Hoi,
Ben pas begonnen met wat aankloten met Managed DirectX. Erg leuk tot nu toe, ik kan al een hele driehoek renderen... juistem.
Maar nu ben ik bezig met mijn volgende obstakel: Sprites!
Het is me gelukt om een Sprite te renderen op de volgende manier:
Maar, in mijn hoofd-loop voor het 'spel' heb ik een device.clear() functie aangeroepen, om het beeld te verversen. Maar als ik dat doe, dan verdwijnt mijn Sprite - terwijl deze wel weer wordt aangeroepen NA de Clear():
Dus het moment dat ik de RenderDevice.Clear() NIET aanroep, dan blijft m'n sprite staan in alle roem en glorie in welke hij is gemaakt.
Kan iemand me helpen? Ik heb al MDX documentatie doorgelezen maar deze zuigt echt enorm. Ook is er weinig te vinden op Google en alle voorbeeld codes die ik heb gezien gebruiken deze zelfde opzet.
Alvast bedankt!
Ben pas begonnen met wat aankloten met Managed DirectX. Erg leuk tot nu toe, ik kan al een hele driehoek renderen... juistem.
Maar nu ben ik bezig met mijn volgende obstakel: Sprites!
Het is me gelukt om een Sprite te renderen op de volgende manier:
C#:
1
2
3
| localSprite.Begin(SpriteFlags.AlphaBlend); localSprite.Draw2D(localTexture, new Rectangle(0, 0, 32, 32), new Rectangle(0, 0, 32, 32), new Point(0, 0), Color.White); localSprite.End(); |
Maar, in mijn hoofd-loop voor het 'spel' heb ik een device.clear() functie aangeroepen, om het beeld te verversen. Maar als ik dat doe, dan verdwijnt mijn Sprite - terwijl deze wel weer wordt aangeroepen NA de Clear():
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| RenderDevice.Clear(ClearFlags.Target, System.Drawing.Color.Black, 1.0f, 0); //clear RenderDevice.BeginScene(); Player.Render(); //render player RenderDevice.EndScene(); RenderDevice.Present(); this.Invalidate(); |
Dus het moment dat ik de RenderDevice.Clear() NIET aanroep, dan blijft m'n sprite staan in alle roem en glorie in welke hij is gemaakt.
Kan iemand me helpen? Ik heb al MDX documentatie doorgelezen maar deze zuigt echt enorm. Ook is er weinig te vinden op Google en alle voorbeeld codes die ik heb gezien gebruiken deze zelfde opzet.
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 17:17 ]