Toon posts:

Cardreader probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok beste mensen van GOT,

ik heb een raar probleem hier.
Ik heb dus een card reader hier die heel vaag doet.

Had hem gekocht bij paradigit (zon blauw ding met hel groot Card Reader erop).

Hij werkte vroeger perfect alleen nu doet hij dus erg vaag.
Wanneer ik mijn cardreader op mijn pc aansluit herkent mijn pc de cardreader (soms moet ik op de cardreader slaan anders gaat hij niet aan :s ).
Echter wanneer ik hem dus aansluit wordt mijn pc opeens vertraagt, totdat hij de 4 extra schijven heeft geplaatst in explorer.

Wanneer ik mijn MMC kaart in de card reader stop, dan herkent hij hem heel even. Ik kan ook in de kaart zelf kijken en bladeren, maar na 10-20 seconden ofzo valt hij weg en kan ik niet meer bij mijn kaart.

Ledje op de cardreader veranderd dan ook van oranje (card inserted) naar groen (wachten op kaart).

Hoe vaak ik mijn kaart er opnieuw inram, hij doet het gewoon niet.
Een reboot helpt soms wel. (Dan kom ik weer dus in de hierboven beschreven situatie terecht)

Het rare is dat mijn kaart perfect in orde is (mijn tel en laptop herkennen hem) en de cardreader werkt compleet normaal op mijn laptop.

Lijkt mij dus een instellings/driver probleem op mijn pc.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28
Wat voor merk heb je precies, wat heb je zelf al gezocht naar de oplossing, etc, etc, etc. Lees eerst eens de FAQ wat we op GoT verwachten van een openingspost.

Hier kunnen we niets mee

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat er geen merk op staat, alleen heel groot Card Reader.

Verder jah ik heb geprobeerd instellingen enzo proberen te vinden waar het aan zou kunnen liggen, maarja niet kunnen vinden.

Ook alle background programmas proberen te beindigen, werkte ook niet.

Usb teruggeclocked naar standaard waarden, werkte ook niet.

Mijn vraag is dus, heeft iemand dit probleem ook gehad?
Of hoe kan ik dit oplossen?

Rare is dus dat hij op mijn laptop wel werkt.

Waar kan ik instellingen/properties instellen voor usb apparaten?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28
Probeer anders eens je usb-controller te verwijderen in apparaatbeheer (weet je vast wel te vinden, als je je usb-poort terug kan zetten op standaard snelheid) Dan je pc opnieuw starten en als je controller gevonden en geinstalleerd is, je kaartlezer opnieuw aansluiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als de reader wel werkt op de ene PC (laptop) en niet op de andere (desktop) ga ik al snel richting twee dingen denken

• een moederbord levert vrij weinig stroom op de USB aansluiting, het zou zomaar kunnen dat deze cardreader nogal wat vreet en dat het totaal van USB-apparaten op je PC teveel zijn ervoor. Dit kun je testen door alle andere USB-apparaten eruit te trekken (ook keyb en muis!) en dan de reader erin te steken. Werkt het dan wel? Dan moet je meer stroom ergens vandaan halen. Makkelijkste oplossing is een USB-hub met eigen voeding :)
• mocht je al een hub hebben, probeer het eens zonder, soms wil een hub timingsproblemen geven.

Overigens kan het gebeuren dat er niet genoeg stroom geleverd wordt *en* het werkt niet op een hub. Dan is het een onding, maar dat terzijde, dan kun je alle andere USB apparaten op de hub aansluiten en de reader direct op het moederbord...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok allebei de tips geprobeerd. Werkte dus niet.

Trouwens het verwijderen van mijn USB-controller leverde alleen maar problemen.

Mijn muis en rambord werkten niet meer waardoor ik backup moest herstelllen.

Ik vind dit erg vaag, hij is er ineens me opgehouden op mijn pc terwijl hij op mijn laptop perfect werkt. Andere usb apparaten werken ook prima

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 00:00 ]

Pagina: 1