Compaq-> 3com NIC krijgt geen IP

Pagina: 1
Acties:

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hallo beste mensen,

Een huisgenoot heeft een vervelende Compaq computer gekregen. Deze computer hebben een apparte ( vage bios ) maar kunnen wel gewoon WinMe draaien.
Het probleem: De 3Com NIC die gewoon wordt gedetecteerd krijgt geen IP toegewezen.
WinIPcfg geeft aan :`Media is disconnected`.
Dit terwijl de kaart ook in een ander slot gewoon gedetecteerd en geinstalleerd wordt.

Is dit nou een Compaq grapje ?
Handmatig een IP adres toewijzen in het TCP/IP protocol helpt ook niet.
Heel vaag ( vind ik ) en heel vervelend.

Alle hulp is welkom !

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Hmm.. wat je kunt proberen is een bios update bij compaq weghalen ( http://www.compaq.com/support ). Moet je ook gelijk de F10 setup downloaden. Compaq zet zijn bios setup tool namelijk op je harde schijf, en niet in het bios zoals gebruikelijk.

Als je je bios opnieuw hebt geflashed, moet je eens proberen te kloten met de pci instellingen. Misschien dat daar iets verkeerds instaat.

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

Verwijderd

Inderdaad staat bij de meeste compaq's de bios op een aparte partition op de harde schijf(niet bij allen)
Download de f10 setup util en disable de interne netwerkkaart.
Of haal die 3com kaart eruit en gebruik je interne netwerkkaart werkt prima en zijn vaak nog 10/100 mb kaartjes van 3com ook.
Als je meer vragen hebt post dan even het type nr van de compaq

• Agent-X
  • Niet online
Dank !

Dat wist ik niet eens :P
Van Compaq weet ik echt heel weinig..als ik thuis ben en het lukt niet zal ik het type nummer proberen te vinden hehe

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 16:03 schreef mig_01 het volgende:
Of haal die 3com kaart eruit en gebruik je interne netwerkkaart werkt prima en zijn vaak nog 10/100 mb kaartjes van 3com ook.
Onboard Netwerkkaart op Compaq moederborden zijn altijd van Intel!!.

Is er in het verleden op de Compaq een Novell client geinstalleerd geweest??

Zoja dan dien je vanuit dos c:\windows\ws2bakup\ws2bakup.bat te draaien.
Hierdoor wordt je IP configuratie hersteld.

Verwijderd

Onzin RConsole, Compaq heeft ook PC's geleverd met andere onboard NIC's. Ik heb zelf twee Compaq's met integrated AMD SCSI + NIC......
Trouwens: 't is ff wennen maar na een tijdje lijken Compaq's de normaalste PC's die er zijn. Een maar in dit verhaal: Er is een groot verschil tussen Compaq thuis PC's ( :r ) en Compaq office PC's/workstation's ( B-) )

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Op donderdag 25 januari 2001 22:19 schreef RConsole het volgende:

[..]
Onboard Netwerkkaart op Compaq moederborden zijn altijd van Intel!!.
hmnee.. is niet altijd zo..
Is er in het verleden op de Compaq een Novell client geinstalleerd geweest??

Zoja dan dien je vanuit dos c:\windows\ws2bakup\ws2bakup.bat te draaien.
Hierdoor wordt je IP configuratie hersteld.
ik zou gewoon die hele hd formatteren en een verse install maken.. weet je zeker dat dr geen troep achterblijft >:)

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• Agent-X
  • Niet online
Dat ben ik ook van plan denk ik ja..alleen die Compaq site is een doolhof dus ik zal toch echt eerst het prudukt nummer moeten zoeken.
Ik zag wel op de site dat je dat makkelijk in de bios kon terugvinden.
Ik houd jullie op de hoogte

Verwijderd

Inderdaad maakt compaq ook veel gebruik van intel maar zeker niet "alleen maar".
Om nou je hele hd te formatteren voor een netwerkprobleem lijkt mij wat overdreven installeer gewoon je tcp/ip stack opnieuw en je bent er ook.
Aan gezien ik veel (heelveel)met compaq werk
en ook gecertificeerd compaq hardware engineer ben weet ik dat van die netwerkkaarten zeker.
Nog even een tip er moet een stikker op je pc zitten met bijv deskpro 2000 166/ bla bla
zoek dan op rompaq and system software.
http://www5.compaq.com/support/files/desktops/us/
suc6

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Is de netwerkkaart onboard of is het een insteekkaart. Is het een combo of alleen tp?. Als het een combo is moet je mischien eerst nog kiezen van welke media hij gebruik maakt (tp, bnc of dat andere ding).

Do as I say, don't do as I do.

Pagina: 1