Sinds 1 dag een iMac en nu al een dode pixel!

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 17:25
Vandaag de iMac 17inch gekocht. Super blij! bootcamp geprobeerd. Ging wel even wat mis, maar dat is het probleem niet.

Er zit nu al een dode pixel in beeld! Wat te doen. Apple gaat toch wel een oplossing hier voor zoeken? Ik heb niet meer dan 1400 euro besteed aan een scherm met midden in een irritante dode pixel.

Iemand een idee hoe apple hier mee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoezo 'nu al'? Die dingen zitten er vrijwel altijd al in als een apparaat nieuw is. Daarna komt er zelden een nieuwe bij. Maar goed, hier zijn wel genoeg topics over volgeschreven ;)

Contact je dealer, of Apple zelf, en bespreek wat de opties zijn?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Exirion schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:19:
Hoezo 'nu al'? Die dingen zitten er vrijwel altijd al in als een apparaat nieuw is. Daarna komt er zelden een nieuwe bij. Maar goed, hier zijn wel genoeg topics over volgeschreven ;)

Contact je dealer, of Apple zelf, en bespreek wat de opties zijn?
Nu al? omdat er in het begin nog niets in zat.

Iemand een telefoonnummer van Apple die wel bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Exirion

Gadgetfetisjist

achterop23 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:21:
Iemand een telefoonnummer van Apple die wel bereikbaar is?
Dude, het is zaterdagavond. En morgen is het zondag :P Probeer het maandag eens? Je komt het weekend toch wel door met een dode pixel denk ik ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
mijn pixels willen leven.

reanimatie?

maar dood: bij zwart geeft ie rood aan ipv wit. Zou hij stuck zitten?

http://www.macupdate.com/info.php/id/20962

even deze proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is nou een vreemde post :/

Je kan m proberen los te duwen, beetje met je vingertop heen en weer rollen over de pixel. Overgens is het geen dode pixel maar een vastzittende, of kapotte subpixel als ie nog wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

achterop23 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:26:
mijn pixels willen leven.

reanimatie?

maar dood: bij zwart geeft ie rood aan ipv wit. Zou hij stuck zitten?

http://www.macupdate.com/info.php/id/20962

even deze proberen
deze is idd wat eng, toevallig last van schizofrenie? (dat was geen flame)

Contact your dealer :) wij op GoT kunnen echt niks aan je dode pixel doen, hardware failures zijn altijd lastig, ik wens je veel succes Apple heeft een dode pixel policy (zoals zowat elk merk) en volgens mij als het een pixel is die echt in het *midden* zit is dit normalieter geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Exirion schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:22:
[...]

Dude, het is zaterdagavond. En morgen is het zondag :P Probeer het maandag eens? Je komt het weekend toch wel door met een dode pixel denk ik ;)
^^ met hem. Eerst even op je klok kijken voordat je gaat schreeuwen dat Apple 'weer eens niet bereikbaar is'.
Overigens is het dan nog onterecht, want Apple heeft een goed functionerende helpdesk/serviceafdeling. Niets over te klagen.

Je gilt als je het mij vraagt voordat je geslagen wordt. Apple doet meestal niet zo moeilijk over veel dingen. Dus hoogstwaarschijnlijk ook niet over een prominent aanwezige dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Een nachtje slapen doet blijkbaar wonderen voor vastzittende pixels. Hij is niet meer te bekennen!

En wat onze schizofrenie betreft, we weten ervan ;)

Bedankt iedereen.

Stel het ding komt wel terug, dan ga ik inderdaad nog even naar de Apple Centre om te vragen wat eraan gedaan kan worden wanneer er binnen mijn 1 jaar garantie termijn een dode/vastzittende pixel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
achterop23 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:18:
Een nachtje slapen doet blijkbaar wonderen voor vastzittende pixels. Hij is niet meer te bekennen!

En wat onze schizofrenie betreft, we weten ervan ;)

Bedankt iedereen.

Stel het ding komt wel terug, dan ga ik inderdaad nog even naar de Apple Centre om te vragen wat eraan gedaan kan worden wanneer er binnen mijn 1 jaar garantie termijn een dode/vastzittende pixel komt.
Gelukkig!

Toch om even hier op te reageren, ik denk dat met 1 dooie pixel weinig gedaan wordt. Maar je kunt het altijd proberen mocht de dooie pixel weer terugkomen.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
achterop23 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:18:
Pas als jij 3 rotte (sub)pixels hebt binnen 2,54cm2 of 5 over je hele scherm is het garantie, alles wat daar niet onder valt hoeft Apple niet te repareren aangezien ze geen dode pixel garantie hebben.
Anders werkt flink druk doen misschien wel bij je Apple Center.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vierkante inch is niet 2,54cm2, maar 2,54x2,54 = 6,45cm2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Je kan tog altijd binnen een X aantal dagen gewoon je product terug brengen zonder opgave van rede ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een TFT-scherm heeft gewoon een bepaalde fout-tolerantie, en zo erg is een dode-pixel niet. Probeer er gewoon maar mee te leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Als je er last van hebt dat ie op rood blijft zitten bij een zwart scherm, en er is geen garantie vanwege een pixel, kan je em laten "killen", waardoor die pixel netjes zwart blijft. Dat wordt soms gedaan bij LCD-TV's waarvan één pixel knippert, dan is zwart minder irritant dan knipperen (en het valt niet op, aangezien je er niet op zit).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:09:
Je kan tog altijd binnen een X aantal dagen gewoon je product terug brengen zonder opgave van rede ? :P
Met hem. Je mag altijd het product terugbrengen binnen 8 dagen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je hebt ook 'n filmpje heh wat eventuele dode pixels weer tot leven kan wekken!

Echt waar hoor (was oorspronkelijk voor de PSP) moet je even rondzoeken op GoT!

Maar je mag je product gewoon binnen 8 daagjes terugbrengen hoor dus!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:09:
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:25:
[...]
Met hem. Je mag altijd het product terugbrengen binnen 8 dagen dacht ik.
Dit is een van de grootste misverstanden die er bestaan. Voor normale consumentenkoop in de winkel geldt: koop is koop. Ruilen of terugbrengen is geen recht waar je op hebt, maar een stukje service van de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:25
Voor dit soort zaken moet je toch echt aankloppen bij Apple, wij kunnen softwarematig echt geen pixel vervangen hoor. Verder geeft Apple duidelijk aan wanneer hun helpdesk bereikbaar is, maar het is opgelost zo te zien het lijkt me dan ook verstandig dat we dit topic sluiten :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.