Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc start niet meer op!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.866 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Hardeschijf van 300GB en die daar staat 250GB aan data op..
Maar ik wou een nieuwe partitie maken met partition magic 8 van 10GB op battlefield 2 erop te zetten...omdat het dan wat vlotter loopt..

Dus ik die partitie van 300GB resized naar 290...en nieuwe aangemaakt van 10Gb..
Dus ik pc opnieuw opstarten...krijg je dat gebruikelijke scherm van partitie magic..dat hij aan het resizen is enz..
Maar hij geeft error....
Dus ik reboot hem
Krijg ik blauw scherm en start hij niet meer...
Wat moet ik nu doen!??? staat namelijk belangrijke data op de schijf!!!!

Mvg,
Luuk

Verwijderd

Waar geeft ie een boot error? Wat specifieker mag wel.

Verwijderd

Topicstarter
hmm momemt
moet ik ff blauw scherm aanzette..dat ie niet meteen reboot..

Hmm ik kan het niet uitzetten..

het scherm vliegt te snel voorbij. om het te kunnen lezen

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je WinXP SP2 hebt, kun je bij het opstarten met F8 de optie om automatisch te reboten bij een blauw scherm uitzetten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10 19:55
Misschien is je boot-priority in de war. Dan kun je met je jumpertje je bios resetten.
Wanneer dat gedaan is, pc aanzetten en op delete rammen.
Dan kan je weer je partitie (schijf) aangeven. Lijkt me dat ie dan wel weer boot.

Verwijderd

Topicstarter
dit is de foutcode:

*** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x86790A78, 0xc0000102, 0x00000000)

• Room42
  • Niet online
Aan die code hebben we (ik tenminste) bar weinig. Boven aan, op de 2e regel ofzo, geeft hij een duidelijkere melding. Tevens noemt hij lager nog een bestand of onderdeel waar het mis ging.

Ahoewel...

Wat je kan doen is de schijf in een andere computer hangen (of booten met BartPE) en dan proberen het filesystem te herstellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 13-05-2006 17:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Stop 0x00000024 or NTFS_FILE_SYSTEM

The Stop 0x24 message indicates that a problem occurred within Ntfs.sys, the driver file that allows the system to read and write to NTFS file system drives. A similar Stop message, 0x23, exists for the file allocation table (FAT16 or FAT32) file systems.

http://www.updatexp.com/stop-messages.html

Lang Leve Google.. het ziet eruit and een fout in het filesysteem!

[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 13-05-2006 17:52 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ooh oke..kan ik dat nog terug zette of wat dan ook ?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 21:26

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nog langer leve de FAQ:
Windows XP en 2000 BSOD guide
Stukje naar beneden scrollen en je ziet bij "analyseren" de foutcode staan, klik erop en je krijgt een aantal links.

@sjaakduhuuhl: Met die stopcodes kun je eigenlijk heel veel.. Zoals je zelf al gezien hebt, zoek op de 1e code (in dit geval 0x00000024) en je krijgt genoeg resultaten. Ook op de site van MS is bijna altijd wel iets over de stopcode te vinden.

[ Voor 84% gewijzigd door FlipFluitketel op 13-05-2006 17:56 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:53:
ooh oke..kan ik dat nog terug zette of wat dan ook ?
Zeker, dat gaat je lukken. Ik heb vertrouwen in je!

Flauw, maar hoevaak moeten we het nou uitleggen... Ik gaf notabene een link naar google. Hierbij nog een linkje. http://www.google.com/search?q=recover%20ntfs

Een goede tool die ik altijd gebruik is Get Data Back NTFS (Die is er ook voor Fat32)

@FlipFluitketel: Je hebt helemaal gelijk. Ik zocht altijd op de foutmelding, maar dit is net zo effectief, zo niet effectiever :) Tnx

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 13-05-2006 17:58 ]

Verwijderd

En natuurlijk de volgende keer gewoon defragmenteren ipv partities aan te maken voor spelletjes.

Verwijderd

Topicstarter
oke.. ik weet niet echt hoe Get Data Back NTFS werkt..
Maar ik moet dus eerst...xp helemaal opnieuw installeren...
Nieuwe partities maken etc..

en eenmaal weer in windows.. Get Data Back NTFS runnen ?
En dan kan ik het spul weer terug halen ?

• Room42
  • Niet online
Eén tip: Je moet zeker niet schrijven naar schijf waar je het probleem op hebt, anders kun je het herstellen wel schudden!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu windows op een 6GB schijf aan het installen...en dan recover ik mn adressenboek enz wel..en laat de rest dan maar zitten.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 21:26

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:22:
ik ben nu windows op een 6GB schijf aan het installen...en dan recover ik mn adressenboek enz wel..en laat de rest dan maar zitten.
Heb je eigenlijk de links wel gelezen die staan in de FAQ waar ik naar verwijs? Het is misschien gewoon op te lossen door 1 bestandje te vervangen of door chkdsk te runnen.. Oftewel, lees dus even op je gemak de links door die staan in de FAQ (ook al gaat het in die links voornamelijk over Windows 2000, dat is in heel veel gevallen exact hetzelfde als in XP moet gebeuren).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1