Toon posts:

[2003] RIS en keyboard layout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Berichtje al eerder geplaatst onder andere rubriek. Maar nog geen reactie, dus hier maar effe proberen....

Voor een project op school, hebben we een Windows 2003 Standaard Server opgezet, met Remote Installation Services.

Al heel wat topics zitten lezen hieromtrent, maar op één probleem blijven we steken. De eerste schermpjes die je te zien krijgt (aanmelden in domein, etc.) zijn in te vullen met een QWERTY layout, terwijl we met AZERTY zitten.

Knap vervelend ... 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dubbel of crossposten is niet verstandig.
Maar zoek je REF.CHM eens goed door en pak de deployment wizard erbij, maak een custom .sif met jouw keyboard c.q. internationalisation settings en probeer het nog eens.

Hint:
[RegionalSettings] sectie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben me bewust van het cross-posten ... Maar ik zit hier dus al uren op te zoeken, vandaar m'n ongeduld misschien ... En wellicht hoort het hier beter thuis.

Voor alle duidelijkheid, met het aanpassen van de *.sif file kom ik er niet. Het gaat over de allereerste screens die een cliënt te zien krijgt. (de *.osc screens, die ik allemaal al zo leuk vertaald heb.) Voor zover we nu staan passen we via de *sif enkel de settings aan voor de installatie van de client-computer. Maar nog voor de eigelijke setup aanvangt moet je al kunnen aanmelden in het domein. En dat blijft QWERTY.

Het heeft dus met het aanpassen van de PXE te maken. The way to do zou zitten in het aanpassen van de startrom, etc. (\RemoteInstall\OSChooser\I386). Maar hoe begin je daaraan ? Niet met een gewone texteditor. Die wél voldoende was voor het vertalen van de *.osc en aanpassen van de *sif.
|:(

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik stel me dezelfde vraag dus, de blauwe schermen waar je user / pass / pc naam opgeeft.

Enige tijd terug heb ik er al lang op gezocht en ik vrees dat er geen oplossing is ?

Misschien in 2003r2 ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft geeft zelf een alternatieve startrom.com onder de vorm van startrom.N12. Een kwestie van renamen om de andere te gebruiken, ipv. de originele.

De alternatieve versie biedt als voordeel dat je geen F12 meer hoeft te drukken.

Dus ... als dat kan, dan kan de rest ook. Zo houd ik mezelf toch voor. Al is het met misschieneen Third-party solution. Wij zijn toch niet de enigen in de wereld die geen QWERTY gebruiken. Denk aan de Chinezen, Japanners, Russen ... etc.