Zalman NB47J Heatsink dekt northbridge niet helemaal; mag da

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik heb vandaag een Zalman NB47J Heatsink gekocht om een luidruchtige NB heatsink/fan ter vervangen.

De oude sink&fan heb ik er al afgesloopt, en ben heb het plaatsen van de Zalman voorbereid. Echter, wat mij opvalt is dat ik ongeveer 3-4 mm per zijde niet helemaal afdek wanneer ik de Zalman passieve cooler plaats. Ik vroeg me af; typisch gevalltje van pech, of mag dat, een stuk oppervlakte onbedekt houden?

Ik heb nu een DFI Lanparty NF3 Ultra-D mobo. Ervaring, suggesties?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Het is enkel de core die bedekt moet worden, dat de rest niet bedekt is, kan geen kwaad. Eventueel een foto?

• ijzer7
core... owkay bedoel je dan het midden van de chipset? En hoe zie je of je genoeg covert?

Mhm ik zou niet weten hoe ik hier een foto moet plaatsen, maar is het bij de NB chipset ook zo dat het "zwarte" oppervlakte een "heatspreader" zoals bij cpu's?

Ik zal proberen een foto te maken en te plaatsen.

/noob modus
hoe plaats ik hier een foto?
oki, foto gaat niet lukken; heb geen flauw idee hoe ik mijn ruimte bij provider hiertoe moet gebruiken... |:(

maar punt is dus dat het zwarte gedeelte van de northbridge niet geheel door het Zalman koelblok wordt afgedekt...

[ Voor 61% gewijzigd door ijzer7 op 13-05-2006 20:26 ]

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
Je kan een foto op http://imageshack.us/ uploaden en dan de onderste url (die er dan komt te staan op de pagina na de pagina waar je de foto uitkiest en op host klikt) tussen [img]hier de url[/img] zetten en dan komt er een plaatje in je bericht als je uhm verstuurd. De foto moet wel op je harde schijf staan wil je hem kunnen uploaden

Specs

• ijzer7
Afbeeldingslocatie: http://img285.imageshack.us/img285/5883/zalman11zp.jpg

Hartstikke bedankt voor de tip!! _/-\o_

Dit bedoel ik dus; de bodem van de heatsink is smaller dan de northbridge chipset oppervlakte. Termal paste die je nog ziet zitten is van vorige / originele heatsink.

Dus: kan dit?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 10:14
Kan gewoon, gaat helemaal werken, de chip in de behuizing zelf is ook veel kleiner.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Moet geen probleem zijn, het is niet dat de zijkanten dan overhitten oid.

De warmte wordt al verpreid, soort van heatspreader op de NB.Het midden is nog altijd het warmst, als je daar gewoon een heatsinkje op plaats is het okidoki.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De meeste hitte komt uit het midden van de NB, over die paar mm die bij jou niet bedekt worden hoef je je geen zorgen te maken :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ijzer7
Luid en duidelijk. check. Roger and out!

Dank allen voor de hulp. :*)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En die koelpasta is dus nog van de oude? Die zou ik wel even netjes weghalen en wat nieuwe erop doen, want dit zal de warmteafvoer niet ten goede komen. ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je ziet btw ook dat je vorige heatsink niet de hele NB bedekte (daar waar geen koelpasta zit)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ijzer7
Ja, dat had ik eruit kunnen concluderen. maar het had ook zo kunnen zijn, en die mogelijkheid wilde ik zeker op het netvlies hebben, dat het niet alleen maar slechte bevestiging was van mobo-leverancier.

Natuurlijk heb ik eea met spiritus schoon gemaakt, en er zit nu AS5 tussen. Hopen dat het werkt :)

Pagina: 1