Toon posts:

Lokaal of internet programma schrijven? Welke taal?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag voor onze vereniging een programma schrijven waar we alle inkomsten/uitgaven en facturen kunnen ingeven, en dan zo het totaal berekenen, rapportjes weergeven, facturen sorteren op bedrijven/categorie/datum, ...

Normaal gezien zou het beste zijn om dit te programeren in Java, maar de taal Java heb ik nog niet genoeg onder de knie om zoiets te schrijven.

Men kan ook zoiets schrijven in ASP, en dan alles laten wegschrijven in een access databank, en dan zo alles weer opvragen ik rapportjes, sorteren, berekenen, enz..

Maar het probleem is dan ook, als 1 persoon bij hem thuis iets ingeeft, en diezelfde avond geeft iemand anders bij hem thuis een andere factuur of uitgave in, dan moet je telkens die database kopieren enz. Je kan natuurlijk ook de databank en de code online zetten, maar dan vrees ik een beetje voor de beveiliging, en zo'n gegevens zijn toch wel redelijk prive..

Iemand die hierover wat intressants kan vertellen?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 17:02

Swerfer

Hmm...

Met ASP.NET 2.0 en SQL Server 2005 Express kan je een goed beveiligde website opzetten waar iedereen met een eigen account in kan loggen en waarbij je verschillende rechten aan verschillende accounts kan geven...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Er zijn ook kant en klare scripts te vinden op deze manier, je kan ze ook in php vinden:
Hotscripts
En anders kan je altijd nog een programma van davilex nemen :X

Als taal zou ik eigenlijk iets in de richting van VisualBasic.net aanraden, kan je ook aan een SQL database binden en is net wat makkelijker te leren dan talen als java enz.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 03:42
Ik denk niet dat het verstandig is om dit zelf te schrijven, omdat je aangeeft dat je weinig programmeerervaring hebt én dat de gegevens belangrijk zijn.

Als je toch besluit om zelf iets te schrijven, zou ik zeker een gewone desktop applicatie aanraden. De gegevens verspreiden over meerdere computers is vragen om chaos in je administratie. Dat betekent inderdaad dat niet iedereen overal en altijd gegevens kan invoeren, maar lijkt me zelf niet zo'n ramp.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:06
Ik vind intra of internet oplossingen zelf erg prettig. Iedereen kan dan overal bij dezelfde (up-to-date) gegevens... en het is lekker makkelijk backuppen omdat je gegevens niet gefragmenteerd staan bij verschillende personen binnen de vereniging.

Maarja, zoals alles... iedereen heeft zijn eigen voorkeur en ideeën over de beste oplossing.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dit is niet echt iets wat thuishoort in Software engineering. Dit is gewoon een 'welke taal moet ik hiervoor gebruiken' topic.
Iedere taal heeft wel z'n specifieke toepassing, en er is ook nogal wat overlap. Waarom vind jij dat je dat in Java zou moeten schrijven ? Moet het webgebaseerd zijn ? Zoja, dan kan je kijken naar asp.net of php.
Echter, zoals hier al door bepaalde mensen wordt aangegeven, denk ik ook niet dat het verstandig is om zoiets zelf te schrijven, ten eerste omdat je denk ik niet genoeg ervaring hebt om een dergelijk systeem from scratch op te bouwen (dat zie ik aan je veronderstelling in de startpost).
Als je een webapplicatie besluit te bouwen, dan kan je dat goed beveiligen; maar je moet natuurlijk wel weten hoe. Ik denk dat daar ook genoeg resources over te vinden zijn.
Maar, als het echt belangrijk is, denk ik dat uitbesteden, of een bestaande oplossing zoeken, de beste oplossing is.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.