Toon posts:

(FTP) Xammp thuis redelijk professioneel draaien. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik zit al een tijdje met een vraag/idee. Ik wil graag voor vrienden enz. sites gaan maken. Die sites kunnen uiteenlopen van dagboeken tot sites met filmpjes enz.
Nou had ik gelezen dat Xammp een goed progje daarvoor is. Ik wil dus ook op een pctje Xammp gaan draaien. Dat pctje heeft een 2.0GHz processor en 512mb.
Nou hebben wij thuis 6/1 mbit internet van Demon. Waarschijnlijk is dit te weinig voor een redelijk drukbezochte server.
Nou vroeg ik me dus af wat voor lijn is aanbevolen om een server aan te hangen waar ik redelijk veel varierende sites op kan zetten. Aangezien ons netwerk al heel sloom is als ik spullen upload naar vrienden vroeg ik mij dus af wanneer dit allemaal wel mogelijk is zonder verlies.
Ik vroeg me ook af of als ik bijv. een 20mbit lijn neem of ik dan de snelheid kan verdelen tussen de pc's. Bijv dat 2 pc's max 2mbit mogen en de ene pc die overblijft het maximale mag gebruiken.
Ik heb al gekeken naar datacenters maar daar wil ik (nog) niet mijn pc neerzetten omdat ik dat te veel geld vind en omdat ik nog te weinig ervaring heb.
Ik heb al op google en de site van Xammp gezocht maar niet echt een duidelijk antwoord gevonden voor mijn situatie.
Even voor de duidelijkheid.
1 server voor redelijk veel site varierend van klein tot groot.
Verder stabiel netwerk zonder al teveel verlies voor andere gebruikers.

Danke bitte!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13

S913

Abusus non tollit usum

Ik ben geen webserver-guru, maar draai voor de lol een 3-tal kleine sites (incl 1 forum) op mijn servertje thuis. Ik heb zelf ook 6/1 van Demon en die 6 is het probleem niet, vooral de 1 Mbit upload is volgens mij een bottle-neck als er meerdere mensen op je server lopen te 'trekken' (ook weer afhankelijk van de (grafische) content).

[ Voor 3% gewijzigd door S913 op 13-05-2006 21:24 . Reden: Typo ... ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt inderdaad want als ik dus upload staat het netwerk zoon beetje vast.
Mijn site's zijn inderdaad grafisch hoog. Fireworks en dan Dreamwever.
Zijn er eigenlijk aanbieders die meer upload aanbieden. Ik zal eerst wel ff zelf googelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:26:
Ja dat klopt inderdaad want als ik dus upload staat het netwerk zoon beetje vast.
Mijn site's zijn inderdaad grafisch hoog. Fireworks en dan Dreamwever.
Zijn er eigenlijk aanbieders die meer upload aanbieden. Ik zal eerst wel ff zelf googelen.
Misschien een optie om een aantal (grote) grafische bestanden ergens anders te hosten. Zodat je thuis je eigen site kunt hosten en de (grote) grafische bestanden ergens anders (webspace van je ISP, gratis webspace etc.)

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Met 1mbit kun je echt veel doen hoor. Ik heb begrepen dat een grote site als tweakers.net, maximaal 10mbit verbruikt op drukke momenten.

Verwijderd

Topicstarter
beetje offtopic maar dat laatste snapte ik niet helemaal want je site moet toch in 1 mapje staan. en krijg je niet extra banners etc bij die gratis hosters?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02
El Cid schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:28:
Met 1mbit kun je echt veel doen hoor. Ik heb begrepen dat een grote site als tweakers.net, maximaal 10mbit verbruikt op drukke momenten.
Dat is dan gezien over een langere periode, als je een filmpje wil downloaden is het toch wel fijn als dit met je max download snelheid gaat ipv 100KB/s (in de praktijk ongeveer de max upload met een lijn van 1 mbit up).

Verwijderd

ik denk dat je (als het sites voor vrienden zijn, dus niet echt druk bezocht meestal), met 1 megabit zeker moet toekomen. ik draai zelf een webserver voor een vriend, en die post daar al zijn foto's op (gelukkig heeft em maar een 2 megapixeltoestel), en ik heb hem nog niet horen zeggen dat er klachten waren over de snelheid, en hier praten we dan over een Telenet lijn met 192kbit/s upstream (@42€ de maand), dus gewoon nog veel minder (ik haal wel sustained 28a29kb/s)

Qua "ontlasting" 8)7 is het wel wat handig natuurlijk ook dat zijn archief met foto's op mijn schijf staat, en dat de recente foto's eerst op de 50mb webspace terechtkomen die ik bij telenet zelf heb. Het archief wordt dus minder bekeken, wat ook minder load veroorzaakt op mijn lijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar ik wil gewoon grafische sites gaan maken voor vrienden en bedrijvjes. daar komt ook een movie database op en een fotoalbum.
Er zijn dus nog geen aanbieders die hoger dan 1mbit upload hebben?
Snelheid Kbps
20480/2048

€ 59,95 p/mn

Gevonden bij chello kabel (upc:( ) maar wij hebben upc gehad maar ook weer snel opgezegt :Y) want het was heel heel slecht 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 21:38 ]

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:34:
maar ik wil gewoon grafische sites gaan maken voor vrienden. daar komt ook een movie database op en een fotoalbum.
Er zijn dus nog geen aanbieders die hoger dan 1mbit upload hebben?
Mischien bij de kabelboeren. Ik weet niet waar je woont, maar als het goed is heb je dan maar keuze uit 1 aanbieder. Dat zou je dus zo kunnen achterhalen. Overigens denk ik niet dat het dan wel snel genoeg voor wat jij er mee van plan bent. Een moviedatabase is nogal wat.

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk zou je mijn vader (heeft een bedrijfje) een zakelijk adsl abbonoment moeten nemen aangezien daar redelijke hoge uploads zijn.

kpn: 2304/2304 € 119,95 p.m.
Kan ik hem dus beter in een datacenter zetten 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 21:43 ]

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:42:
eigenlijk zou je mijn vader (heeft een bedrijfje) een zakelijk adsl abbonoment moeten nemen aangezien daar redelijke hoge uploads zijn.

kpn: 2304/2304 € 119,95 p.m.
Kan ik hem dus beter in een datacenter zetten 8)7
+ Daar heb je meestal 24/24 monitorring van je server/netwerk
+ backup stroom
Pagina: 1