Ik heb de mini-cd van Suse 10.1 gedownload, om de rest tijdens installatie van internet te halen. Nou... ik heb toch echt flink gegoogled en rondgestruind op opensuse.org, maar ik kan nergens het pad vinden dat ik moet gebruiken om die installatie op gang te brengen. Weet iemand wat het juiste ftp/http adres is dat ik moet gebruiken?
Verwijderd
Probeer deze eens en kies voor Installation Repository. Gewoon even het installatie verhaal doornemen waar de link gewoon tussenstond
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 21:37 ]
Ja, die link wilde dus niet werken. Ik heb zelfs ook nog geprobeerd om naar een of ander /inst-source op suse.org (en .com) te verwijzen, en ook geprobeerd om op zowel opensuse als suse (.com/.org) de ftp te gebruiken. Bij alles geeft hij een fout dat hij de files niet kan vinden.
Ik zal het vandaag (over een paar minuten) nog eens proberen met ftp://ftp.belnet.be/mirro...tion/SL-10.1/inst-source/
Ik zal het vandaag (over een paar minuten) nog eens proberen met ftp://ftp.belnet.be/mirro...tion/SL-10.1/inst-source/
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 21:47 ]
ip enzo moet je zélf aangevenVerwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:50:
Wordt je netwerkkaart herkend ?, heb je een ip adres ? enz enz
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja ik heb verbinding met internet. DHCP werkte gewoon en ik kreeg wel response van de server (ik kon inloggen op de ftp-servers).
Ik heb het net geprobeerd met bovenstaande mirror. Hij kwam zowaar in het Yast installatiescherm! Ik snap niet waarom het gisteren zo onmogelijk was.
Nu doet zich echter een ander probleem voor. Hij kan de catalogus van packages niet vinden. Ik kan dus geen packages installeren.
Ik ga het nu even proberen met een andere mirror.
ftp://ftp.tu-cottbus.de/p...tion/SL-10.1/inst-source/
Hopelijk laten de germanen me niet in de steek.
Ik heb het net geprobeerd met bovenstaande mirror. Hij kwam zowaar in het Yast installatiescherm! Ik snap niet waarom het gisteren zo onmogelijk was.
Ik ga het nu even proberen met een andere mirror.
ftp://ftp.tu-cottbus.de/p...tion/SL-10.1/inst-source/
Hopelijk laten de germanen me niet in de steek.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 22:10 ]
Ok, een aantal mirrors hebben hetzelfde probleem dat ik gisteren had (file not found). Andere krijgen m'n pc wel Yast binnen, maar krijgen het niet voor elkaar de package catalogs naar m'n pc te sturen. Hierdoor weet mijn pc niet wat hij moet installeren.
Heeft iemand succesvol een Http/ftp installatie gedaan van 10.1?
Heeft iemand succesvol een Http/ftp installatie gedaan van 10.1?
Zit je achter een router ofzo ?
misschien moet je dan een aantal poorten doormappen
misschien moet je dan een aantal poorten doormappen
"Stilte, een gat in het geluid...."
Dat lijkt me erg sterk.
Ik ben de client in het server-client model.... ik vraag de verbindingen aan. Ik krijg dan ook de melding dat de package-catalogs zich niet op de mirror bevinden. Als het anders zou werken zou ik bijvoorbeeld ook niet kunnen internetten vanwege m'n router.
Ik heb precies hetzelfde probleem hier, was nu eindelijk zover dat ik in het installatie scherm kwam. Maar bij de catelogi krijg ik een error dat de installatie mislukt is.
Dit bij mirrors: ftp.belnet.be, ftp.skynet.be en ftp.tu-cottbus.de.
Ga het nog met wat andere proberen, maar als het iemand gelukt is, meld dan even met welke mirror aub.
Dit bij mirrors: ftp.belnet.be, ftp.skynet.be en ftp.tu-cottbus.de.
Ga het nog met wat andere proberen, maar als het iemand gelukt is, meld dan even met welke mirror aub.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb de volgende mirrors geprobeerd:
gd.tuwien.ac.at
mirror.karneval.cz
ftp.tu-chemnitz.de
ftp.skynet.be
Hopelijk heeft iemand een mirror gevonden waarvan je wel succesvol kan installeren
gd.tuwien.ac.at
mirror.karneval.cz
ftp.tu-chemnitz.de
ftp.skynet.be
Hopelijk heeft iemand een mirror gevonden waarvan je wel succesvol kan installeren
Ok, het was gisteren laat, of vanochtend vroeg... maar het is gelukt met een mirror. Ik zit nu lekker te wiebelen met m'n windows. 
Ik ben helaas vergeten welke mirror het precies was. Ik kan me wel herinneren dat het een amerikaanse was.
Deze vind ik in mijn Installation Source van Yast:
ip: 81.223.20.170
dir: opensuse/distribution/SL-10.1/inst-source
Dat zal em wel zijn.
Ik ben helaas vergeten welke mirror het precies was. Ik kan me wel herinneren dat het een amerikaanse was.
Deze vind ik in mijn Installation Source van Yast:
ip: 81.223.20.170
dir: opensuse/distribution/SL-10.1/inst-source
Dat zal em wel zijn.
Hey, ik probeer het ook via ftp.belnet.be, aangezien dataverkeer met belnet niet meetelt met dataverkeer op kotnet.
Ik geef in:
ip-adress: ftp.belnet.be
en hij geeft hier al een fout
mijn internet-connectie is al ingesteld (geeft hem toch een pop-up voor). dus dat zou het probleem nietmogen zijn.
Moet ik soms het 'echte' ip-adress ingeven?
Ik geef in:
ip-adress: ftp.belnet.be
en hij geeft hier al een fout
mijn internet-connectie is al ingesteld (geeft hem toch een pop-up voor). dus dat zou het probleem nietmogen zijn.
Moet ik soms het 'echte' ip-adress ingeven?
Wellicht gerelateerd aan dit onderwerp:
Ik heb Suse 10.1 geinstalleerd vanaf de cd's. Maar nu wil ik iets (her)installeren en ik heb de cd's niet bij me...
Ik heb al de cd's verwijdert bij de installation source, het pakket aangevinkt met een ftp als source, maar nog wil ie steeds een cd van me hebben
Valt het op een of andere manier te forceren om vanaf een ftp te installeren?
Ik heb Suse 10.1 geinstalleerd vanaf de cd's. Maar nu wil ik iets (her)installeren en ik heb de cd's niet bij me...
Ik heb al de cd's verwijdert bij de installation source, het pakket aangevinkt met een ftp als source, maar nog wil ie steeds een cd van me hebben
Valt het op een of andere manier te forceren om vanaf een ftp te installeren?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Pagina: 1