Moderatie van een post, spelfoutenmeldingen en andere vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 15:08

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Ik kom hier niet vaak, maar ik zat toevallig wat oude reacties te bekijken en nu zit ik met een paar vraagjes:

-Deze reactie van mij staat op 0. Ik begrijp dat al die 'ik heb er ook last van' roepers op 0 worden gezet, maar ik meld wel degelijk iets nieuws: dat versie 1.5.0.1 er ook last van heeft (de reactie boven me heeft het nog over 'aleen vanaf versie 1.5.0.3') en dat het ook op een Mac werkt (het artikel heeft het alleen over Windows en Linux

-Ik kwam geregeld posts tegen die wezen op spelfouten, met antwoorden daarop die weer verwijzen naar het spelfoutentopic hier op het forum. Is het geen idee daar een stukje tekst over op te nemen in het reageervakje, met een link naar dit forum erbij? Een link naar het topic zou nog beter zijn, maar dat is waarschijnlijk lastig bij te houden.

-Omdat ik nu andere vragen had wilde ik die moderatie zoals hierboven wel even melden. Ik kom wel vaker moderaties tegen waar ik het niet helemaal mee eens ben, maar dan vind ik het de moeite van een apart topic niet waard. In de forumlijst staan ook een paar van die topics, met maar een paar reacties iedere keer. Is het geen idee om een apart 'ik ben het niet eens met deze moderatie'-topic te starten, of zijn jullie bang dat iedereen dan komt zeuren dat ze een puntje meer willen? :)

-Ik heb met mijn 0,09 posts per dag de status 'grootmeester', is dat niet wat overdreven? ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Met betrekking tot die reactie: Ik heb de dubbelpostmoderatie uitgevoerd, en je hebt gelijk dat dat niet de juiste was. Te snel gelezen, je reactie voelt wel degelijk wat toe aan het artikel, en zou in mijn ogen (dus) op +2 thuishoren :) .

Met betrekking tot het openen van aparte topics: Er is hier ruimte zat, dus waarom zou je de hoeveelhuid ruimte tot één topic gaan beperken :) ? Het maakt discussies alleen maar lastiger te voeren, zaken gaan door elkaar lopen. Het openen van een topic is geen schande ofzo ;) .

Met betrekking tot de status: Die heeft volgens mij veel meer te maken met je karma, en (dus) je totaal aantal reacties en hoe goed die zijn. Hoeveel posts je per dag hebt gemaakt lijkt me daar verder irrelevant bij. Stel dat je pas na vier jaar geregistreerd te zijn gaat reageren, wil je natuurlijk ook die status kunnen krijgen :P.

Met betrekking tot een spelfouten opmerking bij het reageervak: Daar zie ik persoonlijk ook wel wat in. Dat kan dan overigens uitgebreid worden naar zoiets als "We verzoeken je reacties aangaande het taalgebruik, zoals opmerkingen over stijl of tikfoutjes, in Frontpage Algemeen te plaatsen." Het sec verwijzen naar de FAQ voldoet denk ik niet, aangezien die lang niet altijd gelezen zal worden.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hertog schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:55:
-Ik kwam geregeld posts tegen die wezen op spelfouten, met antwoorden daarop die weer verwijzen naar het spelfoutentopic hier op het forum. Is het geen idee daar een stukje tekst over op te nemen in het reageervakje, met een link naar dit forum erbij? Een link naar het topic zou nog beter zijn, maar dat is waarschijnlijk lastig bij te houden.
Of gewoon een soort topic-report voor FP-items.
Als er een spelfout is, dat je dat kan topicreporten.

Scheelt in de reacties, scheelt hier weer een topic (:P) en werkt snel en effectief :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
JHS schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:20:
Met betrekking tot die reactie: Ik heb de dubbelpostmoderatie uitgevoerd, en je hebt gelijk dat dat niet de juiste was. Te snel gelezen, je reactie voelt wel degelijk wat toe aan het artikel, en zou in mijn ogen (dus) op +2 thuishoren :) .
Bedankt :)
Met betrekking tot het openen van aparte topics: Er is hier ruimte zat, dus waarom zou je de hoeveelhuid ruimte tot één topic gaan beperken :) ? Het maakt discussies alleen maar lastiger te voeren, zaken gaan door elkaar lopen. Het openen van een topic is geen schande ofzo ;) .
Mja, ik vind al die topics met drie replies over één moderatie een beetje, euh, karig staan. Maar je hebt wel gelijk dat dit forum niet echt vol staat. Ik ben te veel techfora gewend waarschijnlijk ;)
Met betrekking tot de status: Die heeft volgens mij veel meer te maken met je karma, en (dus) je totaal aantal reacties en hoe goed die zijn. Hoeveel posts je per dag hebt gemaakt lijkt me daar verder irrelevant bij. Stel dat je pas na vier jaar geregistreerd te zijn gaat reageren, wil je natuurlijk ook die status kunnen krijgen :P.
In dat geval ben ik blij dat mijn posts gewaardeerd worden :) Ik dacht dat die status puur zoiets was als op andere fora waar je afhankelijk van je totaal aantal posts een status krijgt. Maar verder vind ik het niet zo belangrijk. Ik vond alleen de bewoording 'Grootmeester' wel leuk, maar dat is meer vanwege mijn interesse in sommige middeleeuwse ridderorden :P
Met betrekking tot een spelfouten opmerking bij het reageervak: Daar zie ik persoonlijk ook wel wat in. Dat kan dan overigens uitgebreid worden naar zoiets als "We verzoeken je reacties aangaande het taalgebruik, zoals opmerkingen over stijl of tikfoutjes, in Frontpage Algemeen te plaatsen." Het sec verwijzen naar de FAQ voldoet denk ik niet, aangezien die lang niet altijd gelezen zal worden.
Die tekst lijkt me prima, alhoewel ook dan het misschien niet altijd gelezen wordt, maar inderdaad zeker meer dan de FAQ. Het idee van Anandus vind ik op zich ook wel aardig. Alleen zal er ook dan een verwijzing moeten komen, omdat anders alsnog 'niemand' die functie gebruikt. En bovendien is dit forum er eigenlijk al als soort van topic report, maar dan een open variant erop. Ik weet niet of een gesloten alternatief wenselijk is of juist niet.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

Een stukje m.b.t. spelfouten zou idd bij het reageervakje opgenomen kunnen worden, maar ik heb zo het idee dat er nog meer 'hints' een korte verwijzing zouden kunnen gebruiken en dan zal het al gauw te veel tekst zijn om nog gelezen worden.

Overigens zie ik wel wat in een 'kleine modfoutjes topic' we zullen er eens een pilot mee doen om te zien hoe dat uitpakt :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
botoo schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:29:
Een stukje m.b.t. spelfouten zou idd bij het reageervakje opgenomen kunnen worden, maar ik heb zo het idee dat er nog meer 'hints' een korte verwijzing zouden kunnen gebruiken en dan zal het al gauw te veel tekst zijn om nog gelezen worden.
Welke dan? Vooral de spelfouten zie ik vaak (zo vaak dat het me opvalt, dus) terwijl ik niet veel andere dingen tegen kom
Overigens zie ik wel wat in een 'kleine modfoutjes topic' we zullen er eens een pilot mee doen om te zien hoe dat uitpakt :)
Dat is inderdaad nog wel de beste manier om te testen of iets werkt ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Even een schopje omhoog. Ik zie dat het kleine modfoutjes topic nu uitgetest wordt. (leuk, maar ik heb helaas even niets te klagen ;))

Zijn er nog gedachten/opmerkingen over het stukje over de spelfouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hertog schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:31:
Zijn er nog gedachten/opmerkingen over het stukje over de spelfouten?
Niet teveel dingen tegelijk hè, de modmolens draaien heel langzaam en dat willen we graag zo houden :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Dan schop ik dit over een maand nog wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

In dat geval doe ik nog wel een keertje C&P :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1