T6060 werkt maar niet

Pagina: 1
Acties:

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Hallo,

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe boxen opgehaald, betreft een Creative Inspire T6060. Na het uitpakken en opstellen van de boxen, draden erin stoppen, heb ik de pc aangedaan. Ik heb de oude drivers toen verwijderd, evenals de geluidskaart die er in zat, waarvan ik het vermoeden had dat die geen 5.1 ondersteunde. De speakers heb ik aangesloten op de onboard RealTek AC97. Maar toen kwam ik tot de conclusie dat deze niet werktte.
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, de laatste van internet, maar dan mocht niet baten. Even later heb ik m'n oude subwoofer weer even opgezocht, en deze aangesloten. Deze werkte tot mijn verbazig wel.
Nu zit ik me in vredesnaam af te vragen waarom het nu niet werken wil, want ik kan ook niet aan het setje zien of het aan staat of niet, behalve dan dat ik de schuifknop heb verschoven, want ledjes heeft dat geval niet.

Het betreft dus een Creative Inspire T6060 in combinatie met een AsRock Dual Sata II met daarop onboard RealTek AC97 audio.

Edit:
Oja vergeten te vermelden. Als ik op zo'n stroomblok voel, dan voelt deze wel warm aan. De stroom lijkt dus wel te functioneren.

OPGELOST!
Het viel me eigenlijk al op bij het installeren van dat ding. Er is zo'n plugje met van die pinnetjes. Een daarvan stond tegen een andere aangeleund, dus die ging er niet recht in.
Waar een schilmesje al niet goed voor is :+.

XNigthmare nog bedankt voor de moeite.

[ Voor 20% gewijzigd door Tuinstoel op 13-05-2006 18:21 . Reden: Iets vergeten... ]

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Kijk eens even bij configuratiescherm, spraak geluid en geluidsapparaten, geluiden en audioapparaten en staat dan alles ook echt op die realtek ingesteld?
Staan al je instellingen goed? Sluit eens je andere boxjes aan op die geluidskaart, doen die het dan wel?

[ Voor 28% gewijzigd door XNightmare op 13-05-2006 18:07 ]

• Tuinstoel
XNightmare schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:02:
Kijk eens even bij configuratiescherm, spraak geluid en geluidsapparaten, geluiden en audioapparaten en staat dan alles ook echt op die realtek ingesteld?
Ja, overal RealTek. En overal staat ook wel het volume op maximum/middel.

• Tuinstoel
XNightmare schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:02:
Staan al je instellingen goed? Sluit eens je andere boxjes aan op die geluidskaart, doen die het dan wel?
Dat had ik al gedaan, en dat werkte. Dus het probleem moet ergens bij de boxen zitten?