[Koolance] Hoe vol moet reservoir?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een Koolance PC3-720 case met ingebouwde waterkoeling.
Het ding koelt geweldig, maar is al een hele lange tijd niet echt stil te noemen.
De fans maken amper geluid, maar het pompje komen de hele tijd bubbelgeluidjes uit, en het reservoir (waar de pomp in zit) schuimt.
De pomp draait nou al zo lang dat ik niet denk dat het "gewoon een beetje lucht" in de pomp is, omdat het er dan wel uit zou zijn. Ik denk zelf dat er of te weinig, of te veel water in het reservoir zit.
Reservoir zit bovenaan en ziet er zo uit (is andere case, maar wel zelfde soort reservoir):
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/images/pc3-726sl_p1.jpg

Als ik dat schroefje losdraai terwijl die draait komt er koelvloeistof uit... Dit lijkt er dus op dat er teveel inzit. Is het verstandig gewoon dat ding open te laten en alle koelvloeistof die eruitkomt even opvangen met een toiletpapiertje ? of laat ik hem dan misschien teveel leeglopen?

Ik heb overigens bij de gamma al even een flesje gedestilleerd water gekocht om evt bij te vullen, maar ik weet dus niet zeker of die wel bijgevuld moet worden :(

Heeft iemand misschien ervaring met koolance cases die hier meer van weet ?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik heb zelf een PC2 kast, maar daar zit het reservoir onderin de kast, onder de drivebays. Hierop staat met streepjes aangegeven wat HIGH en LOW is. Het reservoir is dus niet helemaal vol, want het waterlevel staat precies op het HIGH-streepje, ca. een halve duim dik onder de rand.

Hoewel het dus een iets ander model is, denk ik niet dat je dit reservoir helemaal nokkievol moet doen. Je kunt bij wijze van test natuurlijk een klein beetje water uit het systeem halen, zodat het res. net niet helemaal vol zit. Merk je vanzelf of het er beter van wordt, toch. :)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je de kast wel is schuin gehad? Kan zijn dat je tijdens het vullen van het reservoir dat je alleen gevuld hebt zonder de kast te hellen. Mits je dit niet doet kan het dus zijn dat er nog op verschillende plaatsen lucht zit.

Self reflection is the school of wisdom

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
ik heb dezelfde kast en je moet hem vullen tot ongeveer 1 tot 0,5 cm onder de rand,

wat zijn bij jou de temperaturen, want ik heb het idee dat ze bij mij een beetje aan de hoge kant zijn,

volgens smartguardian is mijn cpu nu 34 graden en volgens het display op de waterkoeling is die 28 graden

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 13:26

Sir_G-nius

- - -

tsunami69 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:40:
ik heb dezelfde kast en je moet hem vullen tot ongeveer 1 tot 0,5 cm onder de rand,

wat zijn bij jou de temperaturen, want ik heb het idee dat ze bij mij een beetje aan de hoge kant zijn,

volgens smartguardian is mijn cpu nu 34 graden en volgens het display op de waterkoeling is die 28 graden
Is dat wat tie op het display aangeeft niet gewoon je water temperatuur?

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
dat is van een sensor die op het waterblok zit direct tegen de processor

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53
Is het niet zo dat de Smartgardian de werkelijke CPU temp. meet? Er zal ongetwijfeld een paar graden verschil zitten tussen de CPU en die sensor van het waterblok.

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 06:33

PKN