Toon posts:

Raid Array Broken Raid 0 op MSI Bord met VIA chip VT8237

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb een probleem.

Mijn pc geeft aan dat mijn raid array broken is.
Het vreemde is hij geeft aan fatal error occured. raid relationship and content of all hdds will be destroied!!!----------------------------------Coninue(C)?

Ik kan niet eens in de setup van de raid configuratie komen.(deze betreedt je door tijdens het opstarten op tab te drukken.

Ik heb 2 raid controllers op mijn mobo en op mijn promise PDC20579 herkent ie bijde schijven wel.

dus ik denk dat mijn harde schijven nog wel intakt zijn maar wat kan ik het beste doen om te voorkomen dat ik al mijn data kwijt raak?

Groeten Hedgehog

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had je RAID FAQ al gevonden? Kweet niet of je er iets mee kunt, maar proberen kun je het altijd :)
Verder denk ik persoonlijk dat, aangezien je ook niet in dat RAID-bios kunt komen en het op een andere controller wel goed gaat, je RAID-chip misschien gaar is. Kijk eens of je de mogelijkheid hebt om die controller te testen (disks zou ik er dan zowieso ff afhalen) of evt of op een identiek bord je array nog wel werkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
me array word ook niet herkent op me andere controller.

nog iets vreemds ik heb even de kabel van mijn 1e sata poort los gehaald dan kanik wel in de configuratie komen.
doek het anders om dus haal ik de 2e weg en is de 1e aangesloten dan krijg ik weer die error.

maar de schijven zelf klinken goed

Op bijde aansluitingen word mijn schijf die normaal aansluiting 2 zit aangesloten wel herkend.
De schijf die normaal op aansluiting 1 zit wordop bijde aansluitingen niet herkend.

maar nog steedswel op de andere controller.

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb een oplossing gevonden.

Ik heb een 3 GB schijf aangekoppeld en daar xp op gezet waarna ik met GetDataBack for NTFS mijn schijven heb laten scannen en waarschijnlijk kan ik alle data weer terug krijgen.

Ik moet alleen ergens een 320 GB schijf vandaan toveren maar dat komt wel goed.

Grote dank aan julllie allemaal die me hebben geholpen.