Toon posts:

alweer: ntfs fat32, partities creeren op ext hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag mijn externe harddisk binnen en ben al de hele middag bezig om er iets van fat32 van te maken ipv de standaard ntfs, ik kom er alleen niet aan uit, niet met de faq, niet met de search, niet met google.

Als ik disk management open en rechtermuis klik op het partitie gedeelte (wat nu een groot ntfs deel van 233gb is), staat daar nergens iets over 'create partition'.

Ik wil mijn hd kunnen gebruiken op macs, dus moet hem formateren of een partitie aanmaken in fat32, right?
Hoe gaat dat in mijn situatie? De disk is gloedje nieuw en er staat dus nog niets op, dus ik hoef niet bang te zijn voor evt verloren gaande bestanden...

Ik weet dat er al veel over gesproken is, ik heb er ook al veel over gelezen, maar de oplossing nog niet gevonden, dus moet jullie toch maar weer een keer lastig vallen met dit onderwerp
Bedankt alvast!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Huidige partie verwijderen en vervolgens een nieuwe partitie aanmaken? Dat moet makkelijk kunnen met de (freeware)tooltjes uit de FAQ hier. Waarschijnlijk kan het zelfs ook gewoon onder windows.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kun je niet eerst de partitie verwijderen?

Life is not about specs, it is about joy!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Je moet de huidige partitie er helemaal af gooien zodat Schijfbeheer in window de externe schijf ziet als ongepartitioneerde ruimte. Vervolgens klik je op die ongepartitioneerde ruimte en klik je op partitie maken. Als het goed is kun je daar de schijfindeling kiezen, en dus ook FAT32.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb die partitie verwijderd. Als ik dan een nieuwe wil maken moet ik kiezen tussen Primary of Extended. Ik neem aan dat ik voor alle partities gewoon primary kan kiezen?
Als ik dan verder ga en de settings van die nieuwe partitie kan veranderen, dan kan ik alleen maar ntfs kiezen, dat is het enige dat in het dropdown menutje staat....

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik ben er zelf nu al aan uit denk ik. Ik las een topic waarin stond dat windows xp maar tot 32gb partities in fat32 wil/kan maken.

Eens kijken of ik met een of ander programma een grotere kan maken, zijn er tips wbt het programma?
Pagina: 1