Range extender gebruiken als bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-04 15:00
Een paar dagen geleden heb ik in de carrefour een USR5441 (US Robotics Wireless MAXg Range Extender) gekocht met als bedoeling deze als bridge te gebruiken 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.usr.com/support/5441/5441.jpg
Aan die laatste smiley te zien is dat dus (tot nu toe???) een dom idee ;)

Ik heb op got voor de aankoop wat zitten lezen over hoe je een ethernet PC toch wireless kunt maken zonder dat je een extra PCI kaart moet plaatsten (Heb er geen plaats voor, drm dat ik die Bridge wou :) ) Zo had ik dan gelezen dat er zowat geen verschil was tussen een bridge en een AP. Dus in de winkel dacht ik dat een range-extender ook wel ongeveer hetzelfde zal zijn mits de juist instellingen...

niet dus...

Nu heb ik nog een beetje gegoogled en gegot maar kwam niet echt tot een oplossing. Het enigste wat volgens mij zou lukken, is een eventuele forced firmware flash van de bridge firmware omdat die 2 stukjes hardware nogal op elkaar lijken, is de kans groot dat het wel eens zou lukken... Voor zover het idee, maar hoe krijg ik dit voor elkaar? Of makkelijker nog, hoe moet ik die "prul" instellen zodat ik em wel kan gebruiken als bridge?

alvast bedankt

Edit:
Mijn houdige wireless router (USR8054) ondersteund geen WDS, dus kan ik em ook niet als Range Extender zelf gebruiken :9

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter06 op 13-05-2006 14:55 ]

• Wouter06
kickje :)

kan mss een mod als hij hier voorbij komt de titel veranderen naar "Range extender gebruiken als bridge" aub? dit is wss een meer gepaste titel...

• Wouter06
echt niemand dat me hiermee kan helpen :s ?

• Wouter06
laatste kick, hierna laat ik het voor wat het is :'(

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op verzoek title change :)

Ik begrijp echter niet precies wat nu je vraagstelling is.. Wat wil je nu precies.. Maak een tekening om het te verduidlijken ofzo ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Je zegt het zelf al. Je hebt een bridge nodig.

Als WDS geen mogelijkheid is moet je toch echt een aparte bridge scoren. Een AP of range extender zal anders afaik niet gaan werken zonder WDS support op je huidige AP.

• Wouter06
dan maar terug inpakken die handel :(

bedankt voor de titel change en het antwoord :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter06 op 18-05-2006 00:20 ]

Pagina: 1