Sanyo Z1 niet @ res 960 x 540

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
op dit moment heb ik dus alweer een tijdje een sanyo z1 beamer gekocht. helaas draait deze nogsteeds op 800 x 600 terwijl de echte resolutie 960 x 540 hoort te zijn.

nu heb ik met powerstrip al behoorlijk lopen kutten maar krijg het niet voor elkaar. hij pakt de resolutie ook niet..

laatste versie van powerstrip gebruikt + laatste versie van mijn ati drivers..

edit search gebruikt maar ben er niet wijzer uit geworden..

[ Voor 9% gewijzigd door ReseTTim op 13-05-2006 18:26 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

ik heb ook een sanyo PLV Z1.
Ik had niet al teveel problemen met de projector te laten draaien op 960x540.
Bij Nvidia kaarten kan je in de oudere versies deze resoltie toevoegen mbv een kleine hack,
bij de nieuwere versies kan je deze gewoon toevoegen ergens bij de geavanceerde opties.

Bij ati kaarten lukt het ook zonder al teveel problemen, al weet ik niet meer precies hoe het moet :)
Voor alle duidelijkheid: de projector hing bij mij eerst aan een Nvidia TNT2 M64, nu hangt hij aan een Ati Radeon 9250.

Als je hem eenmaal op deze resolutie hebt draaien ben je echter nog niet verlost van alle problemen.
Ik had last van vreemde vertikale strepen doorheen mijn beeld.
Je kan deze strepen duidelijk zien wanneer je de resolutie-test van "Nokia monitor test" start.
Ik heb lang en veel zitten sukkelen om deze proberen weg te werken en het is me uiteindelijk gelukt.

hiervoor zijn volgende stappen nodig:
- Zorg ervoor dat eerst je monitor in windows draait op 960x540
- Gebruik volgende settings om in te geven in powerstrip:
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/548/perfectesettings960x5442ok.jpg
- stel poerstrip in dat hij deze settings altijd gebruikt bij het opstarten van windows
- duik in het menu van je projector en stel daar volgende 2 dingen in:
o bij het derde menubalkje (klein computertje): aantal dots zou hier 1186 moeten zijn, maak daar 1184 van.
o start de nokia monitor test en kijk naar een vertikale ruisbalk. door met de fine sync waardes te spelen kan je deze buiten beeld laten vallen

Nadeel van deze methode is dat je de laatste stap elke keer opnieuw moet herhalen wanneer je je projector aan- en uitzet. Dit is echter in 5 seconden gedaan met je afstandsbediening.

Voordeel is dan wel dat je perfect beeld hebt ;)
(P.S. Ik geloof dat de héél precieze resolutie 964x544 was, maar de projector schijnt hier rekening mee te houden waardoor je geen kwaliteitsverlies hebt.)

[ Voor 11% gewijzigd door e-boy op 14-05-2006 02:08 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
installeer jij nog speciale drivers of pakt ie hem automatisch. want ik krijg hem via powerstrip gewoon no way @ die resolutie..

windows herkent hem ook als een standaard monitor..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

Windows herkent hem hier inderdaad ook als standaardmonitor.
Verder heb ik er de omega drivers opstaan.
Weet niet of dit iets uitmaakt ipv de originele drivers.

Wat gebeurt er overigens als je deze resolutie toch wil gebruiken?