v.m. de DFI Conroe RD600 Crossfire upgrade, of kan hij dan beter in augustus een beter Crossfire kaartje kopen ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:46:
[...]

Ok dat is wel netjes. Ikzelf (broer van TS) speel veel CoD2 en ik weet dat ATi daar de nVidia's helemaal afslacht (OpenGL vs. D3D) Wat dacht men van een 256mb X1800XT ?(2 merken te koop bij Azerty: Connect3d & Club3d) sinds de TS ook welleens CoD2 wil spelen en het even duur is dan de 7900GT?? Is dit meer future proof i.v.m. de DFI Conroe RD600 Crossfire upgrade, of kan hij dan beter in augustus een beter Crossfire kaartje kopen ???
Ik denk zelf dat zodra de videokaart het niet meer trekt, dat je automatisch voor deze prijs tegen die tijd een andere kaart hebt, met dx10 en meer futureproof. Ik zou zeggen van, kies degeen die beter presteerd, maar ga niet uit van een crossfire opstelling.

• J0J0
Crossfire vreet tov SLI wel een stuk meer stroom.

Een ATi X1800 XT of iets dergelijks heeft idd HDR+AA en HQR en nog wat ondersteuning wat mogelijk de voorkeur kan hebben. Maar of je tegen die tijd nog makkelijk aan een x1800 xt (evt master kaart) komt weet ik niet.

Zoals masc hierboven dan ook stelt: Het is net zo goed nu een mid-high end kaart te kopen en dat over een jaar of meer weer te doen. Als je in augustus een tweede kaart erbij koopt heb je kans dat er een single kaart op de markt is die sneller is dan die crossfire opstelling.
Crossfire/SLI is vooral voor mensen die geld teveel hebben / fps freaks zijn.

Als je op een resolutie van 1024x768 speelt kan je net zo goed een 7900GT nemen. Op lagere tot redelijk hoge resoluties zonder al te veel AA en AF zal die GT het beter doen dan die ati 1800 (7900 GT is op gelijk niveau 7800 GTX).

specs

• Limit-NL
Ik ben absoluut niet van plan om dubbele videokaarten te laten draaien. Omdat het niet dubbele performance is maar wel de dubbele prijs. Dan kan je inderdaad beter een betere kaart kopen van dat geld.

Maar ik vraag me af, het volgende is het geval. Ik denk nu aan 2 kaarten (let erop dat die kaart ook nog weg gaan ivm snelle DFI-Conroe upgrade die ik geplant heb). De Asus N7900GT en de Connect3d X1800XT 256. Ze zijn even duur bij mijn shop (Azerty.nl).
Nu zou je zeggen: Neem de X1800XT, maar ik vind de software features van Asus heel mooi. De Asus X1800XT is er niet meer en de Asus X1800XT Top is mij veel te duur! De X1900XT ook.
(Ik weet dat er een heel topic over is, maar daar zie ik geen conclusie) Welke zal ik nemen, de Asus N7900GT met z'n features en zijn overclock-ability of de Connect3d X1800XT die in CoD2 (spel dat ik wil gaan spelen) op mijn resolutie beter presteert dan de 7900GT XxX (van XFX ) :o en al die nieuwe beeldverbeteringen heeft?

Wel moet erbij worden gezegd dat de X1800XT die bij die bench is gebruikteen ATI X1800XT 512mb is, maar dat zou geen grote invloed moeten hebben op deze resolutie.

@ J0J0

Nee.. Je hebt gelijk.. die prijs klopt niet helemaal meer in de topictitel.

[ Voor 85% gewijzigd door Limit-NL op 18-05-2006 19:10 ]

Verwijderd

Waarom heeft Asus nou weer geen 1800XT meer :'(

Naja...
mijn vraag is dan Connect3d of Club3d 1800Xt 256mb????

Of heeft IEMAND nog een goede rede om voor de nVidia tegenpool te gaan (btw Mister TS <3's Asus software @ Asus GFX kaartjes)???

• J0J0
Ben je een OCZ, ati fan ofzo?! :D

En l1m1t het lijkt erop alsof je al een keuze gemaakt hebt --> 7900GT

Overigens slaat die test echt nergens op, heb je die al eens goed bekeken? Een x1800xt is sneller bij die test dan een 1900XTX....

En als je hem toch overklokt maakt 58 tov 72 frames ook niet echt uit...

[ Voor 4% gewijzigd door J0J0 op 18-05-2006 19:59 ]

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:58:
Ben je een OCZ, ati fan ofzo?! :D

En l1m1t het lijkt erop alsof je al een keuze gemaakt hebt --> 7900GT

Overigens slaat die test echt nergens op, heb je die al eens goed bekeken. Een x1800xt is sneller dan een 1900XTX....

En als je hem toch overklokt maakt 58 tov 72 frames ook niet echt uit...
X1800XT > X1900XTX ?! Is er wat gebeurt? 8)

• J0J0
Ja lijkt erop dat cod2 nogal op de cpu leunt als ik die test moet geloven en dan nog geloof ik niet dat de x1800xt sneller uit de bus komt...

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:01:
Ja lijkt erop dat cod2 nogal op de cpu leunt als ik die test moet geloven en dan nog geloof ik niet dat de x1800xt sneller uit de bus komt...
offtopic: de x1800XT kan nooit beter presteren als een x1900xtx zonder de stock settings te verbreken (overclock dus)

• J0J0
Dat zeg ik toch, en kijk dan ook aub naar dat picje :/

http://common.ziffdavisin...1425,sz=1&i=123506,00.gif

Het is overigens niet offtopic ;)

De TS kwam met die test omdat hij niet zeker weet of hij een 7900GT of een X1800XT moet kopen.
Hij neigt aan de ene kan naar de 7900GT vanwege de features en de overclockbaarheid en de andere kant naar de x1800xt vanwege de performance in cod. Wat ik dus maar wil zeggen is dat die test gewoon niet deugt.

[ Voor 48% gewijzigd door J0J0 op 18-05-2006 20:07 ]

specs

• Limit-NL
Hoe zou het er dan uit moeten zien?
Hoe zou de X1800XT het dan doen in CoD2, beter of slechte of even goed als de 7900GT?
Persoonlijk denk ik dat de X1800XT wel iets beter is in CoD2 omdat Ati sowieso altijd net iets beter is in DirectX, lees ook het stukje op Hardware.info. Maar ik ben het wel met jullie eens dat er iets niet klopt.

[ Voor 181% gewijzigd door Limit-NL op 18-05-2006 20:15 ]

Verwijderd

J0J0 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:05:
Dat zeg ik toch, en kijk dan ook aub naar dat picje :/

http://common.ziffdavisin...1425,sz=1&i=123506,00.gif

Het is overigens niet offtopic ;)

De TS kwam met die test omdat hij niet zeker weet of hij een 7900GT of een X1800XT moet kopen.
Hij neigt aan de ene kan naar de 7900GT vanwege de features en de overclockbaarheid en de andere kant naar de x1800xt vanwege de performance in cod. Wat ik dus maar wil zeggen is dat die test gewoon niet deugt.
Het is wel een beetje offtopic. Het gaat over het samenstellen van een systeem en de daarbij behorende hardware. Niet alle poespas eromheen, maar imo die pic is iets mis mee... klopt zo goed als geen reet van. COD2 op een "lage" resolutie. En dan maar 72 FPS? Lijkt me vreemd, maar ok! Je weet natuurlijk niet welke hardware er naast die videokaart is gebruikt.

• Limit-NL
Ik wel :)

*Klik*

Mmm.. ik denk dat jullie gelijk hebben. Die specs zijn heel goed. En dan zo'n lage FPS... NO WAY!

[ Voor 36% gewijzigd door Limit-NL op 18-05-2006 20:20 ]

Verwijderd

Leuke samenstelling >:) Alleen vind de FPS beetje weinig. ALhoewel een game maar een bepaalde FPS nodig heeft om smooth te lopen. Hoe meer je er krijgt, op een gegeven moment houd de performance ook op.

• Limit-NL
Vergeet die bench maar... :r
Maar goed.. nu even een goede conclusie voor me videokaart. Wat vinden jullie de beste graka voor mijn setup? De 7900GT of de X1800XT 256mb?

Verwijderd

l1m1t schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:21:
Vergeet die bench maar... :r
Maar goed.. nu even een goede conclusie voor me videokaart. Wat vinden jullie de beste graka voor mijn setup? De 7900GT of de X1800XT 256mb?
Wat is het prijsverschil? Zal even werkelijke specs bekijken en reviews. Laat je zo weten welke naar mijn weten het beste presteerd in games. Welke games speel je vooral? High res, of 1280*1024?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 20:38 ]

• Limit-NL
De Asus N7900GT is 277 en de Connect3d X1800XT 256mb is 274 euro. Die 3 euro maakt mij niet uit. :P

CoD2, CS:S, misschien BF2

Geen High Res.

[ Voor 37% gewijzigd door Limit-NL op 18-05-2006 20:53 ]

Verwijderd

l1m1t schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:27:
De Asus N7900GT is 277 en de Connect3d X1800XT 256mb is 274 euro. Die 3 euro maakt mij niet uit. :P

CoD2, CS:S, misschien BF2
Denk dat ze over het algemeen beide evengoed presteren. De ene kaart presteerd beter in game1, de andere in game2. De X1800XT kan HDR met AA, wat je niet van de 7900GT kan zeggen. Maar mijn eigen keuze zal vallen bij de 7900GT.

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/3134/img00161406bg.gif is een juiste review van de kaarten. Deze komen immer wel overeen met de scores.

Succes met je keuze!

• Limit-NL
Mijn voorkeur gaat nu uit naar X1800XT. De X1800XT heeft al die beeldverbeteringen die wel van pas kunnen komen. En de X1800XT is eigenlijk ook (klein beetje) sneller. Ik heb ook nog gekeken naar de 7900GT van XFX, die je heel goed blijkt te kunnen OC'en. Maar die is toch 20 euro duurder, en dat is nog maar het goedkoopste model. Met die overclocking zou misschien sneller kunnen gaan dan de X1800XT, maar dan loopt je cooler ook weer herrie te maken, dan moet je weer een Zalman dingetje kopen, weer 25 euro erbij (oftewel, je hebt zojuist voor een iets snellere kaart 45 euro betaald) .

[ Voor 32% gewijzigd door Limit-NL op 18-05-2006 22:13 ]

Pagina: 1