Nero bundled version accepteert originele CD-R niet

Pagina: 1
Acties:

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb net Windows XP geinstalleerd op de PC van m'n ouders en nu probeer ik Nero Burning Rom te installeren (versie 5.5.9.13). Het is een bundled version, wat inhoudt dat hij alleen werkt in combinatie met de CD-recorder waar hij bij geleverd is.

Het stomme is nu: de betreffende CD-recorder (een AOpen CRW4850) is de originele recorder die bij de pc geleverd werd, maar als ik deze wil selecteren in het programma, dan krijg ik de melding 'sorry, this Nero version can only be used with the recorder it has been bundled with', alsof het dus een andere brander betreft!

Ik dacht dat het misschien er aan lag dat de software geen XP ondersteunt, maar volgens de website van Nero moet deze versie wel XP aankunnen.
Waar het heel misschien aan kan liggen is dat ik geen serienummer heb hoeven invoeren tijdens de installatie. Ik weet niet of dit nodig is (er werd iig niet om gevraagd, maar in het programma is er wel een venster waarin ik een 'nieuw serienummer' in kan vullen) maar zo ja, dan zou ik ook niet weten welke, want die staat niet op de installatie-cd. Wellicht hoeft dit ook niet bij bundled versions?

Voordat ik XP installeerde stond Windows 98 op de computer en toen gebruikten m'n ouders ook Nero. Het is te lang geleden om me te herinneren of de installatie destijds wel probleemloos verlopen is.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt / een idee hoe dit op te lossen is?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Domweg contact opnemen met Ahead, ik kan wel allemaal maniertjes gaan verzinnen, maar die worden op GoT niet toegelaten :). Ahead zal je hiermee prima verder kunnen helpen.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Mjah, ik begin inmiddels het vermoeden te krijgen dat mijn ouders wel denken dat ze 'm bij deze computer hebben gekregen, maar dat hij eigenlijk bij hun vorige computer hoorde :|

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Dat is ook zeer goed mogelijk :P. Maar wie niet waagt, wie niet wint ;).