Multikabel: Quad Play?

Pagina: 1
Acties:

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Dit topic in dit forum, omdat het waarschijnlijk de juiste is. (weet niet zeker)

Vannochtend opende ik een brief van Multikabel, daarin stond dat ik mij op een bundel kan abboneren, bestaande uit:

Radio en Televisie, Power Internet én DigitaleTelefonie.
Dat voor slechts €64,- per maand.
Dan zit er volgens de brief, ook nog een sim-only abo bij wat normaal 4,95 kost, en nu het eerste jaar gratis.

Ik heb nu Family internet, Radio&TV en Digitale telefonie bij hun. (€57,45)

Als ik nu dus upgrade naar die bundel, kost dat mij €6,55 extra per maand, daar staat tegenover dat ik 3 keer zo snel internet krijg, en een jaar lang gratis mobiel abo...

Ik denk: mooi, das pachtig!
Dus ik kijk naar de specs van het mobiele abo;
Niet via de kabel, maar ook een makkie en veel voordeliger dan u van mobiel bellen gewend bent. Het nieuwste van Multikabel: Mobiele Telefonie. Sim only, dus u betaalt alleen voor de simkaart. Bij andere aanbieders ‘krijgt’ u een gsm. Deze ogenschijnlijk gratis telefoon betaalt u echter terug via de abonnementskosten. De Multikabel abonnementskosten zijn laag (€ 4,95 per maand) en bovendien belt u zo goed als gratis naar alle Multikabel bellers. Voor sms’en naar andere mobiele Multikabel bellers betaalt u zelfs helemaal niets!

Uw besparing met Multikabel Mobiel
Zo goed als gratis mobiel bellen naar alle Multikabel bellers (mobiel én vast). U betaalt alleen het starttarief van € 0,05 per gesprek
Gratis sms’en naar alle mobiele Multikabel bellers
Zeer voordelig abonnement van slechts € 4,95 per maand (eerste jaar gratis)
Heldere tarieven: geen piek- en daluren. Slechts € 0,15 per minuut voor bellen naar alle andere nummers in heel Nederland (mobiel én vast) en € 0,15 per sms
De belminuten zijn gratis voor bellen van Multikabel Mobiel naar andere mobiele Multikabel telefoonnummers en naar vaste Multikabel telefoonnummers. Voor de hoeveelheid gratis belminuten geldt een Fair Use Policy (FUP).
Uw mogelijkheden met Multikabel Mobiel

U hoeft alleen de Multikabel simkaart in uw toestel te plaatsen en u kunt meteen gaan bellen!
U hoeft uw kaart niet meer op te waarderen en houdt toch de kosten in de hand door het in te stellen belplafond (de voordelen van prepaid en een abonnement in één)
Na afloop van het gratis jaar is het abonnement schriftelijk opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van een maand
U kunt uw eigen mobiele nummer behouden (eenmalig € 9,-) of een nieuw nummer kiezen
Online uw gespecificeerde rekening en actuele verbruik bekijken
Online 0900-nummers blokkeren of deblokkeren
Online een belplafond instellen, om bijvoorbeeld de belkosten van uw kinderen te beperken
Voor slechts € 6,50 (eenmalig) activeert u GPRS/EDGE en mms, zodat u overal in Nederland mobiel kunt internetten met uw telefoon, laptop of pda (€ 1,45 per MB)
Hier te vinden.

Maar wat ik zie, is dat je dus apart moet gaan betalen voor de belminuten die je maakt.

Begrijp ik het nou goed, en is dit gewoon een heel voordelige vorm van alles-op-een-hoop of word ik hiermee gewoon ge***** en moet ik dit links laten liggen...

Graag jullie meningen/ervaringen...

Droogkloot.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Tuurlijk moet je betalen voor de belminuten. Ken jij een aanbieder waar je voor 5 euro onbeperkt gratis mag bellen naar alle nummer. 15cent/min. lijkt me helemaal niet veel. En als je mobiel belt naar andere multikabel nummers dan betaal je 5cent per gesprek. Dus bv als je naar je thuis nummer belt (multikabel digitaal) dan kost het 5cent per gesprek en daarna niets.
Het lijkt mij wel een goede aanbieding.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:29:
Tuurlijk moet je betalen voor de belminuten. Ken jij een aanbieder waar je voor 5 euro onbeperkt gratis mag bellen naar alle nummer. 15cent/min. lijkt me helemaal niet veel. En als je mobiel belt naar andere multikabel nummers dan betaal je 5cent per gesprek. Dus bv als je naar je thuis nummer belt (multikabel digitaal) dan kost het 5cent per gesprek en daarna niets.
Het lijkt mij wel een goede aanbieding.
Wat houd het bel'plafond' eigenlijk in, is dat dat je kan bepalen hoe groot de kosten op hun max. mogen zijn?

Wel een rare vorm van een abo, je betaald achteraf, niet vooraf :7
Nja, ik ga vanaaf wel ff met mijn ouders rond de tafel zitten erover, voor dat kleine bedrag kan je zoiets moois niet laten liggen natuurlijk...

Droogkloot.

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Of je hiermeer ge**** wordt ligt er aan waar je dat sim-only abbo voor wil gebruiken. Als je hier kijkt zie je dat je voor 4,95 een sim-only abbo hebt met 100 minuten. Als je iedere maand 100 minuten naar mobiele nummers belt dan ben je met multikabel veel duurder uit, bel je alleen naar je huis nummer dan is multi kabel goedkoper.

Zoals je al zegt heb je voor 6,55 per maand meer 3x zo snel internet, dat lijkt me al een aardige aanbieding. Dat sim-only abonnement kan je dan in de kast laten liggen of als "alleen bereikbaar" nummer gebruiken.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
tenzij je veel met je mobiel naar huis belt, is dit natuurlijk een waardeloze aanbieding, althans het mobiele deel ervan. Als je een leuke sim-only zoekt kan je beter hier kijken.

Verder vind ik het ook helemaal niet goedkoop, als je ADSL zou nemen heb je bij Tiscali voor 35E (25 + 10 voor kpn) een 4096/640 verbinding met digitale telefonie. En dan bel je GRATIS naar alle vaste nummers in Nederland. Vervolgens betaal je nog 15E voor je TV+Radio, en ben je voor €50 per maand klaar.
Je internet is dan iets minder snel dan met Multikabel power, maar je gesprekskosten zijn veel lager, en je abo is €14 per maand goedkoper.

Maar goed als je geen zin hebt in gedoe en wel graag sneller internet wilt, dan is dit natuurlijk een makkelijke oplossing. Ik zou het alleen bij triple houden, want dat mobiele abo lijkt me niks.

P.S. een quad is een 4 wielig motorvoertuig; quadrupel betekend viervoudig ;)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:19
Rrob schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:37:
tenzij je veel met je mobiel naar huis belt, is dit natuurlijk een waardeloze aanbieding, althans het mobiele deel ervan. Als je een leuke sim-only zoekt kan je beter hier kijken.

Verder vind ik het ook helemaal niet goedkoop, als je ADSL zou nemen heb je bij Tiscali voor 35E (25 + 10 voor kpn) een 4096/640 verbinding met digitale telefonie. En dan bel je GRATIS naar alle vaste nummers in Nederland. Vervolgens betaal je nog 15E voor je TV+Radio, en ben je voor €50 per maand klaar.
Je internet is dan iets minder snel dan met Multikabel power, maar je gesprekskosten zijn veel lager, en je abo is €14 per maand goedkoper.

Maar goed als je geen zin hebt in gedoe en wel graag sneller internet wilt, dan is dit natuurlijk een makkelijke oplossing. Ik zou het alleen bij triple houden, want dat mobiele abo lijkt me niks.

P.S. een quad is een 4 wielig motorvoertuig; quadrupel betekend viervoudig ;)
[mierenbevruchting}Quadruple toch dan??[/mierenbevruchting]

Ik kreeg deze week al een mail dat je voor 24,95 bij Tiscali al 6 Mbit krijgt :)

edit:
dat is zonder telefonie, oeps

[ Voor 5% gewijzigd door Miglow op 14-05-2006 14:16 ]

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Mijn ouders zijn er ook nog niet positief over.

De gesprekskosten zijn hoger dan we eerst met tele2 hadden, internet via kabel is echt duurder :K

Mja, ik hou het nog wel even bij dit zooitje. Mijn vader zei dat hij het gaat uitzoeken allemaal.

of]Dierenseks verboden!! :+[of

Quadrupel is ook best :Y)

Droogkloot.

Pagina: 1