[XP] Kan niet meer inloggen na softwareupdate

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Hallo, ik heb zojuist een vreemd probleem gehad met mijn laptop,

Na het installeren van de beveiligingsupdate van deze maand (via autoupdate) werden ineens al mijn programma's gesloten. Toen heb ik mijn pc opnieuw opgestart en nu kan ik niet meer inloggen :?
Krijg inlogscherm, vul me wachtwoord in, druk op enter, hij start half op en dan sluit hij weer af en krijg ik me inlogscherm weer voor me neus.

Veilige modus werkt ook niet, dus heb eigenlijk weinig ideën hoe ik dit nu snel kan oplossen, heb me laptop maandag weer nodig voor me werk....

Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben sinds de laatste windows update?

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 10:53
klinkt asl een corrupt gebruikersprofiel...

I don't drive fast, I only fly low!

• LeonM
Hmm, ja zou kunnen, enig idee hoe ik dat kan fixxen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je wel met een ander account inloggen?

en als het een werk-laptop betreft, heb je geen IT (helpdesk) waar je met je probleem terecht kan?

[ Voor 58% gewijzigd door BtM909 op 14-05-2006 13:28 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• LeonM
BtM909 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:27:
Kan je wel met een ander account inloggen?

en als het een werk-laptop betreft, heb je geen IT (helpdesk) waar je met je probleem terecht kan?
Nee het is mijn eigen laptop, en er is maar 1 account aanwezig, administrator.

Waar slaat windows de lijst met op te starten programma's op, die je normaal veranderd met msconfig? Dan wil ik die even leeg maken. Heb via een rescue cd al het systeemlog doorgelopen en het administrator wachtwoord gereset, maar dat hielp niks.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Het register dus :). En in de map opstarten. Verder al in de FAQ gekeken? Daar staat wel iets in wat lijkt op jouw probleem :).

• LeonM
The__Virus schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:17:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Het register dus :). En in de map opstarten. Verder al in de FAQ gekeken? Daar staat wel iets in wat lijkt op jouw probleem :).
Alle opstartregels verwijderd, ook alles uit de map opstarten uit menu start verwijderd, en ik heb de winlogon map in het register gelijk gemaakt aan de instellingen van me desktop pc die wel werkt maar nogsteeds wil me laptop niet starten.

Het irritante is dat er gewoon geen errors staan in de logboeken van windows. Erg frustrerend om zo de fout te moeten zoeken...

Iemand anders nog ideeën?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet je trouwens zeker dat het door de software update komt?

Dit probleem heb ik ooit een keer eerder bij iemand gezien en hier heb ik ooit de oplossing gepost: [rml][ XP] Win XP Home opstart probleem*[/rml]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• bruto
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Al geboot met lastknowngood? (Laatst bekende juiste configuratie)

The more you know, the more you know you don't know.

• yonexfreak
  • Laatst online: 14-03 10:53
anders eens een nieuwe account aanmaken (veilige modus)
sowieso is het zéér onverstandig om altijd te werken met de ingebouwde administrator account.

maak altijd een nieuwe gebruiker aan, liefst met gebruiker rechten ;) (voor installaties maak dan gebruik van de ''run as'' service..)

op die manier hou je altijd een werkende admin account over mocht een profiel van de tak afvallen

suc7 :)

I don't drive fast, I only fly low!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je een restore point aangemaakt vóór de update? :)
Zo ja, zet je die toch terug? :)

• LeonM
Ok, heb inmiddels gevonden wat het was, het was een virus dat in de originele software cd van een leverancier van ons zat :o

Ik ben inmiddels al een stuk verder, maar ik kan nogsteeds niet inloggen, dit is wat ik heb gedaan:

• \\laptop\c$ gemount op een andere machine en vanaf daar 2 keer virusscan laten draaien, 1e keer vond hij 790 geinfecteerde bestanden met een sate.b virus, dat is een worm die .exe bestanden aanpast, maar dat lost de virusscanner netjes op, bij andere collega's werkt hun laptop weer 100%. De 2e scan vond hij niks meer, dus virus moet weg zijn nu.

• Alle .exe bestanden uit de /WINDOWS, /SYSTEM en /SYSTEM32 map gecopieerd naar de laptop vanaf een pc met daarop dezelfde updates geinstalleerd als de laptop.

• De winlogon regel in het register gecontroleerd, was goed.

• Administrator password (enige account op de laptop) veranderd met een rescue cd

Nogsteeds kan ik nog niet inloggen dus, ook niet in veilige modus, er staan ook geen foutmeldingen in de logboeken (via rescue cd gecheckt) :( Iemand nog suggesties?

PS, als ik remote regestry gebruik, dan die ik enkel HKEY_LOCAL_MACHINE en HKEY_USERS en niet HKEY_CLASSES, HKEY_CURRENT_USER en HKEY_CURRENT_CONFIG. Klopt dat?
Pagina: 1